Prowadzenie akcji „zima” na drogach miejskich lokalnych w m. Sandomierz (wygasły...)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYCZNYM
O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 206 000 EURO

Zamawiający
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
tel. (+48) 0-15 644-01-00
fax. (+48) 0-15 644-01-01
e-mail: um@um.sandomierz.pl
Strona internetowa: www.um.sandomierz.pl

Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest:
>oczyszczenie ze śniegu, lodu i błota ulic miejskich wyszczególnionych
w załączniku do SIWZ o łącznej długości 12.121 mb przy założeniu szerokości jezdni 6m,
>jednokrotne oczyszczenie ulic ujętych w załączniku Nr 1 do SIWZ z nagromadzonego piachu i błota po zakończeniu prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg.
>rozstawienie 40 szt. skrzyń na materiał uszarstniający oraz ich uzupełnienie nim
w okresie zimowym, a następnie zwiezienie skrzyń po zakończeniu okresu zimowego

Znak sprawy
ZP. 341-33/08

Tryb postępowania:
przetarg nieograniczony

Klasyfikacja CPV
Główny przedmiot: 90.62.00.00-9
Przedmioty dodatkowe: 90.63.00.00-3

Rodzaj zamówienia
Usługi

Termin realizacji zamówienia: sezon zimowy 2008/2009

Osoby upoważnione do kontaktu z wykonawcami:
Marcin Gieracha - Wydział Nadzoru Komunalnego
ul. Rynek 2/3 , 27-600 Sandomierz, telefon (+48) 0-15 644-01-29

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (bezpłatna) dostępna na stronie internetowej http://bip.um.sandomierz.pl oraz po złożeniu pisemnego wniosku w siedzibie Zamawiającego w Wydziale Zamówień Publicznych przy Placu Poniatowskiego 3 w Sandomierzu, p. Nr 32, II p lub drogą pocztową

Warunki wymagane od wykonawców
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust.1 i 2 ustawy – prawo zam. publ., spełniają wymogi określone w SIWZ oraz w art. 22 ust.1 ustawy jw., a w szczególności:

> w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykonali co najmniej 3 potwierdzone referencjami usługi o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem tj. prowadzenie „akcji zima” na drogach publicznych
> dysponują sprzętem (minimum dwie pługo-piaskarki, dwie ładowarko-koparki, dwa ciągniki z pługiem i rozrzutnikiem) do realizacji w/w zamówienia

Nie spełnienie chociażby jednego z warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „Spełnia bądź nie spełnia” na podstawie załączonych do SIWZ dokumentów

Dokumenty lub oświadczenia, jakie maja dostarczyć wykonawcy:
1)Wypełniony formularz ofertowy.
2)Kalkulacja cenowa.
W celu potwierdzenia, iż wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podst. art.24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - prawo zamówień publicznych zamawiający żąda załączenia do oferty:
3)Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert
4)Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5)Aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, iż uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
6)Wykazu wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług o charakterze tożsamym z niniejszym zamówieniem- co najmniej 3
7)Co najmniej 3 referencje dot. usług wymienionych w wykazie jw. potwierdzające, iż zostały one wykonane z należytą starannością.
8)Wykazu niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu technicznego (narzędzia
i urządzenia), jakim dysponuje wykonawca.
9)Oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 - ustawy – prawo zam. publ.
10)Oświadczenie wykonawcy o niewykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - prawo zamówień publicznych.
11)Oświadczenie wykonawcy o zapoznaniu się z załącznikami do SIWZ- na formularzu oferty.
12)Oświadczenie o zapoznaniu się ze specyfikacją techniczną– na formularzu oferty
13)Oświadczenie o związaniu ofertą – na formularzu oferty.
14)Oświadczenie o tajności części oferty – na formularzu oferty.
( w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)
15)Upoważnienie do podpisania oferty (o ile nie wynika z innych załączonych do oferty dokumentów, lub pełnomocnictwo - w przypadku konsorcjum)
16)Parafowany projekt umowy.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 do dnia: 10.10.2008r do godz. 9:30

Miejsce i termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, pokój Nr 11 (parter) w dniu 10.10.2008r o godz. 10:00

Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany do dnia podpisania umowy z Wykonawcą, który wygrał przetarg, jednak nie dłużej niż 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

