Zarządzanie i administrowanie budynkami i lokalami będącymi własnością Gminy Sandomierz (wygasły...)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 206 000 EURO

Zamawiający
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
tel. (+48) 0-15 644-01-00
fax. (+48) 0-15 644-01-01
e-mail: um@um.sandomierz.pl
Strona internetowa: www.um.sandomierz.pl

Przedmiot zamówienia:
„Zarządzanie i administrowanie budynkami i lokalami będącymi własnością Gminy Sandomierz w skład, których wchodzą lokale mieszkalne i lokale użytkowe w okresie od 01 stycznia 2009 do 31 października 2009 roku.”

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług związanych z zarządzaniem budynkami
i administrowaniem lokalami mieszkalnymi i użytkowymi wraz z przynależnymi terenami będącymi własnością Gminy Sandomierz w okresie od 01.01.2009 do 31.10.2009 roku.
Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonywanie czynności zarządzania i administrowania powierzonymi zasobami:
a/ zasobem lokalowym w budynkach mieszkalnych stanowiącym 100% własności Gminy (zał. nr 1),
b/ zasobem lokalowym Gminy Sandomierz w budynkach wspólnot mieszkaniowych (zał. nr 2),
Wykonawca akceptuje bez zastrzeżeń, iż w związku z postępującą prywatyzacją – sprzedażą lokali komunalnych, zestawienie i wykaz zasobów gminnych określonych w zał. nr 2 do projektu umowy będzie ulegał zmianom.
c/ zasobem lokalowym w budynkach niemieszkalnych stanowiącym 100% własności Gminy
(zał. nr 3) w imieniu i na rzecz Zamawiającego.

