Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej (wygasły...)

Or.271.1.10.2016.LKO                                                                         Sandomierz, 2016-07-19

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI POWYŻEJ 209000 EURO

 

 

Informujemy, iż w dniu 19.07.2016 r. opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu pn. „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej".

 

Pełny tekst ogłoszenia oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia do pobrania
w załącznikach.

Sandomierz, 27.07.2016

Zamawiający:

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, postępowanie znak: Or. 271.1.10.2016.LKO

 

Zmiana zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 1

Zamawiający dokonuje zmiany w zapisów w Rozdziale I pkt 1 treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, spowodowanej dodaniem do listy Zamawiającego w pozycji numer 88:

Stowarzyszenie Na Rzecz Wsparcia Rozwoju Sołectwa Daromin „Moja Miejscowość”, Daromin 128, 27-612 Wilczyce

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 2

Zamawiający dokonuje zmiany zapisów w Rozdziale II pkt 1 treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia spowodowanej zwiększonym wolumenem szacowanego zużycia.

Zapisy treści SIWZ po zmianie:

1.       Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej o łącznym szacowanym wolumenie
w ilości 26 976 875 kWh.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 3

Zamawiający dokonuje zmiany załącznika nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej. W wykazie zmianie ulega ilość punktów poboru. Dodaje się pozycję numer 1284.

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej – ZMODYFIKOWANY na stronie internetowej.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 4

Zamawiający dokonuje zmiany załącznika nr 1 do SIWZ – formularz oferty, ze względu na zmianę szacowanego zużycia.

W formularzu ofertowym w tabeli zmianie ulega „szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy w MWh w pozycji 2.

Po zmianie wynosi: 19423,260 MWh

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 1 do SIWZ – formularz oferty – ZMODYFIKOWANY na stronie internetowej.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 5

Zamawiający dokonuje zmiany załącznika nr 8 do SIWZ - Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, ze względu na dodanie do listy Zamawiającego w pozycji 89.

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 8 do SIWZ -Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – ZMODYFIKOWANY na stronie internetowej.

 

 

Zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty. Nie uwzględnienie zmian spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.

 

 

W załączeniu SIWZ z załącznikami po zmianach z dnia 27.07.2016 r. oraz Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu.

 

 

 

Sandomierz, 05.08.2016

Zamawiający:

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, postępowanie znak: Or. 271.1.10.2016.LKO

 

Zmiana zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

- 2

 

Zmiana terminu składania i otwarcia ofert

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) oraz dokonuje przesunięcia (przedłużenia) terminu składania i otwarcia ofert do dnia 30.08.2016 r.

 ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 6

Zamawiający dokonuje zmiany w zapisów w Rozdziale II pkt 4 treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, spowodowanej dodaniem Operatora Systemu Dystrybucyjnego PKP Energetyka S.A.

Zapisy treści SIWZ po zmianie:

4.   Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, tj. PGE Dystrybucja S.A.
i PKP Energetyka S.A.

 ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 7

Zamawiający dokonuje zmiany zapisów w § 1 ust. 2, § 2 ust. 4 i § 5 ust. 2 lit. f) załącznika nr 3 do SIWZ - wzór umowy sprzedaży- spowodowanej dodaniem Operatora Systemu Dystrybucyjnego PKP Energetyka S.A.

 

Zapisy treści załącznika nr 3 do SIWZ - wzór umowy sprzedaży po zmianie:

§ 1 ust. 2

Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD PGE Dystrybucja S.A. i PKP Energetyka S.A., z którym Zamawiający ma lub będzie miał podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej najpóźniej w dniu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej.

§ 2 ust. 4

Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2 i 3 wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 1 do niniejszej Umowy. Moc umowna, warunki jej zmiany oraz miejsce dostarczenia energii elektrycznej dla punktów poboru wymienionych w Załączniku nr 1 do Umowy określana jest każdorazowo w umowach o świadczenie usług dystrybucyjnych zawartych z PGE Dystrybucja S.A.
i PKP Energetyka S.A.
i nie wymaga aktualizacji załącznika nr 1 do Umowy.

§ 5 ust. 2 lit. f)

„terminowe i poprawne złożenie do OSD „powiadomienia o zawartej umowie sprzedaży energii elektrycznej” w imieniu własnym i Zamawiającego, zgodnie z zasadami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. i PKP Energetyka S.A., umożliwiającego rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej do punktów poboru w terminach określonych w załączniku nr 1 do Umowy.”

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 3 do SIWZ – - wzór umowy sprzedaży – ZMODYFIKOWANY na stronie internetowej.

 
 ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 8

Zamawiający dokonuje zmiany załącznika nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej. W wykazie w pozycji 75 zmianie ulega nazwa Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Prawidłowa nazwa to PKP Energetyka S.A.

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej – ZMODYFIKOWANY 2 na stronie internetowej.

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 9

Zamawiający dokonuje zmiany załącznika nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej. W wykazie w pozycjach od 936 do 990 i 993 zmianie ulega numer NIP. Prawidłowy numer NIP 8641797723.

Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 2 do SIWZ – szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej – ZMODYFIKOWANY 2 na stronie internetowej.

 

 ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 10

Zamawiający dokonuje zmiany terminu otwarcia ofert na dzień 30.08.2016 r.. Godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

Zapisy Rozdziału XVII pkt 9 po zmianie:

 

9.       Wykonawca winien zamieścić ofertę w jednej, nieprzejrzystej, zaklejonej kopercie (opakowaniu). Kopertę należy opisać w podany niżej sposób:

 

 

 

Urząd Miejski w Sandomierzu

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

„Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”

Oferta – nie otwierać przed dniem 30.08.2016 r. godz. 12:00

 

 

 ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 11

Zamawiający dokonuje zmiany terminu składania i otwarcia ofert na dzień 30.08.2016 r. Godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.

 

Zapisy Rozdziału XIX pkt 1 i 2  po zmianie:

XIX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

1.       Oferty, przygotowane w sposób określony w rozdziale XVII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, należy przesłać pocztą lub złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, 27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3, w terminie do dnia 30.08.2016 r. do godz. 11:30.

Na Wykonawcy spoczywa ciężar złożenia oferty w terminie wskazanym powyżej. W przypadku złożenia oferty po tym terminie Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ofertę po upływie terminu na wniesienie odwołania.

