Sprawy Obywatelskie
WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA
Naczelnik Wydziału – mgr Aneta Przyłucka
Siedziba Pl. Poniatowskiego 3, pok. 22 (I piętro)
Tel. kontaktowy 15 8154 - 152,
ewidencja ludności: 15 8154 - 113, 15 8154 - 142; dowody osobiste: 15 8154 - 114
Załatwiane sprawy:
- zameldowanie na pobyt stały,
- zameldowanie na pobyt czasowy,
- wymeldowanie z pobytu stałego,
- wymeldowanie z pobytu czasowego,
- zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
- zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
- zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemców,
- wymeldowanie z pobytu stałego bądź czasowego w drodze decyzji administracyjnej,
- zameldowanie na pobyt stały bądź czasowy w drodze decyzji administracyjnej,
- udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców i z rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu z rejestru mieszkańców Sandomierza,
- poświadczenie pozostawania przy życiu dla celów emerytalnych,
- potwierdzenie zameldowania pod wskazanym adresem dla osób ubiegających się
o przyznanie lokalu komunalnego lub socjalnego,
- wydawanie zezwolenia na przeprowadzanie imprezy masowej,
- przyjmowanie zawiadomienia o zgromadzeniu publicznym na terenie Sandomierza,
- przyjmowanie wniosku o wpisanie do rejestru wyborców i wydanie decyzji w tej sprawie,
- przyjmowanie wniosku o dopisanie do spisu wyborców,
- wydawanie zaświadczenia o prawie do głosowania,
- nadawanie numeru PESEL obywatelowi polskiemu zamieszkującemu w kraju, który tego numeru nie posiada,
- nadawanie numeru PESEL obywatelowi polskiemu zamieszkującemu poza granicami kraju w związku z ubieganiem się o dowód osobisty,
- nadawanie numeru PESEL cudzoziemcowi mającemu stała formę pobytu w RP,
- nadawanie numeru PESEL członkowi rodziny cudzoziemca posiadającemu status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,
- nadawanie numeru PESEL osobie zobowiązanej do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
- wydawanie dowodów osobistych,
- udostępnianie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych,
- udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
- przyjmowanie wniosku o wydanie decyzji potwierdzającej prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych i wydanie decyzji w tej sprawie,
- przyjmowanie wniosku o wydanie Karty Dużej Rodziny i wydawanie wyprodukowanych kart.
Ponadto Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia prowadzi:
– sprawy z zakresu powszechnego obowiązku obrony – prowadzenie kwalifikacji wojskowej osób podlegających kwalifikacji; prowadzenie akcji kurierskiej;
– sprawy związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, narkomanii, przemocy i innym patologiom społecznym – bezpośrednia współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, szkołami, świetlicami środowiskowymi, Poradnią Terapii Uzależnień itp.;
– sprawy związane ze współpracą z organizacjami pozarządowymi;
– sprawy związane z ochroną i promocją zdrowia;
– sprawy związane z działaniami na rzecz osób niepełnosprawnych;
UWAGA!!!
Szczegółowe opisy sposobu załatwiania poszczególnych spraw znajdują się w katalogu
"MOJA SPRAWA".
Formularze niezbędne do załatwienia poszczególnych spraw można otrzymać w siedzibie Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia - budynek Urzędu Miejskiego w Sandomierzu przy Pl. Poniatowskiego 3, pokój nr 22 (I piętro), w Biurze Obsługi Interesanta (parter) oraz w katalogu "MOJA SPRAWA".