Zakres zamówienia obejmuje:
Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie czynności zarządzania i administrowania powierzonymi zasobami w imieniu i na rzecz Zamawiającego, a w szczególności:
I. Czynności związane z zarządzaniem i administrowaniem.
1. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji budynków, zasobów lokalowych obejmujących lokale mieszkalne, socjalne oraz użytkowe, z określeniem powierzchni użytkowej poszczególnych lokali oraz wyposażenia w instalację: elektryczną, centralnego ogrzewania, wodociągowo – kanalizacyjną i gazową oraz sporządzanie korekt powierzchni lokali w oparciu o inwentaryzację budynku i na podstawie protokołów pomiaru, bądź dokonywanie pomiarów w sytuacjach sporadycznych.
2. Prowadzenie i aktualizacja dla każdego budynku „teczki budynku” zawierającej
w szczególności adres, liczbę lokali i ich powierzchnię, wyposażenie budynku w media, potrzeby remontowe i modernizacyjne.
3. Prowadzenie i aktualizacja dla każdego lokalu „teczki lokalu komunalnego” obejmującej
w szczególności dane dotyczące najemców zasiedlających i zwalniających dany lokal, aktualną umowę najmu danego lokalu określającą między innymi warunki najmu, protokół pomiaru powierzchni użytkowej lokalu, protokół zdawczo – odbiorczy lokalu wraz z oceną stanu technicznego lokalu i ustalonym stopniem zużycia się w nim elementów wyposażenia technicznego, a także bieżącą aktualizację zameldowanych i zamieszkałych osób w danym lokalu. W teczce lokalu należy przechowywać informacje w układzie narastającym w czasie. Jest ona związana z danym lokalem, a nie z jego najemcą i stanowi własność Zamawiającego.
4. Prowadzenie książki obiektu budowlanego danej nieruchomości przeznaczonej do zapisów dotyczących przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy
w okresie użytkowania obiektu budowlanego.
5. Wykonywanie okresowej kontroli, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego sprawności elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu, instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, instalacji gazowych, a ponadto kontrolę przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
6. Wykonywanie corocznej kontroli, polegającej na sprawdzeniu stanu sprawności technicznej
i wartości użytkowej całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia jak również badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów.
7. Wykonywanie niezbędnych czynności administracyjnych związanych z powierzonym zasobem komunalnym w tym:
- eksmisje z lokali mieszkalnych w stosunku do osób, które zajęły lokal samowolnie lub po rozwiązaniu umowy najmu nie opuściły lokalu,
- opróżnienie i wydanie lokalu o innym przeznaczeniu,
- podejmowanie czynności zmierzających do opróżnienia lokalu po śmierci najemcy oraz
w innych zaistniałych przypadkach,
- podejmowanie czynności zabezpieczających w lokalach po dokonanych włamaniach
i w innych przypadkach, w razie stwierdzenia nieobecności najemcy,
8. Zawieranie umów ubezpieczenia budynków komunalnych od ognia i innych zdarzeń losowych na koszt Wykonawcy.
9. Zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów w imieniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa o świadczenie usług komunalnych w zakresie dostarczania energii elektrycznej do pomieszczeń wspólnego użytku, zimnej wody, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości, konserwacji i eksploatacji wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania i indywidualnych rozliczeń najemców w celu zabezpieczenia najemcom kompleksowej dostawy mediów.
10. Zawarcie umowy na dostawę gazu na cele centralnego ogrzewania lokali mieszkalnych położonych w budynkach przy ul. Lubelskiej 27 i 29 i rozliczanie usługi na koszt Wykonawcy.
11. Zawarcie umowy na dostawę gazu na cele centralnego ogrzewania lokali użytkowych położonych w budynku przy ul. Parkowej 2 i rozliczanie usługi poprzez obciążanie najemców kosztami proporcjonalnie do wynajmowanej powierzchni.
12. Prowadzenie spraw związanych z pozwoleniem na umieszczanie reklam na budynkach, na wniosek przedsiębiorców, w tym przygotowywanie i zawieranie stosownych umów, według zasad określonych przez Zamawiającego.
13. Bieżące kontrolowanie pustostanów wraz z właściwym ich zabezpieczeniem
„przechowywaniem kluczy” oraz prowadzenie działań zgodnie z przepisami zmierzającymi do opuszczenia lokalu w stosunku do osób, które samowolnie zajęły lokal. Wykonawca zobowiązany jest w terminie natychmiastowym od dnia powzięcia wiadomości powiadomić Zamawiającego o fakcie samowolnego zajęcia lokalu, dokumentując, jakie czynności podjął
w sprawie. Interwencję zobowiązany jest podjąć natychmiast, a Zamawiającego powiadomić najpóźniej w terminie 12 godzin od dnia powzięcia wiadomości o samowolnym zajęciu lokalu.
14. Przejmowanie budynków i budowli wskazanych przez Zamawiającego oraz ich wyłączanie
z zasobów komunalnych na wniosek Zamawiającego.
15. Przejmowanie i przekazywanie z udziałem przedstawiciela Zamawiającego najemcom, lokali mieszkalnych i użytkowych.