Informacje dotyczące wadium
Wadium – nie wymagane

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Data zamieszczenia ogłoszenia do BZP – 02.10.2008r

SPCECYFIKACJA ISOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU




WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIE DOT. PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO PN. Prowadzenie akcji „zima” na drogach miejskich lokalnych w m. Sandomierz, ich uporządkowanie z nagromadzonego piachu i błota po zakończeniu akcji oraz rozstawienie, napełnienie mieszanką piaskowo solną i jej uzupełnienie w okresie zimy, a następnie zwiezienie 40 szt. skrzyń do gromadzenia materiałów uszarstniających w tym o poj. 200 kg 20 szt. i 300 kg 20 szt. w miejscach wskazanych przez Zamawiającego

Na podstawie art. 38 ust. 1i2 ustawy- prawo zamówień publicznych udzielamy odpowiedzi na pytanie Wykonawcy dotyczące wyjaśnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

Pytanie Nr 1 i 2 Jak rozumieć wywóz śniegu – z ulic objętych jak i nie objętych stałym zimowym utrzymanie ?, Prosimy o wskazanie miejsca składowania zebranego śniegu ?
Odpowiedź :
Wywóz śniegu z ulic objętych jak i nie objętych stałym zimowym utrzymaniem ma polegać na skutecznym jego odgarnianiu przez piaskarki, a w przypadku bardzo dużych opadów wywóz nadmiernej ilości w międzywale rz. Wisły po lewej stronie drogi dojazdowej do Oczyszczalni Ścieków.

Pytanie Nr 3 Gdzie wkalkulować koszty związane z wywozem śniegu?
Odpowiedź :
Koszty związane z wywozem śniegu należy wkalkulować w cenę odśnieżenia 1km ulicy przy założeniu jej szerokości 6 m.

Pytanie Nr 4 i 10 Jaka będzie częstotliwość wywozu śniegu z ulic objętych i nie objętych stałym zimowym utrzymaniem ?, Jak zamawiający widzi kwestie odśnieżania ulic nie będących w stałym zimowym utrzymaniu w przypadku intensywnych opadów śniegu ? Czy zamawiający opracuje plan odśnieżania tych ulic? np. ulice sąsiadujące z sobą ?
Odpowiedź :
Częstotliwość wywozu śniegu na etapie zawierania umowy nie jest możliwa do określenia , gdyż w chwili obecnej nikt nie jest w stanie przewidzieć jakie warunki pogodowe będą panowały podczas realizacji zamówienia w związku z czym Zamawiający nie jest w stanie opracować planu odśnieżania.

Pytanie Nr 5 Jak zamawiający widzi uruchamianie Akcji Zima gdy służby miejskie nie funkcjonują ? – soboty, niedziele , święta i godziny nocne ?
Odpowiedź :
Uruchomienie akcji zima może nastąpić poprzez fax, telefonogram przesłany przez Zamawiającego lub też zgodnie z § 6 pkt 2 projektu umowy Wykonawca w przypadku nagłej zmiany warunków pogodowych podejmuje decyzję o wprowadzeniu pełnego pogotowia powiadamiając o tym fakcie Zamawiającego.

Pytanie Nr 6 Czy w zakres zamówienia wchodzi oczyszczanie chodników ? Jaki zakres robót przewiduje zamawiający oraz w które zadanie wliczyć koszty z tym związane ?
Odpowiedź :
W zakres zamówienia nie wchodzi odśnieżanie chodników.

Pytanie Nr 7, 11 i 12 Prosimy o podanie ilości wyjazdów piaskarek oraz częstotliwości uzupełniania skrzyń mieszanką solno-piaskową dla właściwego wyliczenia wartości zadania?, Jak zamawiający widzi termin rozlokowania 40 szt. skrzyń na mieszankę piaskowo-solna ? oraz częstotliwość ich uzupełniania? Częstotliwość uzupełniania skrzyń ma ogromną wartość kosztową w całym zadaniu, Czy w zadaniu tym jak wyżej zamawiający przewiduje dowóz mieszanki piaskowo solnej luzem w miejsca przez siebie wskazane i w jakiej Ilości ? oraz czy koszty z tym związane będą Stanowic koszt zadania nr c ?
Odpowiedź :
Zamawiający w chwili obecnej nie jest w stanie sprecyzować ilości wyjazdów piaskarek ani częstotliwości napełniania skrzyń na piach gdyż jest to uzależnione od warunków atmosferycznych panujących w okresie realizacji zamówienia. Wykonawca sam na bazie lat poprzednich winien przewidzieć i określić częstotliwość wyjazdów piaskarek oraz potrzebę uzupełniania piachu w rozstawionych skrzyniach . Termin rozlokowania 40 skrzyń na mieszankę piaskowo-solną ustala się na 14 dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający przewiduje dowóz mieszanki piaskowo-solnej luzem w miejsca przez siebie wskazane i będzie je traktował jak jednorazowe uzupełnienie mieszanki w skrzyni o pojemności 300 kg.

