Zameldowanie cudzoziemców

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące i do 3 miesięcy

Zameldowania na pobyt stały lub czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego. 

 

Wymagane dokumenty:  

·                        Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.

·                        Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu. 

·                        Paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państwa członkowskiego EFTA  i Szwajcarii także inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.  

 

PONADTO: 

Przy zameldowaniu na pobyt stały: 

- zaświadczenie o wymeldowaniu z dotychczasowego miejsca pobytu stałego (obowiązek ten nie dotyczy osób, które jednocześnie z zameldowaniem zgłaszają wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu); NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW NIEPOSIADAJACYCH DOTYCHCZAS POBYTU STAŁEGO;

- dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państw członkowskiego EFTA  i Szwajcarii: "dokument potwierdzający prawo stałego pobytu";

- dla obywateli innych państw: karta pobytu wydana w związku z zezwoleniem na osiedlenie się, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany; 

 

Przy zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące: 

-    dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państwa członkowskiego EFTA  i Szwajcarii: "zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu" lub "dokument potwierdzający prawo stałego pobytu",

-    dla obywateli innych państw: karta pobytu, wiza, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,  udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany 

 

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo: 

·    Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;

·    Dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.  

 

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy OBEJMUJE WYŁĄCZNIE cudzoziemców nie będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państw EFTA oraz Szwajcarii. Zameldowanie na pobyt czasowy do 3 miesięcy zgłasza się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu z zachowaniem pozostałych wymogów wskazanych do zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące. Cudzoziemcy z innych państw, których obywatele mogą podróżować do Polski bez wiz - przy zameldowaniu na okres do 3 miesięcy nie przedstawiają wizy lub innego dokumentu zezwalającego na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 


 

Miejsce złożenia dokumentów:  

Urząd Miejski w Sandomierzu, Wydział Spraw Obywatelskich,
Plac Poniatowskiego 3, pok. Nr 22


 
Opłaty:  

Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej. 


Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega natomiast złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej

- opłatę skarbową wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim  w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:

27 9429 0004 2001 0000 1300 0006   Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz  

 

 

Termin i sposób załatwienia:

Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. 


Podstawa prawna:  

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U. 2006 roku, 139 poz. 993 z późn. zm.),

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. RP, poz. 1475). 

 

 Tryb odwoławczy:

 

Brak 


Inne informacje:

 

Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA lub Szwajcarii oraz członek rodziny ww. cudzoziemca jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Cudzoziemiec będący obywatelem innego państwa jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca - zwalnia się z obowiązku zameldowania cudzoziemca, którego pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.Zameldowanie ma charakter rejestracyjny. 

 

Pliki do pobrania:

 

Zgłoszenie pobytu stałego 

Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące

Informacja zatwierdzona przez Jacek Szkodziński dnia 20.03.2013 13:53
Opublikowana przez Jacek Szkodziński dnia 20.03.2013 13:53. Odsłon 1793, Wersja 3ikona drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  z 13  
Początek strony