16. Zapewnienie transportu dla osób przekwaterowywanych i ich mienia oraz zabezpieczenie mienia w przypadku podjęcia decyzji przez Zamawiającego o wykwaterowaniu bądź
w przypadku katastrof i klęsk żywiołowych. Uzasadnione koszty działań określonych powyżej ponosi Zamawiający.
17. Podejmowanie za wskazaniem Zamawiającego czynności w zakresie uczestnictwa
w przeprowadzanych przez Komorników eksmisji, łącznie z zabezpieczeniem wolnego lokalu.
18. Udostępnianie wolnego lokalu celem jego obejrzenia na każdorazowe żądanie Zamawiającego.
19. Nadzorowanie przestrzegania przez najemców obowiązków wynikających z zawartej umowy oraz regulaminu porządku domowego.
20. Podejmowanie czynności w przypadku stwierdzenia naruszenia przez najemców warunków umowy najmu lub regulaminu porządku domowego.
21. Wyrażanie zgody na wprowadzanie ulepszeń i modernizacji lokali przez najemców wraz
z określeniem sposobu rozliczeń z tego tytułu w uzgodnieniu z Zamawiającym.
22. Prowadzenie spraw związanych z adaptacją pomieszczeń, np. strychów, suszarni na cele mieszkalne w tym:
- wydawanie opinii techniczno – eksploatacyjnych o możliwości bądź braku możliwości takich adaptacji,
-opiniowanie projektów technicznych adaptacji przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę,
- ustalanie czasu trwania robót, warunków, na jakich należy realizować roboty itp. oraz przygotowanie w tym zakresie stosownej umowy przed wstępnej,
- udział w odbiorach końcowych wraz z przekazaniem przedmiotu adaptacji dla użytkownika.
23. Przygotowywanie i dostarczanie najemcom lokali mieszkalnych, książeczek opłat czynszu
i opłat za media na koszt Wykonawcy.
24. Przygotowywanie wypowiedzeń i doręczanie zawiadomień w imieniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, o zmianach w opłatach czynszu najmu
i innych świadczeń dla najemców komunalnych lokali mieszkalnych – zgodnie
z wydanym zarządzeniem Burmistrza Miasta Sandomierza oraz dla najemców lokali użytkowych, zgodnie z zawartymi umowami najmu.
25. Współpraca z Referatem Podatków i Opłat oraz Wydziałem Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, w zakresie obsługi księgowej zasobu komunalnego dotyczącego prowadzenia ewidencji finansowo – księgowej lokali w zakresie wymiaru czynszu i opłat za świadczenia.
26. Monitorowanie kosztów zużycia mediów w poszczególnych budynkach, lokalach oraz
w częściach wspólnego użytku wraz ze sporządzaniem tzw. bilansów.
27. Prowadzenie ewidencji i kontroli prawidłowości odczytów zbiorczych urządzeń pomiarowych oraz indywidualnych urządzeń pomiarowych w lokalach.
28. Prowadzenie bieżącej analizy kosztów utrzymania poszczególnych budynków i niezwłoczne informowanie Zamawiającego w przypadku stwierdzenia, że przekraczają one wysokość zaliczek uchwalonych przez wspólnoty mieszkaniowe.
29. Prowadzenie ewidencji udziałów Gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
30. Współpraca z zarządcami wspólnot mieszkaniowych w zakresie należytego utrzymania technicznego i eksploatacyjnego lokali i budynków.
31. Umieszczanie na koszt Wykonawcy na klatkach schodowych, w miejscach widocznych oraz łatwo dostępnych tablic ogłoszeniowych z informacjami i ogłoszeniami napisanymi czytelnie, zawierającymi w szczególności poniższe dane:
- nazwę i siedzibę Wykonawcy,
- numery telefonów Wykonawcy i służb całodobowego pogotowia technicznego, telefony interwencyjne,
- regulamin porządku domowego.
32. Ustalanie właścicieli sieci (energetycznej, gazowej, wodno-kanalizacyjnej, telefonicznej
i ciepłowniczej) w przypadku zaistnienia awarii oraz niezwłoczne wezwanie ich do usunięcia awarii i jej skutków.
33. Oznakowanie nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury dnia 28 października 2004r w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości z. (Dz. U. z 2004r. nr 243 poz. 2432).
34. Sporządzanie przewidzianych prawem sprawozdań dotyczących zasobu komunalnego, zgodnie z wymaganiami GUS i innych instytucji państwowych, jak również jednostek organizacyjnych Zamawiającego w terminach wynikających z obowiązujących przepisów.
35. Zgłaszanie do Straży Miejskiej zauważonych wykroczeń przeciwko porządkowi domowemu.
36. Przedkładanie Zamawiającemu projektu planu remontów budynków komunalnych stanowiących 100% własności Gminy na następny rok kalendarzowy w terminie do 30 września w układzie rzeczowo – finansowym, uwzględniającym adres, rodzaj i ilość robót oraz ocenę pilności realizacji potrzeb remontowych, w tym również przedkładanie do zatwierdzenia projektu listy najemców lokali komunalnych, kwalifikujących się do wymiany stolarki okiennej, zgodnie
z kolejnością złożonych podań, w terminie do 30 marca.
37. Przygotowywanie miesięcznych informacji z realizacji umowy do 30 -go dnia następnego miesiąca.
38. Zorganizowanie i zapewnienie pogotowia awaryjnego po godzinach pracy i w dni wolne od pracy, w zakresie napraw instalacji elektrycznych, wodno – kanalizacyjnych i gazowych oraz centralnego ogrzewania w sezonie grzewczym.
39. Inne czynności administracyjne nie wymienione wyżej, a wynikające z przepisów szczegółowych.