2.       Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.08.2016 r. o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego, tj. Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, 27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3, pokój nr 10 -
w obecności Wykonawców, którzy zechcą uczestniczyć.

 

Zwracamy uwagę na uwzględnienie powyższej zmiany terminu składania i otwarcia ofert przy ustalaniu terminu ważności wadium, składanych w formie niepieniężnej (np. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, itp.).

 

Zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty.

 

 

 

W załączeniu SIWZ z załącznikami po zmianach z dnia 05.08.2016 r. oraz Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu.

 

 

Sandomierz, 10.08.2016

Zamawiający:

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

Dotyczy:      postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej", postępowanie znak:  Or. 271.1.10.2016.LKO

 

Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Pytanie 1

Zał. nr 2 do SIWZ - Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej- Wykonawca zwraca sią
z prośbą o uzupełnienie i podanie poprawnych danych przez Zamawiającego w Zał. nr 2 do SIWZ. Zauważone nieprawidłowości to:

1) Podany NIP: 864179723- Gmina Wilczyce jest za krótki. Prosimy o jego poprawienie.

2) W około 10 rekordach zauważono brak wskazania numeru PPE, pomimo iż jest to kolejna zmiana sprzedawcy. Prosimy zatem o uzupełnienie danych.

3) W pozycji 75 (gm. Dwikozy) w kolumnie nr PPE widnieje niepoprawny numer PPE (PL_PKPE_2609000010_07 - jest to format niezgodny z maską OSD wskazanego jako PGE Dystrybucja S.A). Prosimy o jego poprawienie.

Odpowiedź

W pozycji 75 poprawna nazwa OSD to PKP Energetyka S.A. Brakujące dane dotyczące numerów PPE zostaną przekazane Wykonawcy, z którym zostaną zawarte umowy sprzedaży energii elektrycznej. Zamawiający w dniu 05.08.2016 r. dokonał zmiany treści SIWZ w tym zakresie i dokonał zamieszczenia na stronie internetowej.

 

Pytanie 2

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy tj.
- okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
oraz dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
- podpisane pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;
- dokument nadania numeru NIP;
- dokument nadania numeru REGON;
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy, że istnieje ryzyko odrzucenia przez OSD zgłoszeń umów sprzedaży zawierających błędne dane, skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

Odpowiedź

Tak, Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, Wykonawcy wybranemu w postępowaniu, najpóźniej w dniu podpisania umowy.

 

Pytanie 3

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
a) Czy umowy dystrybucyjne zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
b) Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/ umów sprzedaży energii elektrycznej?
c) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, uniemożliwiających zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ?
Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?

Odpowiedź

Ad. a) Umowy dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony.

Ad. b) Okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych wynosi 1, 2 lub 3 miesiące. Umowy kompleksowe zostaną wypowiedziane przez Zamawiających. Umowy sprzedaży energii elektrycznej zawarte są na czas określony i nie wymagają ich wypowiedzenia.

Ad. c) Zamawiający mają zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, których koniec obowiązywania umożliwia zawarcie nowych umów sprzedaży w terminach przewidzianych w SIWZ.

 

Pytanie 4

Wykonawca zwraca się z prośbą o potwierdzenie, że grupy taryfowe wskazane w zał. nr 2 do SIWZ
są zgodne z zawartą z OSD umową na dystrybucję energii elektrycznej dla punktów poboru energii Zamawiającego. Jednocześnie informujemy, że zawarcie umów o świadczenie usług dystrybucji
oraz proces zmiany sprzedawcy może nastąpić wyłącznie na obecnych parametrach. W związku z tym, prosimy o dokonanie ewentualnych zmian grupy taryfowej po dokonaniu procesu zmiany sprzedawcy.

Odpowiedź

Dla punktów poboru, dla których obecnie Zamawiający ma zawartą umowę z inną grupą taryfową zmiany nastąpią przed podpisaniem z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej lub zmiana zostanie zgłoszona odpowiednio wcześniej do OSD, aby umożliwić Wykonawcy przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy na parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ.

 

Pytanie 5

Wykonawca zwraca się z zapytaniem, czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.), upoważniającym go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia? Informujemy, że brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zgodnie z jego procedurami.

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dysponuje tytułami prawnymi do Obiektów.

 

Pytanie 6

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy układy pomiarowo-rozliczeniowe
w grupach taryfowych  B są (lub będą) dostosowane do zasady TPA przed terminem realizacji zamówienia? Jeżeli nie każdy układ będzie dostosowany do zasady TPA, prosimy o podanie dokładnej daty do kiedy Zamawiający dostosuje swoje układy pomiarowo- rozliczeniowe do zasady TPA. Jednocześnie wskazujemy, iż w przypadku braku dostosowania przez odbiorcę układów pomiarowo- rozliczeniowych do zasady TPA po rozdzieleniu umowy kompleksowej sprzedaż energii
jest niemożliwa.

Odpowiedź

Układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupie taryfowej B będą spełniały zasadę TPA przed terminem realizacji zamówienia. Dla układów pomiarowo-rozliczeniowych, które nie spełniają zasady TPA Zamawiający rozpoczął proces związany z ich dostosowaniem.

 

Pytanie 7

Czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza taką możliwość, pod warunkiem że Wykonawca podpisze i dostarczy Zamawiającemu podpisane umowy w terminie do 7 dni roboczych od daty ich otrzymania.

 

Pytanie 8

Umowa § 12 ust. 2 pkt. a, b. Z uwagi na nadrzędny charakter przepisów podatkowych i przepisów prawa, Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie zapisu umożliwiającego automatyczną zmianę cen, wynikającą ze zmiany ww. przepisów od dnia ich wejścia w życie, bez zachowania formy aneksu. Prosimy zatem o dodanie sformułowania o treści: „Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą  z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy".

Odpowiedź

Zamawiający nie dokonuje proponowanych zmian w załączniku nr 3 do SIWZ.

