KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ GMINY SANDOMIERZ (wygasły...)

Sandomierz: KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ GMINY SANDOMIERZ
Numer ogłoszenia: 14941 - 2015; data zamieszczenia: 04.02.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sandomierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ GMINY SANDOMIERZ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, - ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, - ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, - ubezpieczenia szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia, - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności, - ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, NNW , ASS i ZK) JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE GMINY SANDOMIERZ: - Urząd Miasta, Pl. Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz; - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Koseły 3a, 27-600 Sandomierz; - Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Słowackiego 17A, 27-600 Sandomierz; - Miejska Biblioteka Publiczna, ul. Parkowa 1, 27-600 Sandomierz; - Sandomierskie Centrum Kultury, ul. Rynek 20, 27-600 Sandomierz; - Muzeum Okręgowe w Sandomierzu, ul. Zamkowa 12, 27-600 Sandomierz; - Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół, ul. Cieśli 2, 27-600 Sandomierz; - Przedszkole Samorządowe nr 1, ul. Okrzei 8, 27-600 Sandomierz; - Filia Przedszkola Samorządowego nr 1, ul. Parkowa 4, 27-600 Sandomierz; - Przedszkole Samorządowe nr 3, ul. Słowackiego 9, 27-600 Sandomierz; - Przedszkole Samorządowe nr 5, ul. Portowa 28, 27-600 Sandomierz; - Przedszkole Samorządowe nr 6, ul. Tadeusza Króla 3, 27-600 Sandomierz; - Przedszkole Samorządowe nr 7, ul. Armii Krajowej 1, 27-600 Sandomierz; - Szkoła Podstawowa nr 1, ul. Okrzei 6, 27-600 Sandomierz; - Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Mickiewicza 9, 27-600 Sandomierz; - Szkoła Podstawowa nr 3, ul. Flisaków 30, 27-600 Sandomierz; - Szkoła Podstawowa nr 4, ul. Mickiewicza 39, 27-600 Sandomierz; - Gimnazjum nr 1, ul. Cieśli 2, 27-600 Sandomierz; - Gimnazjum nr 2, ul. Flisaków 30, 27-600 Sandomierz; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 5 do SIWZ.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, w przypadku: - nabycia składników majątkowych w okresie pomiędzy zebraniem danych a rozpoczęciem okresu ubezpieczenia, - nabycia składników majątkowych w okresie trwania umowy, - ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego wcześniej w specyfikacji, - konieczności doubezpieczenia w przypadku powołania nowej Jednostki Organizacyjnej Zamawiającego, - zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych, - przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej o kolejne 3 miesiące w przypadku nie wyłonienia wykonawcy w procedurze przetargowej na kolejny okres ubezpieczenia. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, proporcjonalnie do okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis, bez stosowania stawek minimalnych wynikających z zasady określającej minimalną składkę ubezpieczeniową dla każdej wystawionej polisy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0, 66.51.61.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - wprowadzenie niższych franszyz/udziałów własnych - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Ubezpieczający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Ubezpieczającego za zgodą Ubezpieczyciela: - zmiany dotyczące wysokości i liczby rat - w przypadku braku środków na zapłatę składek przez Ubezpieczającego w terminach przewidzianych w dokumentach ubezpieczenia, - zmiany wysokości składki lub raty w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia, na skutek zmian wartości majątku, - zmiany dotyczące liczby Jednostek Organizacyjnych należących do Ubezpieczającego i ich formy prawnej - w przypadku powstania nowych jednostek, przekształcenia, wyodrębniania, połączenia lub likwidacji; - rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Ubezpieczającego i za zgodą Ubezpieczyciela - w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego wcześniej w specyfikacji, - korzystne dla Ubezpieczającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Ubezpieczyciela oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Ubezpieczającego i Ubezpieczyciela, - zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

 

Numer postępowania: ZP.271.1.2.2015.DDR                                                         Sandomierz, 06.02.2015 r.

 

Wyjaśnienie treści i zmiana SIWZ do przetargu nieograniczonego na: „Kompleksowe ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Sandomierz"

            W odpowiedzi na pytania Wykonawcy, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 i 4 ustawy - prawo zamówień publicznych, wyjaśnia i zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w poniższy sposób:                                            

1.    Informacja na temat przeprowadzonych remontów dróg (kiedy i  jakie).

Odp.: Remonty dróg są wykonywane na bieżąco, w miarę potrzeb: po przeglądach pozimowych

i kwartalnych oraz na zgłoszenia użytkowników dróg lub instytucji takich jak Straż Miejska. 