II. Czynności związane z prowadzeniem Biura Obsługi Klientów.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia od pierwszego dnia realizacji umowy na własny koszt Biura Obsługi Klientów, do którego zadań należało będzie między innymi: przyjmowanie
i ewidencjonowanie korespondencji (zgłoszeń, interwencji, wniosków, skarg i innych) klientów oraz zainteresowanych osób, obsługiwanie ich i udzielanie odpowiedzi, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
1. Biuro Obsługi Klienta winno:
- mieć lokalizację na terenie Sandomierza,
- odpowiadać warunkom określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy, Płacy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy ( tj. Dz. U. z 2003 r nr 169, poz. 1650 z późn. zmn.),
- posiadać minimum dwie linie telefoniczne miejskie, fax czynny całą dobę, adres poczty elektronicznej,
- być otwarte przynajmniej 1 dzień w tygodniu w godzinach od 7 – 16, a w pozostałe dni robocze w godzinach od 7 – 15,
- mieć umieszczoną w widocznym miejscu tablicę ogłoszeń z informacjami zawierającymi poniższe dane:
- nazwę i siedzibę Wykonawcy,
- godziny przyjęć,
- godziny otwarcia biura,
- numery telefonów Wykonawcy i służb całodobowego pogotowia technicznego, telefony interwencyjne,
- regulamin porządku domowego.
2. Zadaniem Biura jest między innymi:
- utrzymywanie właściwych relacji z klientami w zakresie stosunków międzyludzkich oraz dbanie o dobry wizerunek w oczach klientów, tak Wykonawcy jak i Zamawiającego,
- przyjmowanie, przechowywanie i prowadzenie rejestru wszelkiej korespondencji otrzymywanej od klientów.
W przypadku spraw, w których decyzje może podjąć wyłącznie Zamawiający, dostarczenie do Zamawiającego korespondencji wraz z propozycją Wykonawcy, co do sposobu załatwienia sprawy powinno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę.
– prowadzenie ewidencji korespondencji dotyczącej zasobu komunalnego,
– niezwłoczne udzielanie odpowiedzi na otrzymywaną korespondencję wraz z jej doręczeniem,
– ewidencjonowanie interwencji klientów, inspekcji własnych Wykonawcy między innymi
w sprawach: awarii, konserwacji, remontów, ulepszeń.