 

Pytanie 9

SIWZ ust. XXIII pkt 4, Umowa § 12 ust. 8 - Zwracamy się także z prośbą o zwolnienie Wykonawcy z nałożonego niniejszym zapisem obowiązku zgłoszenia odpowiednich zmian właściwemu OSD z jednoczesnym scedowaniem owego obowiązku na Zamawiającego. Niemniej jednak Wykonawca zapewnia o każdorazowym uwzględnieniu zmian w wystawianych fakturach VAT.

Odpowiedź

Zamawiający nie dokonuje proponowanych zmian w załączniku nr 3 do SIWZ. Zgłoszenie zmian właściwemu OSD może być wymagane przy dokonywaniu procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.

 

Pytanie 10

SIWZ ust. XXIII pkt 5-8, Umowa § 12 ust. 3-6 - Na mocy przepisu art. 142 ust. 5 Pzp, Zamawiający został zobligowany do określenia w umowie zasad wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Jednocześnie przyznano mu wyłączne uprawnienie określania treści i poziomu szczegółowości wspomnianych zasad. Ze względu na konieczność zapewnienia stabilności stosunków gospodarczych przyjąć należy, że owe zasady powinny precyzować kwestię waloryzacji wynagrodzenia na tyle, by w toku realizacji umowy strony nie toczyły sporów w tym zakresie, bądź dopiero wówczas rzeczywiście ustalały stosowne zasady. W związku z tym Zamawiający powinien przewidzieć katalog dokumentów, które mogą stanowić podstawę zmiany wynagrodzenia (np. wycena zawierająca wyliczenia w niezbędnym zakresie) oraz opisać mechanizmy ich weryfikacji (np. w jaki sposób Zamawiający zbada prawidłowość dokonanej kalkulacji). Z uwagi na powyższe, prosimy o wprowadzenie stosownych zapisów w kwestii enumeratywnego wskazania wymaganych przez Zamawiającego dokumentów weryfikacyjnych oraz dookreślenia procesu weryfikacji wniosku. Ponadto, powołując się na orzecznictwo KIO, należy zaznaczyć, iż skoro to zdarzenia zewnętrzne determinują moment wyjścia w życie zmian, o których mowa w art. 142 ust.5 ustawy PZP, to zasadne jest, aby konsekwencje tych zmian znalazły odzwierciedlenie w treści stosunku prawnego łączącego Zamawiającego i Wykonawcę w terminie, w którym te zmiany weszły w życie. Każdy inny termin wprowadzenia zmian w życie budzić może uzasadnione wątpliwości co do tego, czy nie mamy
do czynienia z niedozwolonymi negocjacjami między stronami umowy. Brak bowiem obiektywnego powodu uzasadniającego inny termin wprowadzenia zmian niż dostosowanie się stron umowy
do działań legislacyjnych ustawodawcy. Prosimy zatem o modyfikację zapisów w SIWZ ust. XXIII pkt 8
zd. 2 oraz w Umowie § 12 ust. 6 zd. 2 do treści: „Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian stosownych przepisów."

Odpowiedź

Zamawiający nie dokonuje proponowanych zmian w załączniku nr 3 do SIWZ.

 

Pytanie 11

Umowa §7 ust. 2, Zał. nr 1 do SIWZ - Prosimy o wskazanie lub wykreślenie grupy taryfowej B22, nieujętej w Zał. nr 2 do SIWZ oraz nieobjętej przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź

Z uwagi na dwuletni okres realizacji zamówienia może nastąpić okoliczność, że dla nowo przyłączanych obiektów lub już istniejących zostanie wybrana jedna z grup taryfowych, której na dzień dzisiejszy Zamawiający nie posiada np. B22. Z tego względu Zamawiający świadomie wskazał w załączniku nr 1 do SIWZ - formularzu oferty oraz w załączniku nr 3 do SIWZ - wzór umowy, grupy taryfowe, które nie występują w tabeli przedstawiającej szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej dla obiektów Zamawiającego, aby wskazać Wykonawcom wszystkie ewentualne zmiany grup taryfowych, poza którymi nie wystąpią inne.

Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 12

Umowa § 5 ust. 3 - Z uwagi na fakt, iż dotrzymanie określonego przez Zamawiającego terminu 3 dni na powiadomienie o negatywnej weryfikacji umów przez OSD może nie być możliwe do realizacji
z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (tj. w przypadku opóźnień w przekazywaniu danych
przez OSD). W związku z powyższym prosimy o wydłużenie ww. terminu na 5 dni roboczych.

Odpowiedź

Zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej OSD w przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę do OSD powiadomienie zawiera braki formalne lub błędy wówczas w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od poinformowania przez OSD Wykonawca ma możliwość ich uzupełnienia. Mając powyższe na uwadze Wykonawca nie powinien mieć obaw dotyczących opóźnień w przekazywaniu informacji przez OSD, gdyż dopiero na podstawie ich otrzymania może dokonać uzupełnienia i tym samym poinformować Zamawiającego.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy, aby ten niezwłocznie tj. w terminie do 3 dni roboczych poinformował o tym fakcie Zamawiającego, gdyż w terminie późniejszym ewentualne braki lub błędy mogą okazać się niemożliwe do ich poprawienia i sytuacja taka może spowodować przesuniecie terminu realizacji zamówienia.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 13

Umowa § 6 ust. 3 - Wykonawca informuje, że bonifikaty udzielane są na wniosek Zamawiającego
po uprzednim uznaniu jego zasadności przez Sprzedawcę. Z uwagi na fakt, że Wykonawca nie ma wpływu na termin złożenia wniosku przez Zamawiającego oraz ze względu na termin 30 dni
na rozpatrzenie takiego wniosku przez Sprzedawcę, uwzględnienie bonifikaty na fakturze za ten sam okres, którego bonifikata dotyczy, lub też za okres bezpośrednio następujący po tym okresie, może nie być możliwe do zrealizowania. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowych zapisów do  treści: „Wykonawca zobowiązany jest do udzielania, na pisemny wniosek Odbiorcy, po rozpatrzeniu i uznaniu jego zasadności, bonifikat za niedotrzymanie
przez Sprzedawcę standardów jakościowych obsługi Odbiorców."

