„Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, poj (wygasły...)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYCZNYM O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 206 000 EURO

Zamawiający
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
tel. (+48) 0-15 644-01-00
fax. (+48) 0-15 644-01-01
e-mail: um@um.sandomierz.pl
Strona internetowa: www.um.sandomierz.pl

Przedmiot zamówienia:
„Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych) na składowisko odpadów w Jańczycach”.

Przedmiotem zamówienia jest wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych rozstawionych na terenie miasta Sandomierza wyszczególnionych w załączniku Nr. 3 do SIWZ, na składowisko odpadów komunalnych w Jańczycach - z częstotliwością wywozu określoną w załączniku Nr 3 do SIWZ oraz mycie i dezynfekowanie pojemników i kontenerów użytych do realizacji zamówienia.

Znak sprawy
ZP. 341-12/08

Tryb postępowania:
przetarg nieograniczony

Klasyfikacja CPV
Główny przedmiot: 90.12.13.20-0

Rodzaj zamówienia
Usługi

Termin realizacji zamówienia: od 15.06.2008r. do 14.06.2009r.

Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:
Marcin Gieracha - Wydział Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3 , 27-600 Sandomierz, telefon (+48) 0-15 644-01-29

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (bezpłatna) dostępna na stronie internetowej http://bip.um.sandomierz.pl oraz po złożeniu pisemnego wniosku w siedzibie Zamawiającego w Wydziale Zamówień Publicznych przy Placu Poniatowskiego 3 w Sandomierzu, p. Nr 32, II p lub drogą pocztową
Warunki wymagane od wykonawców

O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust.1 i 2 ustawy – prawo zam. publ., spełniają wymogi określone w SIWZ oraz w art. 22 ust.1 ustawy j.w, a w szczególności:
- w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykonali co najmniej 3 potwierdzone referencjami usługi o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem tj. wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych.
- dysponują sprzętem wyszczególnionym w Zał. Nr 2 do SIWZ do realizacji w/w zamówienia,
- posiadają zezwolenia niezbędne do realizacji zamówienia wyszczególnione w Zał. Nr 1 do SIWZ.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „Spełnia bądź nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego z warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą.

Dokumenty lub oświadczenia, jakie maja dostarczyć wykonawcy:
1)Wypełniony formularz ofertowy .
2)Kalkulacja cenowa.
3)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
4)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
6)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem tj. wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych – co najmniej 3 .
7)Co najmniej 3 referencje dot. usług wymienionych w wykazie jw. potwierdzające, iż zostały one wykonane z należytą starannością.
8)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. nr 132 poz. 622 z późn. zm.)
9)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. z późn. zm. tj. DZ.U. nr 39 poz. 251 z 2007r.)
10)Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz.U. nr 62 poz. 628 z późn. zm.)
11)Uprawnienia na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy zgodnie z ustawą z 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. nr 125 poz. 1371 z późn. zm.)
12)Potwierdzoną kserokopię umowy ze składowiskiem odpadów w Jańczycach dotyczącą odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych – (w dniu zawarcia umowy).
13)Wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu technicznego
(zgodnie z Zał. Nr 2 do SIWZ), jakim dysponuje wykonawca.
14)Oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 - ustawy – prawo zam. publ.
15)Oświadczenie wykonawcy o niewykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - prawo zamówień publicznych.
16)Oświadczenie wykonawcy o zapoznaniu się z SIWZ i zał. do SIWZ- na formularzu oferty.
17)Oświadczenie o związaniu ofertą – na formularzu oferty.
18)Oświadczenie o tajności części oferty – na formularzu oferty.
( w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)
19)Upoważnienie do podpisania oferty (o ile nie wynika z innych załączonych do oferty dokumentów, lub pełnomocnictwo - w przypadku konsorcjum)
20)Parafowany projekt umowy.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 do dnia: 02.06.2008r do godz. 9.30

Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert odbędzie się w Urzędzie Miejskim Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3,
27-600 Sandomierz, pokój Nr 11 (parter) w dniu 02.06.2008r o godz. 10.00

Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany do dnia podpisania umowy z Wykonawcą, który wygrał przetarg, jednak nie dłużej niż 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

Informacje dotyczące wadium
Wadium – brak

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Data zamieszczenia ogłoszenia do BZP – 21.05.2008r.



KOPIA WNIESIONEGO PROTESTU


Zgodnie z art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2007r. Nr.223 poz. 1655) zamieszczamy kopię protestu wniesionego w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza (z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych) na składowisko odpadów w Jańczycach”, wzywając jednocześnie wykonawców do udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku protestu (jeśli zachodzą przesłanki z art. 181 ust . 4 ustawy j.w.)-kopia wniesionego protestu do pobrania w załączniku.
Jednocześnie zgodnie z art. 180 ust. 5 powyższej ustawy przedłużamy termin składania ofert w przetargu j.w.do czasu rozstrzygnięcia protestu




Rozstrzygnięcie Protestu

ZP.341-12/2/08 Sandomierz dn.5.VI.2008



.A.S.A.Tarnobrzeg
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul.Jasińskiego 19
39-400 TARNOBRZEG


dot. przetargu nieograniczonego pn. „Zbiórka i wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z terenu miasta Sandomierza / z kontenerów, pojemników i śmietniczek ulicznych/ na składowisko odpadów w Jańczycach.