III. Czynności związane z konserwacją i usuwaniem awarii.
Konserwacja i drobne naprawy są zabiegami mającymi na celu utrzymanie zasobu komunalnego, instalacji i urządzeń technicznych w stałej sprawności technicznej i użytkowej. Cel ten jest osiągany między innymi w wyniku dokonywania przeglądów i oględzin stanu technicznego zasobu i jego wyposażenia technicznego, a następnie usuwania stwierdzonych uszkodzeń i nieprawidłowości technicznych, a także usuwania powstających w trakcie eksploatacji zasobu awarii
w administrowanych lokalach i zarządzanych budynkach.
Wykonawca wykonuje wszelkie czynności technicznego utrzymania zasobów lokalowych będących przedmiotem umowy, jak również wykonuje konserwacje i drobne naprawy we własnym zakresie lub organizuje i nadzoruje ich wykonanie w systemie zleconym.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1. W zakresie instalacji elektrycznych i odgromowych:
- konserwacja i naprawy instalacji elektrycznej, odgromowej, anten zbiorczych,
- wymiana lub uzupełnienie żarówek w lampach na klatkach schodowych, piwnicach oraz
w lampach orientacyjnych,
- wymiana i naprawa lamp, wyłączników, przycisków oświetleniowych w pomieszczeniach wspólnego użytkowania i na klatkach schodowych,
- uzupełnianie brakujących kloszy,
- naprawa i regulacja lub wymiana automatów schodowych,
- wymiana bezpieczników i główek bezpieczników w obwodzie administracyjnym danego budynku,
- wymiana gniazd bezpiecznikowych w obwodzie administracyjnym danego budynku,
- wymiana i uzupełnianie brakujących pokryw elektrycznych,
- utrzymywanie skrzynek elektrycznych piętrowych i głównych w czystości, sprawdzanie umocowania przewodów elektrycznych,
- usuwanie usterek w instalacjach elektrycznych oraz usuwanie ich przyczyn wraz
z wymianą nadpalonych końcówek w obwodzie administracyjnym danego budynku,
- likwidowanie nielegalnych podłączeń elektrycznych i gazowych,
- naprawa lub wymiana uszkodzonych fragmentów instalacji elektrycznej,
- dokonywanie okresowych pomiarów instalacji elektrycznej,
- usuwanie uszkodzeń w instalacji odgromowej danego budynku wraz z wymianą uszkodzonych elementów,
- dokonywanie pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej oraz skuteczności instalacji odgromowej w zarządzanych budynkach,
- wyszukiwanie przerw i zwarć w instalacji elektrycznej oraz usuwanie ich przyczyn.
Powyższe czynności należy realizować w zależności od potrzeb.
2. W zakresie instalacji c.o. , c.c.w. i wodno - kanalizacyjnej:
- konserwacja instalacji i urządzeń c.o. i c.c.w. łącznie z koniecznością wymiany niesprawnych zaworów grzejnikowych, usuwanie przecieków na instalacji łącznie z wymianą niesprawnych fragmentów instalacji,
- obsługa gazowych kotłowni lokalnych – dotyczy budynków Parkowa 2, Lubelska 27 i 29,
- występowanie do zakładu wodociągów i kanalizacji celem sprawdzenia prawidłowości działania wodomierza głównego i jego wskazań,
- sprawdzanie stanu instalacji wodnej oraz usuwanie nieszczelności jak również odmrażanie instalacji w okresie zimowym,
- uszczelnianie wszystkich zaworów wodnych oraz ich pojedyncza wymiana,
- likwidowanie miejscowych przecieków w instalacji wodnej jak również wymiana zużytych zaworów zainstalowanych w pomieszczeniach wspólnego użytkowania,
- okresowe odczytywanie wodomierzy i liczników ciepła z odnotowaniem wskazań zużycia,
- czyszczenie i udrażnianie pionów i poziomów kanalizacyjnych,
- naprawianie rur wywietrznikowych zamontowanych w pionie kanalizacyjnym,
- usuwanie miejscowych przecieków na pionach i poziomach instalacji kanalizacyjnej, łącznie
z konieczną wymianą niesprawnych fragmentów instalacji i urządzeń odbiorczych
w pomieszczeniach wspólnego użytku,
