Zaprojektowanie i przebudowa ulic Holowniczej i Zaleśnej w Sandomierzu (wygasły...)

Sandomierz: Zaprojektowanie i przebudowa ulic Holowniczej i Zaleśnej w Sandomierzu
Numer ogłoszenia: 250983 - 2011; data zamieszczenia: 21.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i przebudowa ulic Holowniczej i Zaleśnej w Sandomierzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie Zaprojektuj i Zbuduj przedsięwzięcia pn. Zaprojektowanie i przebudowa ulic Holowniczej i Zaleśnej w Sandomierzu. Prace polegać będą na opracowaniu wielobranżowego projektu budowlano-wykonawczego wraz z kosztorysami i specyfikacjami technicznymi wg programu funkcjonalno - użytkowego oraz przebudowę dwóch ulic. Zakres prac obejmuje przebudowę około 1,6 km dwóch ulic. Zamówienie będzie realizowane w dwóch etapach. Etap I - Projektowanie obejmuje: 1) Opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji budowlano - wykonawczej zgodnie z wyszczególnieniem zakresu wg Programu funkcjonalno użytkowego zawartego w Rozdziale 2 SIWZ)Przygotowanie i uzyskanie kompletu dokumentów - w tym opinii i uzgodnień - niezbędnych do skutecznego złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a następnie uzyskanie tej decyzji; 3)Przekazanie Zamawiającemu danych niezbędnych do przygotowania Studium Wykonalności Inwestycji (dane dotyczące opisu projektowanych rozwiązań technicznych oraz przewidywanych kosztów realizacji, w podziale na roboty drogowe i urządzenia ochrony środowiska, a także dane o powierzchni gruntów do wykupu) w terminie do 10 kwietnia 2012r. 4)Wykonawca wykona dokumentację projektową niezbędną do złożenia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (wraz z uzgodnieniami), złoży w/w wniosek oraz doprowadzi do wszczęcia postępowania o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej w terminie do 9 miesięcy od daty podpisania umowy. 5) Wykonawca wykona dokumentację projektową wykonawczą w terminie do 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Etap drugi Przebudowa: Obejmuje realizację zadania określonego przez projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne oraz kosztorys ofertowy i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram rzeczowo - finansowy do 20.11.2013r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program - Funkcjonalno - Użytkowy stanowiący ROZDZIAŁ II SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 15% zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.33.20.00-3, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium- nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli udokumentuje wykonanie (potwierdzone referencjami) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie co najmniej 1 usługi na prace projektowe o podobnym charakterze (tj. projektowanie przebudowy dróg wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) o wartości minimum 150 000 zł oraz 1 roboty na zadanie: przebudowa/budowa ulic z infrastrukturą o wartości minimum 3 000 000zł - łącznie (warunek będzie uznany za spełniony o ile oferent wykaże udział w obu w/w zadaniach tj projektowaniu i przebudowie), bądź też: minimum 1 zadania systemu zaprojektuj i zbuduj( wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) dotyczące przebudowy/budowy ulic z infrastrukturą, o wartości minimum 3 000 000zł

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający w zakresie potencjału technicznego nie precyzuje żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli przedstawi w ofercie osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone- wymagane uprawnienia do projektowania: w specjalności drogowej i w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz elektro energetycznych wraz z aktualnymi wpisami do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawstwo: - kierownik budowy - uprawnienia bud. w specjalności drogowej lub konstruk. bud. bez ograniczeń - kierownicy robót - upr. bud. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i elektroenergetycznych z aktualnymi wpisami do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

ewentualne zobowiązania innych podmiotów do oddania zamawiającemu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności o charakterze siły wyższej, za które Wykonawca nie odpowiada, a które uniemożliwiają odpowiednie i zgodne z prawem wykonanie całości lub części robót zgodnie z umową. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym pisemnie Zamawiającego. Jeżeli w tych okolicznościach zajdzie konieczność zawieszania pewnych robót, to czas na ich ukończenie zostanie odpowiednio przedłużony, aż do chwili kiedy okoliczności ustaną. Jeśli tempo wykonania pewnych robót będzie musiało ulec zahamowaniu, to czas na ich ukończenie zostanie przedłużony w stopniu, w jakim okoliczności to uzasadniają. 3.Za okoliczności o charakterze siły wyższej nie uznaje się niekorzystnych bądź złych warunków pogodowych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU

                                                                                                     

                                                                                                                                                           Sandomierz, 2011.10.04
ZP.271.1.50.2011.JPA

                                                                         WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

dot.  przetargu nieograniczonego pn. „Zaprojektowanie i przebudowa ulic Holowniczej i Zaleśnej w Sandomierzu.


W odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:

Pytanie 1. Czy Zamawiający może określić szacunkową długość zamówienia:
- kanalizacji deszczowej z dokładnością do 200,0 mb,
- ilość Oczyszczalni Wód Deszczowych.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
- długość kanalizacji deszczowej 2000,0 mb plus przyłącza wpustów ulicznych.
- trzy podczyszczalnie ścieków deszczowych.

Pytanie 2. Czy odprowadzenie wód deszczowych z terenu GPZ odprowadzone obecnie do istniejącego rowu melioracyjnego należy przejąć do projektowanej kanalizacji deszczowej?
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Należy przejąć do projektowanej kanalizacji deszczowej.

Pytanie 3. Czy należy przewidzieć zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia tj. wodociągu, kanalizacji sanitarnej pod projektowaną drogą?
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Należy przewidzieć zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia (zgodnie z przepisami). Nie przewiduje się budowy sieci wodociągowej, sanitarnej.