Odpowiedź

Zamawiający w § 6 ust. 2 określił jednoznacznie, że Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia bonifikat w przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi w zakresie przedmiotu zamówienia na zasadach i w wysokościach określonych Prawem energetycznym oraz zgodnie
z obowiązującymi rozporządzeniami do w/w ustawy (§ 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 poz. 1200)) lub w każdym innym obowiązującym w chwili zaistnienia przywołanej okoliczności aktem prawnym dotyczącym standardów jakościowych obsługi.

Zamawiający wystąpi o przyznanie bonifikaty, gdy Wykonawca nie dotrzyma standardów jakościowych obsługi w zakresie przedmiotu zamówienia i w związku z powyższym nie będzie potrzebne stwierdzenie zasadności, gdyż okoliczności są uregulowane ww. przepisami.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 14

Umowa § 6 ust. 5 - Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dookreślenie terminu dotyczącego wskazanego w danym ustępie obowiązku. Należy zaznaczyć, iż niejednokrotnie termin jednodniowy,
z przyczyn niezależnych od stron, może okazać się zbyt krótkim dla dopełnienia nałożonego obowiązku, ponadto zachowanie frazy „(...) od dnia, w którym z zachowaniem należytej staranności winni stwierdzić jej wystąpienie" naraża strony na ryzyko rozbieżności w interpretacji daty początkowej dla prawidłowej realizacji danego zobowiązania, co istotnie wpłynie na wykonanie przedmiotu umowy.
Z uwagi na powyższe, prosimy o modyfikację danego zapisu do treści:
„W przypadku, gdy działanie siły wyższej może wpłynąć na realizację przedmiotu Umowy, strony - pod rygorem utraty uprawień - obowiązane są niezwłocznie informować się wzajemnie o wystąpieniu okoliczności stanowiących siłę wyższą."

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 15

Umowa § 7 ust. 4 - Wykonawca informuje, iż w świetle przepisów prawa energetycznego i aktów wykonawczych, to OSD jest podmiotem odpowiedzialnym za pozyskiwanie oraz przekazywanie
do sprzedawców danych pomiarowo-rozliczeniowych dla PPE. Sposób ustalania danych przez OSD określony jest w Umowie dystrybucyjnej, zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD. Wykonawcy (sprzedawcy energii) nie mają zatem wpływu na regulacje w tym zakresie, wynikające z umów dystrybucyjnych Zamawiającego i zgodnie z przepisami przyjmują do rozliczeń dane przekazane
przez OSD. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie, czy Zamawiający uwzględni obowiązujące przepisy prawa energetycznego i aktów wykonawczych w zakresie prowadzenia rozliczeń na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych Wykonawcy przez OSD?

Jednocześnie wskazujemy, iż Wykonawca w procesie fakturowania nie dopuszcza przyjęcia innej formy podstawy rozliczeń, niż dane bezpośrednio przekazane Wykonawcy przez OSD. W związku
z powyższym, prosimy o usunięcie ze wskazanego ustępu zapisu stanowiącego o przyjęciu alternatywnej formy podstawy rozliczeń.

Ponadto wnioskujemy o zmianę zd. ostatniego niniejszego ustępu. Wszelkie rozbieżności i nieścisłości wynikające ze wskazań danych pomiarowych, przekazanych przez OSD są, co do zasady, rozstrzygane  poprzez skierowanie przez Wykonawcę do OSD stosownego zapytania, jednakże proces
ten inicjowany jest stosownym wnioskiem o takie zapytanie, złożonym Wykonawcy przez Zamawiającego. Prosimy zatem o modyfikację wspomnianego zapisu do treści: „ Jeżeli dane pomiarowe otrzymane przez Wykonawcę od OSD okażą się niepoprawne (zaburzone), wówczas Zamawiający występuje do Wykonawcy z wnioskiem o rozstrzygnięcie nieścisłości w zakresie przekazanych danych."

Odpowiedź

Zamawiający wyjaśnia, że zapisy § 7 ust. 4 i ust. 7 dopuszczają przekazanie Wykonawcy informacji na temat zużycia energii elektrycznej, na podstawie otrzymanych od OSD faktur za usługę dystrybucji energii elektrycznej w celu wystawienia faktury rozliczeniowej. Skorzystanie z nich jest przywilejem a nie obowiązkiem Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca nie ma możliwości lub nie będzie chciał skorzystać z takiego rozwiązania wówczas Zamawiający nie będzie wnosił zastrzeżeń.

Zamawiający pozostawia zdanie ostatniego ustępu bez dokonywania zmian. Inicjatorem wystąpienia do OSD z reklamacją w celu otrzymania poprawnych danych pomiarowych może być jedynie Wykonawca, który otrzymał dane od OSD i jedynie Wykonawca posiada do nich dostęp oraz jest w stanie stwierdzić czy dane te mogą być niepoprawne (zaburzone). Jednocześnie Zamawiający podkreśla, że wnioskowany przez Wykonawcę zapis o złożeniu wniosku Wykonawcy przez Zamawiającego znajduje odniesienie w § 7 ust. 11, cyt. W przypadku wątpliwości co do prawidłowości wystawionej faktury, Zamawiającemu przysługuje prawo do wniesienia pisemnej reklamacji".

 

Pytanie 16

Umowa § 7 ust. 5 - Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Zatem Wykonawca będzie stosował ten sam okres rozliczeniowy. Z uwagi na powyższe, prosimy
o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści: „Rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego."

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie. Jednocześnie przypomina, że zgodnie z § 7 ust. 5 umowy, cyt. „W przypadku wątpliwości Wykonawcy dotyczących trwania i zakończenia okresu rozliczeniowego zastosowanego przez OSD Zamawiający będzie udzielał na prośbę Wykonawcy informacji w tym zakresie."

 

Pytanie 17

Umowa § 7 ust. 7 - Uprzejmie informujemy, iż Wykonawca w procesie fakturowania nie dopuszcza przyjęcia innej formy podstawy rozliczeń, niż dane bezpośrednio przekazane Wykonawcy przez OSD.
Z uwagi na powyższe, prosimy o usunięcie ze wskazanego ustępu zapisu stanowiącego o przyjęciu alternatywnej formy podstawy rozliczeń.

Odpowiedź

Odpowiedź jak wyżej na pytanie 15.