- czyszczenie i udrażnianie studzienek kanalizacyjnych w budynkach oraz na przyległym do nieruchomości terenie.
3. W zakresie instalacji gazowej:
- dokonywanie oględzin i sprawdzanie instalacji gazowej w budynku wraz z lokalizacją ewentualnych nieszczelności,
- przeprowadzanie prób szczelności instalacji lub jej części w budynkach i mieszkaniach w razie podejrzeń o nieszczelność instalacji,
- przeprowadzanie prób szczelności instalacji gazowej w budynku na indywidualne zgłoszenia klientów lub w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych,
- dokonywanie czynności eliminujących wycieki gazu, polegających na uszczelnieniu instalacji
i jej stałym monitorowaniu lub wymianie nieszczelnych odcinków rurociągów i łączników,
- dokonywanie czynności związanej z zabezpieczaniem antykorozyjnym instalacji,
- dokonywanie konserwacji, napraw lub wymiany szafek przeznaczonych na umieszczenie kurka głównego gazu dla budynku.
4. W zakresie elementów budowlanych:
- konserwacja i naprawy przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych w zakresie nie stanowiącym charakteru remontowego, w tym czynności związane z czyszczeniem przewodów spalinowych, wentylacyjnych i dymowych w systemie zleconym koncesjonowanym zakładom kominiarskim,
- osadzanie drobnych elementów w ścianach np. kratki wentylacyjne lub drzwiczki wyciorowe,
- reperacja czap kominowych,
- wykonywanie drobnych konserwacji ogólnobudowlanych, pokryć dachowych, elewacji, stolarki, elementów budowlanych pomieszczeń i części wspólnej budynków,
- miejscowa likwidacja przecieków wody z dachów budynków wymienionych
w załącznikach nr 1 i 3 do projektu umowy, do 20% powierzchni połaci dachu, bez względu na rodzaj pokrycia,
- naprawa poprzez prostowanie, mocowanie i lutowanie uszkodzeń obróbek blacharskich, daszków, gzymsów, pasów pod i nadrynnowych, parapetów zewnętrznych i innych występujących na elewacji i dachu łącznie z zabezpieczeniem antykorozyjnym do 50% ogółu elementów występujących na budynku,
- wymiana i uzupełnienie obróbek blacharskich do 15 % ogółu powierzchni obróbek blacharskich na budynku,
- reperacja włazów dachowych – elementów drabin, klamer włazowych prowadzących na dach,
- naprawa uszkodzeń posadzek i schodów w pomieszczeniach wspólnego użytkowania,
- naprawy drzwi wejściowych wraz z wiatrołapami,
- uzupełnianie ubytków tynków wraz z odmalowaniem w częściach wspólnych budynku,
- reperacja odparzonego na elewacji budynku tynku bez względu na rodzaj podłoża
z usunięciem do 10 m2,
- całoroczna naprawa okuć stolarskich, zamków i samozamykaczy, szklenie okien i drzwi, naprawa lub wymiana zamków w pomieszczeniach wspólnego użytku – według potrzeb,
- dbałość o wygląd estetyczny dziennego i nocnego oznakowania numerowego oraz ich wymiana według potrzeb,
- malowanie klatek schodowych w budynkach stanowiących 100 % udziału Gminy – zgodnie
z technologią przewidzianą w tym zakresie polegającą na: przygotowaniu powierzchni; reperacji pęknięć, rys i uszkodzeń; szpachlowaniu; zmyciu; malowaniu emulsyjnym ścian i sufitów; olejnym malowaniu lamperii, stolarki okiennej, drzwiowej i innych elementów takich jak: grzejniki c.o., rury, skrzynki elektryczne i gazowe itp. - powierzchnia ścian 600m2 w ciągu roku, powierzchnia sufitów 250m2 w ciągu roku, powierzchnia lamperii 240m2 w ciągu roku, powierzchnia okien 60m2 w ciągu roku,
- naprawa ogrodzeń, bram i bramek,
- Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania i przeglądu stanu technicznego obiektów, instalacji i urządzeń technicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego
i związanych z nim przepisów wykonawczych, przepisów przeciwpożarowych i innych nie wymienionych,
- natychmiastowa likwidacja awarii zagrażających zdrowiu i życiu najemców i osób trzecich.