Rozstrzygnięcie protestu złożonego
w dniu 28.05.2008r.


Zamawiający – Gmina Sandomierz na podst.art.183 ust.1,2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- prawo zamówień publicznych / Dz.U.tj.z 2007r Nr 223 poz.1655/

po rozpatrzeniu

złożonego przez Państwa w dniu 28.05.2008r protestu na treść ogłoszenia o w/w przetargu i treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wobec naruszenia przepisów ustawy – prawo zamówień publicznych - art.7 ust.1, art.22 ust.2 , art.25 ust.2, art.29 ust.2 i 3 oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane

postanawia

uwzględnić protest - w części A dot. żądania wykonawcy wykreślenia z treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wymogu załączenia do oferty:
- uprawnienia na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy zgodnie z ustawą z 6 września 2001r.o transporcie drogowym /Dz.U.Nr 125 z póżn. zm./ oraz

- zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r.z późn. zm./ tj.Dz.U.Nr 39 poz.251 z 2007r./

- w części B dot. żądania wykonawcy dokonania modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia poprzez zmianę wymagań dot. sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia wskazanego przez zamawiającego w Załączniku Nr 2 do SIWZ i dostosowanie wymagań do jego rzeczywistych potrzeb.

Zamawiający nie jest jednak przekonany co do słuszności zarzutu wykonawcy, jeśli chodzi o użycie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nazwy CATERPILLAR.
Wg zamawiającego określenie wymogu posiadania ładowarek typu Caterpillar nie narusza art.29 ust. 2 i 3 ustawy – prawo zamówień publicznych, nie jest to bowiem obligatoryjny wymóg posiadania ładowarek marki Caterpillar, lecz jedynie posiadanie sprzętu tego typu, do czego wg orientacji zamawiającego można zaliczyć ładowarki przynajmniej kilku firm.

-w części D – żądanie wykonawcy dot. ewentualnego unieważnienia postępowania

oraz

oddalić protest:
- w części B – dot. żądania wykonawcy zmiany § 6 ust.4 projektu umowy w sposób uczciwy dla potencjalnych wykonawców.
§ 6 ust.4 projektu umowy posiada następujące brzmienie:
„wykonawca ma obowiązek do utrzymania porządku i czystości w promieniu trzech metrów od kontenerów i pojemników oraz do zebrania nieczystości, które wypadły w trakcie załadunku odpadów”.
Wg zamawiającego jest to oczywisty wymóg zapewniający utrzymanie należytego porządku wokół opróżnianych pojemników i kontenerów, trudno więc zrozumieć skąd i w czym protestujący dopatrzył się w tym zapisie nieuczciwości zamawiającego wobec potencjalnych wykonawców.

- w części C – dot. żądania zmiany nazwy zamówienia poprzez wykreślenie z opisu miejscowości Jańczyce.
Wg zamawiającego wskazanie zarówno w tytule przetargu jak i w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nazwy składowiska odpadów jest zgodne z art.9 ust.1a pkt.5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U.Nr 132 poz.622 z późn.zm./, który mówi, iż wójt, burmistrz lub prezydent wydając zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie wywozu odpadów określa w nim miejsce odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z art.9 ust.3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach i wojewódzkim planem gospodarki odpadami.

Zgodnie z art.183 ust.5 ustawy – prawo zamówień publicznych uwzględniając protest lub jego część, zamawiający ma obowiązek powtórzenia oprotestowanej czynności, co w przypadku niniejszego protestu oznaczałoby modyfikację Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia poprzez zmianę warunków udziału w postępowaniu. Ponieważ jednak ustawa – prawo zamówień publicznych w art.38 ust.5 wprowadza zakaz zmiany ustalonych warunków, zamawiający na podst.art.93 ust.1 pkt.7 powyższej ustawy /postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy / unieważnia niniejszy przetarg, co również jest spełnieniem jednego z żądań protestującego.

Od powyższego rozstrzygnięcia protestu, wykonawcy z uwagi na wartość zamówienia nie przysługuje odwołanie. /art.184 ust.1 ustawy jw./.







Załączniki:
ikona pliku do pobraniapobierz SIWZ
ikona pliku do pobraniakopia protestu
ikona pliku do pobraniarozstrzygnięcie protestu
Informacja zatwierdzona przez Ewelina Brzozowska dnia 21.05.2008
Opublikowana przez Ewelina Brzozowska dnia 21.05.2008. Wygasa 14.06.2008. Odsłon 185003, Wersja 4