 

Pytanie 18

Umowa § 7 ust. 9 - Wykonawca zwraca uwagę na fakt, iż podział dotyczący procesu wystawiania faktur dla poszczególnych PPE powinien być klarowny już na etapie zawierania umowy, przy czym
nie jest dopuszczalne wprowadzanie zmian wskazanej systematyki w trakcie realizacji zamówienia. Mając na uwadze powyższe, prosimy o usunięcie zd. ostatniego z niniejszego ustępu.

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 19

Umowa § 7 ust. 10 zd. 1,  Formularz Oferty pkt 2 - Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę,
co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych, określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, co w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT. 
Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek  podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się
do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu
w następujący sposób: „Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego w terminie do .... dni
od daty wystawienia faktury".

Ponadto prosimy o usunięcie z niniejszego ustępu frazy wprowadzającej warunek dokonania przez Zamawiającego zapłaty, tj. wystawienie faktury właściwej pod względem formalnym
i merytorycznym. Zgodnie z unormowaniem zawartym w  Rozporządzeniu Ministra Finansów z 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, sposobem korekty błędów formalnych i merytorycznych w wystawionej fakturze jest wystosowanie noty korygującej. Niemniej jednak, zgodnie z literą prawa, wystawienie błędnej faktury nie skutkuje zawieszeniem terminu płatności. „(...)Notą korygującą poprawia się zatem treści formalne faktury, czyli te, które
nie wiążą się z prawem do rozliczenia podatku od towarów i usług, przy czym jedną notą można poprawić nawet kilka błędów zawartych w fakturze(...)" /wyrok WSA z 11 stycznia 2007 r., sygn. akt I SA/Po 1017/06/. „Nota korygująca jest dokumentem, którego podstawą wystawienia są pomyłki
w jakiejkolwiek informacji dotyczącej głównie sprzedawcy albo nabywcy lub oznaczenia towaru
czy usługi. W szczególności są to: błędnie wpisany adres, numer NIP, nazwa którejś ze stron, pomyłka w określeniu daty sprzedaży, daty wystawienia i numeru kolejnego faktury(...)" /pismo Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty z 1 czerwca 2005 r., nr IUSBIII/436/12/1/2005/KK/.

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 20

Umowa § 7 ust. 10 zd. 2 - Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym, za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się
z prośbą o  zmianę zapisu na następujący: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy".

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 21

Umowa § 7 ust. 11 - Informujemy, że zapisy dotyczące zwrotu nadpłaconej kwoty nie są możliwe
do spełnienia przez Wykonawcę. Nadpłata jest bowiem zaliczana na poczet przyszłych należności
lub zwracana na konto Klienta po uprzednim zgłoszeniu stosownego wniosku
i wskazaniu rachunku bankowego. Wykonawca nie ma możliwości zwrócić nadpłaty automatycznie. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu
do następującej treści: „W przypadku uwzględnienia reklamacji, Wykonawca niezwłocznie wystawi fakturę korygującą, a powstałą nadpłatę zaliczy na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy. W przypadku gdy Zamawiający zażąda jej zwrotu, nadpłata zostanie zwrócona
na wskazany przez Zamawiającego numer rachunku bankowego."

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie. Jednocześnie Zamawiający podkreśla, że Wykonawca będzie dysponował informacją w przypadku uznania reklamacji i zbędne jest dodatkowe informowanie Wykonawcy przez Zamawiającego.

 

Pytanie 22

Umowa § 7 ust. 12 i 13- Zamawiający określił przypadki, w których złożona reklamacja powoduje wstrzymanie płatności faktury przez Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie art. 488 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego obowiązku spełnienia świadczeń wzajemnych oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie profesjonalnym, złożenie reklamacji nie zwalnia odbiorcy od obowiązku terminowej zapłaty należności.

Wykonawca zwraca uwagę szczególnie na zapis stanowiący, iż wniesienie przez Zamawiającego reklamacji do Wykonawcy zwalnia go z obowiązku terminowej zapłaty należności w wysokości określonej w fakturze m.in. gdy faktura zawiera nieprawidłowe zużycia energii elektrycznej lub wystawiona została w oparciu o zużycie szacowane. Informujemy, że w przypadkach określonych przepisami prawa energetycznego i aktów wykonawczych, OSD ma prawo przekazać sprzedawcy dane szacowane a Wykonawca wystawia fakturę w oparciu o takie dane. Zapisy w obecnym brzmieniu prowadzić mogą do składania nieuzasadnionych reklamacji, stanowiąc ryzyko po stronie wykonawców, co może w sposób niekorzystny wpłynąć na cenę ofertową.

W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą usunięcie przedmiotowych zapisów w całości
i określenie, iż „Złożenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku terminowej zapłaty należności."

Odpowiedź

Zamawiający informuje, iż określił jednoznacznie sytuacje, z których może wynikać okoliczność złożenia reklamacji. Jeżeli Wykonawca będzie prawidłowo realizował zamówienie wówczas Zamawiający nie będzie miał podstaw do składania reklamacji i tym samym Wykonawca nie będzie ponosił ryzyka związanego z realizacją kontraktu. Zamawiający jest świadom, że Wykonawcy mogą otrzymywać od OSD zarówno dane szacowane jak i rzeczywiste, o czym, wskazał w § 7 ust. 12 lit. a) umowy. Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 23

Umowa § 8 ust. 1, 3 - Informujemy, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)".

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 24

Umowa § 8 ust. 4-5 - Zwracamy się z prośbą o określenie, iż w razie naliczenia kar umownych, Odbiorca każdorazowo wystawi Sprzedawcy notę obciążeniową. Informujemy, że kary umowne
nie podlegają opodatkowaniu VAT, a w związku z tym, w celu ich udokumentowania nie wystawia się faktur VAT. Dla celów rachunkowych zarówno otrzymanie kary umownej, jak i jej zapłata kwalifikowane są do pozostałej działalności operacyjnej jednostki. Jak bowiem wynika z art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. g) ustawy o rachunkowości, przez pozostałe koszty i pozostałe przychody operacyjne rozumie się koszty i przychody związane m.in. z odszkodowaniami i karami. Kary te należy ująć
w księgach rachunkowych, a odpowiednią formą ich udokumentowania jest nota obciążeniowa. Ponadto należy zaznaczyć, że ze względu na sposób działania systemu bilingowego, Wykonawca
nie ma możliwości rozliczenia naliczonej kary umownej po jej automatycznym potrąceniu.