IV. Czynności związane z eksploatacją zarządzanych budynków i terenów zewnętrznych.
Do zakresu czynności eksploatacyjnych zarządzanych budynków i terenów zewnętrznych należy:
1. Utrzymywanie czystości i porządku w budynkach zleconych do zarządzania oraz na chodnikach przyległych do nieruchomości, w tym:
- co tygodniowe sprzątanie klatek schodowych, polegające na zamiataniu i usuwaniu odpadów (powierzchnia 2.827m2),
- mycie klatek schodowych, poręczy, balustrad i parapetów raz na dwa tygodnie (powierzchnia 2.827m2),
- mycie okien i drzwi wejściowych w pomieszczeniach wspólnego użytku, nie mniej niż raz na kwartał (powierzchnia 163m2),
- utrzymywanie należytej czystości pomieszczeń wspólnego użytku (strychy, korytarze, piwnice),
- sprzątanie 4 razy w roku strychów, polegające na zamiataniu i usuwaniu odpadów,
- codzienne usuwanie nieczystości z chodników (powierzchnia 12 555m2) położonych wzdłuż nieruchomości, chodników osiedlowych, podwórzy utwardzonych, ciągów pieszych,
- usuwanie śniegu, błota pośniegowego i lodu oraz posypywanie chodników i przejść dla pieszych bezpośrednio po wystąpieniu opadów, usuwanie gołoledzi,
- usuwanie nadmiaru śniegu z dachów zarządzanych budynków, strącanie sopli z dachów, gzymsów i innych elementów budynku,
- codzienne utrzymywanie czystości w miejscu ustawienia pojemników na śmieci,
- niezwłoczne oczyszczenie miejsc i pomieszczeń wspólnego użytku po wystąpieniu zanieczyszczenia zagrażającego stanowi sanitarnemu posesji,
- wykonywanie doraźnych czynności sprzątania w dni wolne od pracy u Wykonawcy, w sytuacji, gdy zaistnieje pilna potrzeba,
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia środków i materiałów niezbędnych do utrzymania czystości,
- przeprowadzanie dezynsekcji, deratyzacji i dezynfekcji zarządzanych budynków i lokali
w zależności od potrzeb i poleceń Zamawiającego. Terminy realizacji powyższych czynności Wykonawca winien podać do wiadomości najemców lokali poprzez wywieszenie odpowiedniej informacji na tablicach ogłoszeń,
- zabezpieczenie wnętrz budynków przed gołębiami i innym ptactwem oraz dostępem bezdomnych zwierząt,
- przygotowanie budynków do sezonu zimowego polegającego na: zabezpieczeniu budynków przed nadmiernymi utratami ciepła poprzez uzupełnienie oszklenia wraz z okitowaniem
w częściach wspólnych budynku (klatki schodowe, korytarze piwniczne), drzwi wejściowych do klatek (tj. uszczelnienie i dopasowanie stolarki zewnętrznej wejściowej, montaż i konserwacja samozamykaczy), wyposażenie nieruchomości w skrzynie z piaskiem, zabezpieczenie niezbędnego sprzętu i materiałów do usuwania skutków zimy, czyszczeniu rynien i rur spustowych przed okresem zimowym, uzupełnienie progów, okuć i zamków,
- wywóz komunalnych odpadów nietypowych np. starych mebli, gruzu itp. na wysypiska (zgodnie z obowiązującymi przepisami) – przewidywany wywóz do 6-ciu razy w ciągu roku,
- wywóz rzeczy pozostawionych w lokalach komunalnych, łącznie z dezynfekcją lokalu po zgonach najemców do 10 razy w ciągu roku,
- utrzymywanie należytego stanu terenów zielonych Gminy wokół zarządzanych nieruchomości zabudowanych poprzez: koszenie trawników (o powierzchni 13 700m2) minimum 7 razy
w ciągu roku, przycinanie żywopłotów (o długości 150 mb.) minimum 5 razy w ciągu roku, pielęgnacja i redukcja koron drzew (50 szt.) w zależności od potrzeb, wygrabianie liści,
- utrzymywanie w stanie gotowości urządzeń przeciwpożarowych budynku, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
- dekorowanie budynków flagami z okazji świąt państwowych.
Wykonawca zobowiązany jest wykonywać wszystkie czynności z należytą starannością, a także chronić interesy Zamawiającego w toku wykonywania powierzonych mu zadań i czynności.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.