2.    Informację o długości i stanie dróg zgłoszonych do ubezpieczenia oraz o oznakowaniu tych dróg.

Odp.: Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia ok. 110 km dróg, stan tych dróg jest dobry lub bardzo dobry. Oznakowanie dróg jest pionowe i poziome, zgodne z projektami organizacji ruchu dla dróg gminnych. Oznakowanie poziome jest poprawiane po sezonach zimowych.

 3.    Informację na temat remontów budynków (kiedy i jakie), czy wszystkie budynki posiadają aktualne 5-letnie lub roczne przeglądy zgodnie z prawem budowlanym.

Odp. Remonty budynków są wykonywane na bieżąco w miarę potrzeb. Przeglądy budynków
są wykonywane zgodnie z prawem budowlanym.

 4.    Informację, czy zgłoszone do ubezpieczenia są również budynki wyłączone z eksploatacji powyżej 30 dni? Jeżeli tak, proszę o wyszczególnienie tych budynków oraz opis ich stanu technicznego i zabezpieczeń.

Odp.: Aktualnie wśród budynków zgłaszanych do ubezpieczenia, nie ma budynków wyłączonych

z eksploatacji powyższej 30 dni.

 5.    Informację, czy zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje są zagrożone ryzykiem powodzi, jeżeli tak to proszę o wyszczególnienie które.

Odp.: W 2010 r. wystąpiła powódź w prawobrzeżnej części miasta Sandomierz po przerwaniu wałów
na rzece Wisła. Od tamtego roku zostało poczynionych szereg działań (opisanych poniżej) zmierzających do zapobieżenia wystąpienia tego kataklizmu w przyszłości.

 6.    Informację, czy zostały podjęte działania w celu zapobieżenia lub zminimalizowania prawdopodobieństwa wystąpienia szkód powodziowych.

Odp.: Od czasu wystąpienia powodzi w prawobrzeżnej części miasta Sandomierz w 2010 roku zostało poczynionych i wciąż są czynione, szereg działań zmierzających do zapobieżenia wystąpienia tego kataklizmu w przyszłości. W załączeniu przedkładamy Pismo ze Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji
i Urządzeń Wodnych w Kielcach, Oddział Rejonowy w Sandomierzu, z dnia 24.01.2013, w którym Zarząd podaje informacje o stanie zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz o harmonogramie dalszych prac mających na celu zabezpieczenie Gminy Sandomierz  przed powodzią. Jak wynika z tego Pisma oraz
z Załączonego Protokołu Nr 7/12/2012 w grudniu 2012 r. została zakończona rozbudowa i podwyższenie lewego wału rzeki Trześniówki w Sandomierzu. Zadanie to zostało sfinansowane z rządowego „Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły". Program ten został ustanowiony w sierpniu 2011 r. Uchwalą Rady Ministrów, celem sfinansowania zadań mającym na celu zabezpieczenie przed powodzią obszarów dorzecza górnej Wisły, czyli województw małopolskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, śląskiego i lubelskiego. Program ten obejmuje zatem swym zasięgiem teren Gminy Sandomierz. Obszar objęty Programem w zakresie gospodarowania wodami podlega Regionalnym Zarządom Gospodarki Wodnej w Gliwicach i w Krakowie (Oddział obejmujący Gminę Sandomierz - Zarząd Zlewni Wisły Sandomierskiej) oraz wojewódzkim zarządom melioracji i urządzeń wodnych (w przypadku Gminy Sandomierz - Zarząd Świętokrzyski). Zarządy te wraz z administracją rządową i samorządową stworzyły wspólną propozycję działań w zakresie ochrony przed powodzią. W dokumentach strategicznych województw objętych Programem takich jak: Strategie rozwoju województw, Plany zagospodarowania przestrzennego województw, Programy ochrony środowiska oraz Programy małej retencji ochrona przeciwpowodziowa wskazywana jest jako priorytet. Szczególną uwagę zwraca się na wdrażanie zasad racjonalnego planowania i zagospodarowania przestrzennego dolin rzecznych, tworzenie sprawnego systemu retencji oraz modernizacja urządzeń odwadniających. Program został rozpisany na lata 2012-2020 i 2020-2030 i na jego realizację zostało przewidziane łącznie 1.171.426.000 zł.