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje obecną treść wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji. Jeżeli Zamawiający będzie stosował zapisy § 8 ust. 5 to tylko i wyłącznie z działania Wykonawcy, w przypadku gdy Wykonawca pomimo otrzymania od Zamawiającego żądania zapłaty zgodnie z § 8 ust. 4 umowy nie dokonuje zapłaty.

 

Pytanie 25

Umowa § 9 ust. 2 - W wyroku z dnia 22 stycznia 2014 r., KIO 24/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „Cechą tego stosunku zobowiązaniowego jest trwałość, rozumiana w ten sposób, że ustawa nie przewiduje możliwości dowolnego rozwiązywania tego stosunku przez żadną ze stron." Wskazując na restrykcyjny charakter niniejszego zapisu, zwracamy się z prośbą
o doprecyzowanie lub usunięcie ww. sformułowania. Odstąpienie od umowy z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Wykonawcy powinno dotyczyć sytuacji szczególnych, wyjątkowych przekładających się na brak możliwości prawidłowej realizacji umowy przez Zamawiającego.
Co więcej - Wykonawca musi mieć pewność - wynikającą z oszacowania kosztów i zysków, opartych na założeniu świadczenia usługi przez przewidziany w umowie czas - rentowności kontraktu,
przy zdefiniowanym przynajmniej minimalnym gwarantowanym zakresie zamówienia. Ponadto,
z uwagi na zasadę równości stron stosunku cywilnoprawnego, adekwatne uprawnienie winno zostać przyznane także Wykonawcy. W opinii Wykonawcy wskazane przesłanki określone są zbyt ogólnikowo, co w konsekwencji może doprowadzić do odstąpienia od umowy w przypadkach nieprzekładających się na realną szkodę Zamawiającego.  

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje obecną treść wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji. Jednocześnie Zamawiający podkreśla, że odstąpienie od umowy może nastąpić dopiero po poinformowaniu Wykonawcy o wadliwym albo sprzecznym z umową sposobie realizacji i wyznaczeniu odpowiedniego terminu na jego zmianę.

 

Pytanie 26

Umowa § 9 ust. 7 - Z uwagi  na restrykcyjny charakter danego zapisu, zwracamy się z prośbą o jego usunięcie bądź modyfikację poprzez nadanie Wykonawcy adekwatnego uprawnienia do zachowania uprawnień nabytych przed datą złożenia oświadczenia o odstąpieniu.

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje obecną treść wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.


 

Sandomierz, 12.08.2016

Zamawiający:

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

 

Dotyczy:      postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej", postępowanie znak:  Or. 271.1.10.2016.LKO

 

 

Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

- 2 -

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi oraz dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Pytanie 1

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru - (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie, którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego

Odpowiedź

Zamawiający przekaże Wykonawcy wybranemu w postępowaniu jedynie niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, najpóźniej w dniu podpisania umowy.

Dane dotyczące np. numeru aktualnie obowiązującej umowy, numeru ewidencyjnego w systemie bilingowym dotychczasowego Sprzedawcy itp. wymienione w zapytaniu Wykonawcy, których udostępnienie jest zbędne, nie będą przekazywane.

 

Pytanie nr 2

Dotyczy obowiązujących umów/ofert promocyjnych

Czy obowiązujące Zamawiającego umowy kompleksowe zawarte są na czas oznaczony czy na czas nieoznaczony? Jaki jest okres wypowiedzeń umów?

Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne?
W przypadku, gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

Odpowiedź

Umowy kompleksowe zawarte są na czas oznaczony i na czas nieoznaczony. Okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych wynosi 1, 2 lub 3 miesiące. Umowy kompleksowe zostaną wypowiedziane przez Zamawiających.

Zamawiający mają zawarte umowy w ramach ofert promocyjnych lub lojalizacyjnych, których koniec obowiązywania umożliwia zawarcie nowych umów sprzedaży w terminach przewidzianych w SIWZ.

 

Pytanie nr 3

Dotyczy pkt. 6 rozdziału II SIWZ oraz załącznika nr 2 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o potwierdzenie, że w załączniku nr 2 do SIWZ Zamawiający wskazał punkty poboru energii elektrycznej objęte przedmiotowym postępowaniem w obecnie obowiązujących grupach taryfowych?

Wycena w postępowaniu o udzielenie zamówienia na dostawę (sprzedaż) energii elektrycznej winna opierać się o aktualne dane dotyczące punktów poboru w danych grupach taryfowych. Ewentualna zmiana grupy taryfowej jest możliwa w trakcie trwania nowej umowy sprzedaży. 

Odpowiedź

Dla punktów poboru, dla których obecnie Zamawiający ma zawartą umowę z inną grupą taryfową zmiany nastąpią przed podpisaniem z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej lub zmiana zostanie zgłoszona odpowiednio wcześniej do OSD, aby umożliwić Wykonawcy przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy na parametrach wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ oraz przede wszystkim dokonać wyceny wg wskazanych parametrów w SIWZ.

 

Pytanie nr 4

Dotyczy pkt. 15 rozdziału XIII SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia własnego w postaci jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia przy dołączeniu do oferty wszystkich dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale 13 SIWZ?

Odpowiedź

Decyzja dotycząca złożenia wraz z ofertą oświadczenia własnego w postaci jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia należy do Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza taką możliwość, jednak nie jest to bezwzględnie wymagane.

 

Pytanie nr 5

Dotyczy pkt. 4 rozdziału XXI SIWZ

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza taką możliwość, pod warunkiem że Wykonawca podpisze i dostarczy Zamawiającemu podpisane umowy w terminie do 7 dni roboczych od daty ich otrzymania.

 

Pytanie nr 6

Dotyczy § 1 ust. 2 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy"

Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę treści:

„Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD PGE Dystrybucja S.A. i PKP Energetyka S.A., z którym Zamawiający ma lub będzie miał podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej najpóźniej w dniu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej."

na następującą:

„Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD PGE Dystrybucja S.A. i PKP Energetyka S.A., z którym Zamawiający ma lub będzie miał podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej najpóźniej w dniu dokonywania zgłoszenia zawarcia nowej umowy sprzedaży do OSD."

