„Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, poj (wygasły...)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYCZNYM O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 206 000 EURO

Zamawiający
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
tel. (+48) 0-15 644-01-00
fax. (+48) 0-15 644-01-01
e-mail: um@um.sandomierz.pl
Strona internetowa: www.um.sandomierz.pl

Przedmiot zamówienia:
„Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych) na składowisko odpadów w Jańczycach”.

Przedmiotem zamówienia jest wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych rozstawionych na terenie miasta Sandomierza wyszczególnionych w załączniku Nr. 3 do SIWZ, na składowisko odpadów komunalnych w Jańczycach - z częstotliwością wywozu określoną w załączniku Nr 3 do SIWZ oraz mycie i dezynfekowanie pojemników i kontenerów użytych do realizacji zamówienia.

Znak sprawy
ZP. 341-12/08

Tryb postępowania:
przetarg nieograniczony

Klasyfikacja CPV
Główny przedmiot: 90.12.13.20-0

Rodzaj zamówienia
Usługi

Termin realizacji zamówienia: od 15.06.2008r. do 14.06.2009r.

Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:
Marcin Gieracha - Wydział Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3 , 27-600 Sandomierz, telefon (+48) 0-15 644-01-29

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (bezpłatna) dostępna na stronie internetowej http://bip.um.sandomierz.pl oraz po złożeniu pisemnego wniosku w siedzibie Zamawiającego w Wydziale Zamówień Publicznych przy Placu Poniatowskiego 3 w Sandomierzu, p. Nr 32, II p lub drogą pocztową
Warunki wymagane od wykonawców

O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust.1 i 2 ustawy – prawo zam. publ., spełniają wymogi określone w SIWZ oraz w art. 22 ust.1 ustawy j.w, a w szczególności:
- w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykonali co najmniej 3 potwierdzone referencjami usługi o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem tj. wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych.
- dysponują sprzętem wyszczególnionym w Zał. Nr 2 do SIWZ do realizacji w/w zamówienia,
- posiadają zezwolenia niezbędne do realizacji zamówienia wyszczególnione w Zał. Nr 1 do SIWZ.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „Spełnia bądź nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego z warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą.

Dokumenty lub oświadczenia, jakie maja dostarczyć wykonawcy:
1)Wypełniony formularz ofertowy .
2)Kalkulacja cenowa.
3)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
4)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
6)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem tj. wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych – co najmniej 3 .
7)Co najmniej 3 referencje dot. usług wymienionych w wykazie jw. potwierdzające, iż zostały one wykonane z należytą starannością.
8)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. nr 132 poz. 622 z późn. zm.)
9)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. z późn. zm. tj. DZ.U. nr 39 poz. 251 z 2007r.)
10)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz.U. nr 62 poz. 628 z późn. zm.)
11)Uprawnienia na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy zgodnie z ustawą z 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. nr 125 poz. 1371 z późn. zm.)
12)Potwierdzoną kserokopię umowy ze składowiskiem odpadów w Jańczycach dotyczącą odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych – (w dniu zawarcia umowy).
13)Wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu technicznego
(zgodnie z Zał. Nr 2 do SIWZ), jakim dysponuje wykonawca.
14)Oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 - ustawy – prawo zam. publ.
15)Oświadczenie wykonawcy o niewykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - prawo zamówień publicznych.
16)Oświadczenie wykonawcy o zapoznaniu się z SIWZ i zał. do SIWZ- na formularzu oferty.
17)Oświadczenie o związaniu ofertą – na formularzu oferty.
18)Oświadczenie o tajności części oferty – na formularzu oferty.
( w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)
19)Upoważnienie do podpisania oferty (o ile nie wynika z innych załączonych do oferty dokumentów, lub pełnomocnictwo - w przypadku konsorcjum)
20)Parafowany projekt umowy.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 do dnia: 02.06.2008r do godz. 9.30

Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert odbędzie się w Urzędzie Miejskim Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3,
27-600 Sandomierz, pokój Nr 11 (parter) w dniu 02.06.2008r o godz. 10.00

Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany do dnia podpisania umowy z Wykonawcą, który wygrał przetarg, jednak nie dłużej niż 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

Informacje dotyczące wadium
Wadium – brak

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Data zamieszczenia ogłoszenia do BZP – 21.05.2008r.



KOPIA WNIESIONEGO PROTESTU


Zgodnie z art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2007r. Nr.223 poz. 1655) zamieszczamy kopię protestu wniesionego w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych) na składowisko odpadów w Jańczycach”, wzywając jednocześnie wykonawców do udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku protestu (jeśli zachodzą przesłanki z art. 181 ust . 4 ustawy j.w.)-kopia wniesionego protestu do pobrania w załączniku.
Jednocześnie zgodnie z art. 180 ust. 5 powyższej ustawy przedłużamy termin składania ofert w przetargu j.w.do czasu rozstrzygnięcia protestu




Rozstrzygnięcie Protestu

ZP.341-12/2/08 Sandomierz dn.5.VI.2008



.A.S.A.Tarnobrzeg
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul.Jasińskiego 19
39-400 TARNOBRZEG


dot. przetargu nieograniczonego pn. „Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza / z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych/ na składowisko odpadów w Jańczycach.