Pytanie 4. Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego na pewnym odcinku istniejąca kanalizacja sanitarna ciśnieniowa i wodociąg, usytuowane będą w projektowanym pasie jezdnym. Czy Zamawiający przewiduje zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia rurami ochronnymi, czy jego przebudowę?
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia należy przewidzieć zgodnie z przepisami. Ewentualna przebudowa zależeć będzie od projektowanej drogi i wynikłych kolizji.

Pytanie 5. Czy należy przewidzieć odprowadzenie ścieków z budynków, które obecnie nie są podłączone do zbiorczej kanalizacji sanitarnej, a istniejące szamba znajdują się
w pasie jezdnym projektowanej drogi (np.: ul. Zaleśna 1a)?
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Przyłącze z budynku Zaleśna 1a zostało już wykonane. Zamawiający nie przewiduje budowy sieci kanalizacji sanitarnej.

Pytanie 6. Czy na całej długości ul. Holowniczej oraz ul. Zaleśnej należy przyjąć przekrój poprzeczny: jezdnia szerokości 7 m, obustronna ścieżka rowerowa
z chodnikiem bezpośrednio przylegającym do jezdni szerokości 3 m?
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Na całej długości przyjąć przekrój poprzeczny: jezdnia szerokości 7 m, obustronna ścieżka rowerowa z chodnikiem 3 m.

Pytanie 7. Czy Zamawiający podtrzymuje zapis w Programie Funkcjonalno Użytkowym dotyczącym konstrukcji ścieżek rowerowych tzn. 6 cm kostka betonowa, 20 cm podbudowa tłuczniowa, 15 cm warstwa odsączająca? Zgodnie z załącznikiem nr 5, pkt. 5.7.3 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej poz. 430 z dnia 02.03.1999 r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, /Dziennik Ustaw nr 43 z dnia 14 maja 1999r/ na chodnikach należy przyjmować warstwę z kostki betonowej grubości 8 cm.
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Należy przyjąć kostkę betonową grubości 8 cm.

Pytanie 8. Czy Zamawiający przewiduje wyburzenia budynków wzdłuż ul. Holowniczej
i ul. Zaleśnej.
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Wyburzenia należy przyjąć tylko na ul. Zaleśnej.

Pytanie 9. Proszę o podanie czy Zamawiający posiada zgodę i warunki wydane przez GDDKiA na włączenie do drogi krajowej?
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Zamawiający nie posiada zgody i warunków wydanych przez GDDKiA na włączenie do drogi krajowej.

Pytanie 10. Czy Zamawiający posiada informację dotyczącą wysokości zwierciadła wód gruntowych oraz grubości warstwy gruntów organicznych na odcinku nowego przebiegu ul. Zaleśnej?
Odpowiedź na pytanie nr 10:
Zamawiający nie posiada takich informacji.

Pytanie 11. Proszę o określenie czy planowana inwestycja będzie realizowana na terenach kolejowych?
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Planowana inwestycja nie będzie prowadzona na terenach kolejowych.

Pytanie 12. Proszę o określenie czy planowana inwestycja znajduje się w obszarze chronionym NATURA 2000?
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Inwestycja nie znajduje się na obszarze NATURA 2000.

Pytanie 13. W Programie Funkcjonalno Użytkowym znajduje się zapis dotyczący umieszczenia kanalizacji teletechnicznej pod chodnikiem. Proszę o podanie czy to ma być nowoprojektowana sieć teletechniczna?
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Należy przyjąć w projekcie ułożenie pod chodnikami dwóch rur ochronnych umożliwiających późniejsze wykonanie sieci teletechnicznej.

Pytanie 14. Czy Zamawiający przewiduje przebudowę linii wysokiego napięcia kolidującej z nowoprojektowanym odcinkiem ul. Zaleśnej. Jeśli tak to proszę
o wskazanie nowej lokalizacji z zachowaniem normatywnych odległości od zabudowań.
Odpowiedź na pytanie nr 14:
Zamawiający nie przewiduje przebudowy linii wysokiego napięcia.

Pytanie 15. Czy Wykonawca w terminie 10 miesięcy od daty podpisania umowy powinien uzyskać ostateczną decyzję ZRID?
Odpowiedź na pytanie nr 15:
Termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej jest określany w umowie i wynosi do 9 miesięcy od daty podpisania umowy, a wydanie decyzji jest ustalone ustawowo.

Pytanie 16:
”Prosimy o rozszerzenie katalogu możliwości zmian umowy w § 13 projektu umowy, o następujące okoliczności:
- niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe i intensywne opady deszczu i/lub śniegu, silny wiatr, temperatura powietrza przy której niedopuszczalne jest prowadzenie robót budowlanych) powodujące istotne utrudnienia w realizacji przedmiotu umowy.
- niezależna od Zamawiającego i Wykonawcy przewlekłość postępowania o uzyskanie od Instytucji i urzędów dokumentów (np. pozwoleń, decyzji, uzgodnień) niezbędnych do realizacji umowy.
- zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT”
Odpowiedź na pytanie nr 16:
Zamawiający informuje, że nie jest możliwe rozszerzenie katalogu zmian w § 13 projektu umowy z powodów wymienionych powyżej.

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Joanna Pawelczyk dnia 21.09.2011
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 21.09.2011. Wygasa 11.10.2011. Odsłon 6862, Wersja 4
ikona drukuj
Początek strony