Wykonawca wyjaśnia, iż zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy określoną w IRiESD Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej musi nastąpić na minimum 21 dni przed rozpoczęciem sprzedaży. Warunkiem dokonania zgłoszenia jest zawarcie przez Zamawiającego oddzielnych umów o świadczenie usług dystrybucji. Nie ma tym samym możliwości aby dzień rozpoczęcia sprzedaży w ramach danej umowy był tożsamy z dniem zawarcia umów o świadczenie usług dystrybucji.

Odpowiedź

Zamawiający dokona zmiany treści SIWZ § 1 ust. 2 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy".

 

Pytanie nr 7

Dotyczy § 5 ust. 3 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy"

Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący:

„Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie po podpisaniu Umowy, w terminie umożliwiającym rozpoczęcie dostaw w przewidzianym w Umowie terminie w § 4 ust. 1, do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do pozytywnego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy. W przypadku zaistnienia okoliczności negatywnej weryfikacji powiadomień do OSD, powiadomień zawierających braki lub błędy, Wykonawca niezwłocznie (w terminie do 7 dni roboczych od otrzymania powiadomienia od OSD) poinformuje o tym fakcie Zamawiającego z podaniem przyczyny w formie faxu lub e-mail osobę wskazaną do kontaktów ze strony Zamawiającego w § 10 ust. 1."

Wykonawca wyjaśnia, iż termin żądany przez Zamawiającego jest wyjątkowo krótki. Kwestie techniczne związane z wymianą danych na Platformie Wymiany Informacji mogą skutecznie uniemożliwić realizację wymogu w terminie wskazanym we wzorze umowy przez każdego
z Wykonawców.

Odpowiedź

Zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej OSD (pkt D.3.7) w przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę do OSD powiadomienie zawiera braki formalne lub błędy wówczas
w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od poinformowania przez OSD Wykonawca ma możliwość ich uzupełnienia. Mając powyższe na uwadze Wykonawca nie powinien mieć obaw dotyczących opóźnień w przekazywaniu informacji przez OSD, gdyż dopiero na podstawie ich otrzymania może dokonać uzupełnienia i tym samym poinformować Zamawiającego.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy, aby ten niezwłocznie tj. w terminie do 3 dni roboczych poinformował o tym fakcie Zamawiającego, gdyż w terminie późniejszym ewentualne braki lub błędy mogą okazać się niemożliwe do ich poprawienia i sytuacja taka może spowodować przesuniecie terminu realizacji zamówienia.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie nr 8

Dotyczy § 7 ust. 10 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy"

Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący:

„Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego w terminie do ... dni od daty wystawienia przez Wykonawcę prawidłowej faktury pod względem formalnym i merytorycznym, na numer rachunku bankowego wskazany przez Wykonawcę na fakturze. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy."

Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności
w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym, kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

Obciążenie konta bankowego Zamawiającego nie jest jednoznaczne z dokonaniem zapłaty gdyż realizacja przelewu może być dokonana dopiero w dniu następnym. Dlatego też trudno jest uznać, że Zamawiający dokonał zapłaty za fakturę VAT w sytuacji, w której Wykonawca faktycznie nie otrzymał za nią środków pieniężnych.

Odpowiedź

Zamawiający nie dokonuje proponowanych zmian w załączniku nr 3 do SIWZ.

 

 

 

ZMIANA TREŚĆI SIWZ nr 12

 

Zamawiający dokonuje zmiany zapisów w § 1 ust. 2 załącznika nr 3 do SIWZ - wzór umowy sprzedaży.

Zapisy treści załącznika nr 3 do SIWZ - wzór umowy sprzedaży po zmianie:

§ 1 ust. 2

„Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD PGE Dystrybucja S.A. i PKP Energetyka S.A., z którym Zamawiający ma lub będzie miał podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej najpóźniej w dniu dokonywania zgłoszenia zawarcia nowej umowy sprzedaży do OSD."

 Zamawiający zamieszcza zmieniony załącznik nr 3 do SIWZ - wzór umowy sprzedaży - ZMODYFIKOWANY 2 na stronie internetowej.

 

 Zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty.

 


 

Zamawiający:                                                                                               Sandomierz, 2016-08-26

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

 

Dotyczy:    postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej", postępowanie znak: Or. 271.1.10.2016.LKO

 

 

Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

 

 

W dniu 26.08.2016 r. Wykonawca poinformował Zamawiającego o braku odpowiedzi na pytania z dnia 28.07.2016 r.. Po sprawdzeniu okazało się, iż e-mail Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego w ww terminie, jednakże został automatycznie przeniesiony do folderu - wiadomości usunięte. Z uwagi na fakt, iż zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert - zmienia się termin składania i otwarcia ofert. Udzielenie odpowiedzi nastąpi
w najkrótszym możliwym terminie.

Zapisy SIWZ zmienia się w następujący sposób:

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 13

Zamawiający dokonuje zmiany terminu otwarcia ofert na dzień 07.09.2016 r.. Godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

Zapisy Rozdziału XVII pkt 9 po zmianie:

 

9.      Wykonawca winien zamieścić ofertę w jednej, nieprzejrzystej, zaklejonej kopercie (opakowaniu). Kopertę należy opisać w podany niżej sposób:

 

 

 

Urząd Miejski w Sandomierzu

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

„Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej"

Oferta - nie otwierać przed dniem 07.09.2016 r. godz. 12:00

 

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 14

Zamawiający dokonuje zmiany terminu składania i otwarcia ofert na dzień 07.09.2016 r. Godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.

 

Zapisy Rozdziału XIX pkt 1 i 2  po zmianie:

XIX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

1.      Oferty, przygotowane w sposób określony w rozdziale XVII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, należy przesłać pocztą lub złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, 27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3, w terminie do dnia 07.09.2016 r. do godz. 11:30.

Na Wykonawcy spoczywa ciężar złożenia oferty w terminie wskazanym powyżej. W przypadku złożenia oferty po tym terminie Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ofertę po upływie terminu na wniesienie odwołania.

2.      Otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.09.2016 r. o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego, tj. Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, 27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3, pokój nr 10 - w obecności Wykonawców, którzy zechcą uczestniczyć.