Rozstrzygnięcie protestu złożonego
w dniu 28.05.2008r.


Zamawiający – Gmina Sandomierz na podst.art.183 ust.1,2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- prawo zamówień publicznych / Dz.U.tj.z 2007r Nr 223 poz.1655/

po rozpatrzeniu

złożonego przez Państwa w dniu 28.05.2008r protestu na treść ogłoszenia o w/w przetargu i treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wobec naruszenia przepisów ustawy – prawo zamówień publicznych - art.7 ust.1, art.22 ust.2 , art.25 ust.2, art.29 ust.2 i 3 oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane

postanawia

uwzględnić protest - w części A dot. żądania wykonawcy wykreślenia z treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wymogu załączenia do oferty:
- uprawnienia na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy zgodnie z ustawą z 6 września 2001r.o transporcie drogowym /Dz.U.Nr 125 z póżn. zm./ oraz

- zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r.z późn. zm./ tj.Dz.U.Nr 39 poz.251 z 2007r./

- w części B dot. żądania wykonawcy dokonania modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia poprzez zmianę wymagań dot. sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia wskazanego przez zamawiającego w Załączniku Nr 2 do SIWZ i dostosowanie wymagań do jego rzeczywistych potrzeb.

Zamawiający nie jest jednak przekonany co do słuszności zarzutu wykonawcy, jeśli chodzi o użycie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nazwy CATERPILLAR.
Wg zamawiającego określenie wymogu posiadania ładowarek typu Caterpillar nie narusza art.29 ust. 2 i 3 ustawy – prawo zamówień publicznych, nie jest to bowiem obligatoryjny wymóg posiadania ładowarek marki Caterpillar, lecz jedynie posiadanie sprzętu tego typu, do czego wg orientacji zamawiającego można zaliczyć ładowarki przynajmniej kilku firm.

-w części D – żądanie wykonawcy dot. ewentualnego unieważnienia postępowania

oraz

oddalić protest:
- w części B – dot. żądania wykonawcy zmiany § 6 ust.4 projektu umowy w sposób uczciwy dla potencjalnych wykonawców.
§ 6 ust.4 projektu umowy posiada następujące brzmienie:
„wykonawca ma obowiązek do utrzymania porządku i czystości w promieniu trzech metrów od kontenerów i pojemników oraz do zebrania nieczystości, które wypadły w trakcie załadunku odpadów”.
Wg zamawiającego jest to oczywisty wymóg zapewniający utrzymanie należytego porządku wokół opróżnianych pojemników i kontenerów, trudno więc zrozumieć skąd i w czym protestujący dopatrzył się w tym zapisie nieuczciwości zamawiającego wobec potencjalnych wykonawców.

- w części C – dot. żądania zmiany nazwy zamówienia poprzez wykreślenie z opisu miejscowości Jańczyce.
Wg zamawiającego wskazanie zarówno w tytule przetargu jak i w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nazwy składowiska odpadów jest zgodne z art.9 ust.1a pkt.5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U.Nr 132 poz.622 z późn.zm./, który mówi, iż wójt, burmistrz lub prezydent wydając zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie wywozu odpadów określa w nim miejsce odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z art.9 ust.3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach i wojewódzkim planem gospodarki odpadami.

Zgodnie z art.183 ust.5 ustawy – prawo zamówień publicznych uwzględniając protest lub jego część, zamawiający ma obowiązek powtórzenia oprotestowanej czynności, co w przypadku niniejszego protestu oznaczałoby modyfikację Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia poprzez zmianę warunków udziału w postępowaniu. Ponieważ jednak ustawa – prawo zamówień publicznych w art.38 ust.5 wprowadza zakaz zmiany ustalonych warunków, zamawiający na podst.art.93 ust.1 pkt.7 powyższej ustawy /postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy / unieważnia niniejszy przetarg, co również jest spełnieniem jednego z żądań protestującego.

Od powyższego rozstrzygnięcia protestu, wykonawcy z uwagi na wartość zamówienia nie przysługuje odwołanie. /art.184 ust.1 ustawy jw./.






powrót...
Wersja : 1 2 3 4 
Informacja zatwierdzona przez Ewelina Brzozowska dnia 21.05.2008
Opublikowana przez Ewelina Brzozowska dnia 21.05.2008. Wygasa 14.06.2008. Odsłon 6982, Wersja 4
ikona drukuj
Początek strony