Znak sprawy
ZP. 341-39/08

Tryb postępowania
przetarg nieograniczony

Klasyfikacja CPV
Główny przedmiot: 70330000-3

Rodzaj zamówienia
Usługi

Termin realizacji zamówienia: 01 stycznia 2009 do 31 października 2009 roku.

Osoby upoważnione do kontaktu z wykonawcami:
1. Albin Sękul- Naczelnik Wydziału Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3, 27-600 Sandomierz, tel. 0-15 644-01-31
2. Teresa Pietryka – inspektor d/s. lokalowych Wydziału Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3, 27-600 Sandomierz, tel. 0-15 644-01-27
3. Edyta Sobieraj – referent d/s. lokalowych Wydziału Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3, 27-600 Sandomierz, tel. 0-15 644-01-27

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (bezpłatna) dostępna na stronie internetowej http://bip.um.sandomierz.pl oraz po złożeniu pisemnego wniosku w siedzibie Zamawiającego
w Wydziale Zamówień Publicznych Pl. Poniatowskiego 3 w Sandomierzu, p. nr 32, II p lub drogą pocztową.

Warunki wymagane od wykonawców
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust.1 i 2 ustawy – prawo zam. publ., spełniają wymogi określone w SIWZ oraz w art. 22 ust.1 ustawy jw, a w szczególności:
1. Zatrudniają przynajmniej dwóch licencjonowanych zarządców nieruchomości
i dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia tj. osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych i gazowych - stosownie do ustawy z dnia 07 lipca 1997 roku Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006 roku nr 156 poz. 1118 z późn. zmn.), lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych przedmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
2. Dysponują lub będą dysponować sprzętem niezbędnym do wykonania prac objętych przedmiotem zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia.
3. Będą dysponować Biurem Obsługi Klienta zlokalizowanym na terenie miasta Sandomierza przez okres obowiązywania umowy. Powyższy lokal powinien odpowiadać warunkom określonym, w rozporządzeniu Ministra Pracy, Płacy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 129 poz. 844). Wykonawca winien wskazać w ofercie pomieszczenia przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia lub złożyć oświadczenie, że w razie wyboru jego oferty będzie dysponował takimi pomieszczeniami przed podpisaniem umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokument potwierdzający własność lokali przeznaczonych do realizacji zamówienia lub kopie umów przyrzeczenia najmu powierzchni biurowych, zapewniających obsługę najemców lokali komunalnych.
4. Dysponują pogotowiem techniczno – konserwatorskim umożliwiającym całodobowe usuwanie awarii,
5. Posiadają doświadczenie w realizacji usług tego rodzaju - w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres działalności jest krótszy- w tym okresie zrealizowali przynajmniej
1 usługę polegającą na zarządzaniu i administrowaniu budynkami wielorodzinnymi
(komunalnymi, bądź będącymi w posiadaniu innego właściciela) w skład, których łącznie wchodzi minimum 1400 lokali o łącznej powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 60.000 m2,
6. Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone
w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami, zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości (Dz. U. nr 207, poz. 2114) na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 zł, przez cały okres objęty zamówieniem.
7. Przedstawią informację z banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej, w której Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych zapewniających wykonanie zamówienia tj. minimum 100.000 zł lub potwierdzającą zdolność kredytową na ww. kwotę wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „Spełnia bądź nie spełnia” na podstawie załączonych do SIWZ dokumentów. Nie spełnienie chociażby jednego z warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą.

Dokumenty lub oświadczenia, jakie maja dostarczyć wykonawcy:
1) Wypełniony formularz ofertowy.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6) Wykaz wykonanych i wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie zrealizowali, co najmniej jedną usługę polegającą na zarządzaniu i administrowaniu budynkami wielorodzinnymi (komunalnymi, bądź będącymi w posiadaniu innego właściciela) w skład, których łącznie wchodzi minimum 1400 lokali o łącznej powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 60 000 m2.
7) Co najmniej 1 referencję dot. usług wymienionych w wykazie jw. potwierdzającą, iż została ona wykonana z należytą starannością.
8) Wykaz osób, które będą realizować zamówienie wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności.
9) Kserokopie uprawnień zawodowych i świadectw kwalifikacyjnych do wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia, w tym kserokopie licencji zawodowych zarządców nieruchomości.
10) Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości (Dz. U. nr 207, poz. 2114) na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 zł, przez cały okres objęty zamówieniem.
11) Wykaz niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada Wykonawca lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia.
12) Oświadczenie wykonawcy, iż w razie wyboru jego oferty dysponuje bądź będzie dysponował na terenie miasta pomieszczeniami przeznaczonymi do realizacji przedmiotu zamówienia – na formularzu oferty. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokument potwierdzający własność lokali przeznaczonych do realizacji zamówienia lub kopie umów przyrzeczenia najmu powierzchni biurowych, zapewniających obsługę najemców komunalnych.
13) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych zapewniających wykonanie zamówienia tj. minimum 100.000zł lub potwierdzającą zdolność kredytową na ww. kwotę, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
14) Oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 - ustawy – prawo zam. publ.
15) Oświadczenie wykonawcy o niewykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - prawo zamówień publicznych.
16) Oświadczenie wykonawcy o zapoznaniu się z Zał. nr 1, 2 i 3 do SIWZ- na formularzu oferty.
17) Oświadczenie o związaniu ofertą – na formularzu oferty.
18) Oświadczenie o tajności części oferty – na formularzu oferty.
(w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)
19) Upoważnienie do podpisania oferty (o ile nie wynika z innych załączonych do oferty dokumentów, lub pełnomocnictwo - w przypadku konsorcjum)
20) Dowód wniesienia wadium.
21) Parafowany projekt umowy.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu
Pl. Poniatowskiego 3 do dnia: 22.12.2008r do godz. 9:30

Miejsce i termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert odbędzie się w Urzędzie Miejskim Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3,
27-600 Sandomierz, pokój nr 10 (parter) w dniu 22.12.2008r o godz. 10:00

Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany do dnia podpisania umowy z Wykonawcą, który wygrał przetarg, jednak nie dłużej niż 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

Informacje dotyczące wadium
Wadium – 21.000,00zł

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów

Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP – 11.12.2008r.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU
powrót...
Wersja : 1 2 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Dorota Drozdowska dnia 11.12.2008
Opublikowana przez Dorota Drozdowska dnia 11.12.2008. Wygasa 23.12.2008. Odsłon 3643, Wersja 2
ikona drukuj
Początek strony