 

 

Zwracamy uwagę na uwzględnienie powyższej zmiany terminu składania i otwarcia ofert przy ustalaniu terminu ważności wadium, składanych w formie niepieniężnej (np. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, itp.).

 

 

Zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty.

 

W załączeniu Sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu.

 



Sandomierz, 29.08.2016

Zamawiający:

Gmina Miejska Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

 

 

Dotyczy:      postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, postępowanie znak:  Or. 271.1.10.2016.LKO

 

 

Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

- 3 -

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 Pytanie 1

Czy Zamawiający w wymaganym terminie przekaże Wykonawcy wszelkie informacje dotyczące zmiany sprzedawcy (np. numer ewidencyjny lub numer PPE itd.)?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający w wymaganym terminie przekaże Wykonawcy wybranemu w postępowaniu wszelkie informacje dotyczące zmiany sprzedawcy (np. numer ewidencyjny lub numer PPE itd.)

 

Pytanie 2

Prosimy o potwierdzenie możliwości wystawiania faktur zbiorczych? Ile dokładnie będzie takich faktur
w okresie rozliczeniowym?

Odpowiedź

Zamawiający dopuszcza wystawianie faktur zbiorczych. Faktura zbiorcza może dotyczyć tylko konkretnego odbiorcy końcowego oraz jego punktów poboru energii elektrycznej. W okresie rozliczeniowym powinno być około 89 faktur, jednak zgodnie z zapisami § 7 ust. 9 załącznika nr 3 do SIWZ odbiorca może wskazać dodatkowy podział i za dany okres rozliczeniowy faktur może być więcej niż 89.

 

Pytanie 3

Dotyczy PPE oświetlenia ulicznego. Czy wszystkie PPE oświetleniowe kwalifikują się do profilu O wskazanego w IRIED PGE Dystrybucja S.A.?

Tj. czy spełniają poniższe warunki:

1. Zasilanie 1 lub 3 – fazowe

2. Moc przyłączeniowa nie większa niż 40 kW

3. Odbiorniki oświetleniowe o stałym poborze mocy

4. Odbiorniki oświetleniowe energii sterowane w sposób wymuszający załączanie i wyłączanie wszystkich odbiorników, skorelowany z astronomicznym czasem zachodów i wschodów słońca.

Odpowiedź

Według wiedzy Zamawiającego i danych przedstawionych w tabeli profili rozliczeniowych O w IRIED PGE Dystrybucja S.A, PPE wskazane w wykazie powinny spełniać wymagania dla profilu O, ponieważ odbiorniki oświetleniowe energii mogą być sterowane w sposób wymuszający załączanie i wyłączanie odbiorników, skorelowane z astronomicznym czasem zachodów i wschodów słońca. Zamawiający informuje, że pomimo spełnienia wymagań dla profilu O czas świecenia ustalany jest indywidualnie dla każdego PPE.

 

Pytanie 4

Czy układy pomiarowe dla taryfy B są dostosowane do zasady TPA?

Odpowiedź

Nie wszystkie układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupie taryfowej B spełniają zasadę TPA. Dla układów pomiarowo-rozliczeniowych, które nie spełniają zasady TPA Zamawiający rozpoczął proces związany z ich dostosowaniem przed planowaną datą rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej.

 

Pytanie 5

Wnioskujemy o wykreślenie w paragrafie 7 ust. 4 projektu umowy zdania – „W przypadku nie otrzymania danych pomiarowych przez Wykonawcę od OSD, Zamawiający dopuszcza przekazanie Wykonawcy informacji na temat zużycia energii elektrycznej, na podstawie otrzymanych od OSD faktur za usługę dystrybucji energii elektrycznej w danym okresie rozliczeniowym do ppe Zamawiającego w celu wystawienia faktury rozliczeniowej”.

Wyjaśniamy, że rozliczenie klienta następuje tylko na podstawie danych przekazanych przez OSD. Jeśli za dany okres brakuje danych pomiarowych przekazywanych przez OSD wówczas zostaje złożona reklamacja.

Odpowiedź

Zamawiający wyjaśnia, że zapisy § 7 ust. 4 i ust. 7 dopuszczają przekazanie Wykonawcy informacji na temat zużycia energii elektrycznej, na podstawie otrzymanych od OSD faktur za usługę dystrybucji energii elektrycznej w celu wystawienia faktury rozliczeniowej. Skorzystanie z nich jest przywilejem a nie obowiązkiem Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca nie ma możliwości lub nie będzie chciał skorzystać z takiego rozwiązania wówczas Zamawiający nie będzie wnosił zastrzeżeń.

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 6

Wnioskujemy o modyfikacje paragrafu 7 ust. 5. Wyjaśniamy, że nie znamy okresów rozliczeniowych stosowanych przez OSD do rozliczania kosztów dystrybucji, a także nie znamy wykazywanych tam wartości zużycia energii elektrycznej, bo nie jesteśmy stroną takiej umowy.

W związku z tym nie możemy zagwarantować pełnej zgodności danych wykazanych w fakturach za dystrybucję z danymi udostępnionymi przez OSD Sprzedawcy (Wykonawcy) – np. okresy rozliczeniowe dla danych udostępnianych Sprzedawcy (Wykonawcy) mogą się różnić od okresów rozliczeniowych wykazywanych na fakturach za dystrybucję.

Odpowiedź

Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z zapisami § 7 ust. 5 załącznika nr 3 do SIWZ – projektu umowy „W przypadku wątpliwości Wykonawcy dotyczących trwania i zakończenia okresu rozliczeniowego zastosowanego przez OSD Zamawiający będzie udzielał na prośbę Wykonawcy informacji w tym zakresie”.

 

Pytanie 7

Wnioskujemy o wykreślenie ust. 12 i 13 w paragrafie 7. Zapisy są nie do zaakceptowania.

Odpowiedź

Zamawiający podtrzymuje treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

  Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi na pytania podczas sporządzania i składaniu oferty.

 

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 
Informacja zatwierdzona przez Dorota Drozdowska-Achenbach dnia 19.07.2016
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 19.07.2016. Wygasa 08.09.2016. Odsłon 8508, Wersja 8
ikona drukuj
Początek strony