ŚZMiUW w Kielcach w załączonym Piśmie wskazuje również na opracowane w porozumieniu
z Podkarpackim ZMiUW koncepcje ochrony przed powodzią Wisły i jej dopływów w rejonie Sandomierza i Tarnobrzega w najbliższych latach, obejmujące m.in.:

- zabezpieczenie prawego wału rzeki Wisły w Sandomierzu - Koćmierzowie do granicy z województwem podkarpackim. W grudniu 2014 r. został już oddany odcinek I wału, który został  podwyższany (o 1 m), poszerzony i umocniony. Aktualnie trwają takie same prace na odcinku II tego wału, których zakończenie planowane jest w maju 2015 r.

- odwodnienie terenu w widłach Wisły i Trześniówki (prawobrzeżny Sandomierz), budowa nowej przepompowni i śluzy grawitacyjnej w Koćmierzowie, modernizacja systemu odprowadzania wód powierzchniowych z terenu Huty Szkła i osiedla Baczyńskiego,

- rozbudowa przepompowni „Nadbrzezie",

- budowa nowej przepompowni „Trześń" w Gminie Gorzyce,.

Informujemy również, że wyrwa w prawym wale rzeki Wisły w miejscowości Koćmierzów, przez którą wdarła się woda podczas powodzi w 2010 r. w gminie Sandomierz, została zabudowana, a wał umocniony.

Równocześnie informujemy, iż Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie Zarząd Zlewni Wisły Sandomierskiej w Sandomierzu odpowiedzialny za stan międzywala i koryta rzeki Wisły dokonuje systematycznej wycinki zakrzaczeń i zadrzewień w międzywałach na terenie Gminy Sandomierz,
co ułatwia spływ wody w korycie rzeki. Plany  wycinki opracowywane są na okresy trzyletnie. Aktualnie realizowane są plany na lata 2013-2016.

 7.    Wprowadzenie dodatkowej franszyzy na ryzyko powodzi w wysokości 20% wartości szkody nie mniej niż 100 000,00 PLN.

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 8.    Zmniejszenie limitu na ryzyko powodzi do wysokości 1 000 000,00 PLN.

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 9.    Wykreślenie z warunków szczególnych wymaganych do wszystkich Ubezpieczeń komunikacyjnych klauzuli reprezentantów oraz klauzuli zrzeczenia się prawa do regresu.

Odp.: Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i niniejszym wprowadza zmianę do Załącznika nr 5
do SIWZ i do Załącznika nr 1 do Umowy, polegającą na wykreśleniu z warunków szczególnych wymaganych do wszystkich Ubezpieczeń komunikacyjnych klauzuli reprezentantów oraz klauzuli zrzeczenia się prawa do regresu.

 10. Wyłączenie w ubezpieczeniach komunikacyjnych z zakresu NNW i ASSISTANCE przyczep i ciągników rolniczych.

Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie w ubezpieczeniach komunikacyjnych w zakresu ASSISTANCE przyczep i ciągników rolniczych, natomiast nie wyraża zgody na wyłączenie tego rodzaju pojazdów z zakresu NNW.

 11. Prosimy o zmianę treści klauzuli prolongaty na poniższą:

     „Z zachowaniem pozostałych, nie zmienionych niniejszą klauzulą, postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień lub załączników do umowy ubezpieczenia strony uzgodniły, że:

     Brak opłaty składki ubezpieczeniowej lub pierwszej raty składki w terminie określonym w umowie ubezpieczenia nie skutkuje brakiem odpowiedzialności Ubezpieczyciela lub powstaniem prawa Ubezpieczyciela do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym jeszcze przez siedem kolejnych dni, przypadających po tym terminie płatności. Wypowiedzenie jest możliwe dopiero począwszy od ósmego dnia, przypadającego po dniu będącym terminem płatności składki, o ile do dnia poprzedniego włącznie nie nastąpiło obciążenie rachunku bankowego Ubezpieczającego. Fakt opłacenia składki (w powyższym rozumieniu)
w terminie siedmiu dni, przypadających po dniu będącym terminem jej płatności, Ubezpieczający jest zobowiązany udokumentować Ubezpieczycielowi niezwłocznie po jej opłaceniu."

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

Pozostała treść SIWZ pozostaje bez zmian.

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 
Informacja zatwierdzona przez Joanna Pawelczyk dnia 04.02.2015
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 04.02.2015. Wygasa 14.02.2015. Odsłon 8118, Wersja 3
ikona drukuj
Początek strony