Pytanie Nr 8 Jak postąpi zamawiający w przypadku przekroczenia ogólnej wartości zadania ?

Odpowiedź :
Ogólna wartość umowy nie jest znana w chwili jej zawierania, Zamawiający żąda bowiem określenia ceny odśnieżenia i posypania 1km ulicy przy założeniu jej szerokości 6m, w związku z czym całkowita wartość umowy wyniknie z ilości faktycznie oczyszczonych i posypanych materiałem uszarstniającym kilometrów dróg miejskich lokalnych w czasie realizacji zamówienia.

Pytanie Nr 9 Jaka będzie forma zgłaszania do odśnieżenia dróg nie będących w stałym zimowym utrzymaniu, ustna , telefoniczna czy pisemna ? Czy będą wskazane osoby uprawnione do zlecania zadań wynikających z umowy ?

Odpowiedź :
Zgłaszanie do odśnieżania dróg nie będących w stałym zimowym utrzymaniu odbywać się będzie telefonicznie a następnie zostanie potwierdzone przez Zamawiającego faxem .Zgodnie z zapisem w §7 projektu umowy Zamawiający wskaże w zawieranej umowie osobę odpowiedzialną z ramienia Urzędu Miejskiego za prawidłową realizację zamówienia .

Pytanie Nr 13 Czy zamawiający przewidział dołączenie kalkulacji cenowej na wszystkie zadania czy tylko na zadanie nr c (druk oferty) ? prosimy o doprecyzowanie ?
Odpowiedź :
Zamawiający wymaga załączenia do oferty kalkulacji cenowej na całość zamówienia obejmującego wszystkie usługi wymienione zarówno w SIWZ jak i w projekcie umowy co jasno wynika z załączonego druku oferty oraz SIWZ i nie wymaga doprecyzowania.

Pytanie Nr 14 Jak mamy rozumieć § 15 projektu umowy, który jest sprzeczny z punktem 12 SIWZ mówiący ? „Ceny ofertowe są ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegać zmianom„
Odpowiedź :
§ 15 projektu umowy jest powtórzeniem art. 144 ustawy –prawo zamówień publicznych dotyczącego zakazu zmian postanowień zawartej umowy, chyba że zachodzi jedna z wymienionych w nim przesłanek dopuszczająca zmiany. Powyższy zapis w umowie nie jest sprzeczny z zapisem w pkt. 12 SIWZ mówiącym o stałości cen ofertowych- ten konkretnie dot. bowiem cen podanych w ofercie, zaś art. 144 mówi ogólnie o wszelkich zmianach zawartej umowy i wcale nie muszą one dotyczyć ceny.

Pytanie Nr 15 Jakie standardy przewidział zamawiający na drogach będących w stałym zimowym utrzymaniu ?

Odpowiedź :
Zamawiający przewiduje pierwszy standard utrzymania dróg miejskich lokalnych będących w stałym zimowym utrzymaniu.

Pytanie Nr 16 Proponujemy zgłaszanie zadań do realizacji drogą faxu ? jest to forma sprawdzona podczas realizacji podobnych zadań z innymi jednostkami
Odpowiedź :
Punkt 16 nie jest pytaniem Wykonawcy o wyjaśnienie treści SIWZ lecz jego propozycją do której Zamawiający ustosunkował się w odpowiedzi na na pytanie nr 9.



powrót...
Wersja : 1 2 3 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Dariusz Gadawski dnia 02.10.2008
Opublikowana przez Dariusz Gadawski dnia 02.10.2008. Wygasa 11.10.2008. Odsłon 4924, Wersja 3
ikona drukuj
Początek strony