Zaprojektowanie i przebudowa ulicy Holowniczej w Sandomierzu (wygasły...)

Sandomierz: Zaprojektowanie i przebudowa ulicy Holowniczej w Sandomierzu

Numer ogłoszenia: 403732 - 2011; data zamieszczenia: 30.11.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i przebudowa ulicy Holowniczej w Sandomierzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie Zaprojektuj i Zbuduj przedsięwzięcia pn. Zaprojektowanie i przebudowa ulicy Holowniczej w Sandomierzu. Prace polegać będą na opracowaniu wielobranżowego projektu budowlano-wykonawczego wraz z kosztorysami i specyfikacjami technicznymi wg programu funkcjonalno - użytkowego oraz przebudowę ulicy. Zakres prac obejmuje przebudowę: około 400 m ulicy i budowę ok. 20 m przepustu ramowego 150x150cm pod linią kolejową. Zamówienie będzie realizowane w dwóch etapach. Etap I - Projektowanie obejmuje: 1) Opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji budowlano - wykonawczej zgodnie z wyszczególnieniem zakresu wg Programu funkcjonalno użytkowego zawartego w Rozdziale II SIWZ) 2)Przygotowanie i uzyskanie kompletu dokumentów - w tym opinii i uzgodnień - niezbędnych do skutecznego złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a następnie uzyskanie tej decyzji; 3)Przekazanie Zamawiającemu danych niezbędnych do przygotowania Studium Wykonalności Inwestycji (dane dotyczące opisu projektowanych rozwiązań technicznych oraz przewidywanych kosztów realizacji, w podziale na roboty drogowe i urządzenia ochrony środowiska, a także dane o powierzchni gruntów do wykupu) w terminie do 10 kwietnia 2012r. 4)Wykonawca wykona dokumentację projektową niezbędną do złożenia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (wraz z uzgodnieniami), złoży w/w wniosek oraz doprowadzi do wszczęcia postępowania o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie do 9 miesięcy od daty podpisania umowy. 5) Wykonawca wykona dokumentację projektową wykonawczą w terminie do 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Etap drugi Przebudowa: Obejmuje realizację zadania określonego przez projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne oraz kosztorys ofertowy i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram rzeczowo - finansowy do 20.11.2013r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program - Funkcjonalno - Użytkowy stanowiący ROZDZIAŁ II SIWZ oraz załącznik nr 1 do wzoru umowy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokosci do15 % zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 45.23.32.00-1, 45.33.20.00-3, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.22.11.22-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli udokumentuje wykonanie (potwierdzone referencjami) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie co najmniej 1 usługi na prace projektowe o podobnym charakterze (tj. projektowanie przebudowy dróg wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) o wartości minimum 80 000 zł oraz 1 roboty na zadanie: przebudowa budowa ulic z infrastrukturą o wartości minimum 2 000 000zł - łącznie (warunek będzie uznany za spełniony o ile oferent wykaże udział w obu w/w zadaniach tj projektowaniu i przebudowie), bądź też: minimum 1 zadania typu zaprojektuj i wybuduj ( wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) dotyczące przebudowy/budowy ulic z infrastrukturą, o wartości minimum 2 000 000zł

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający w zakresie potencjału technicznego nie precyzuje żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli przedstawi w ofercie osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone- wymagane uprawnienia do projektowania: w specjalności drogowej i w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz elektro energetycznych wraz z aktualnymi wpisami do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawstwo: - kierownik budowy - uprawnienia bud. w specjalności drogowej lub konstruk. bud. bez ograniczeń - kierownicy robót - upr. bud. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i elektroenergetycznych z aktualnymi wpisami do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

ewentualne zobowiąznia innych podmiotów do oddania zamawiającemu do dyspozycji niezbędnych zasobów do korzystania z nich w okresie realizacji zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności o charakterze siły wyższej, za które Wykonawca nie odpowiada, a które uniemożliwiają odpowiednie i zgodne z prawem wykonanie całości lub części robót zgodnie z umową. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym pisemnie Zamawiającego. Jeżeli w tych okolicznościach zajdzie konieczność zawieszania pewnych robót, to czas na ich ukończenie zostanie odpowiednio przedłużony, aż do chwili kiedy okoliczności ustaną. Jeśli tempo wykonania pewnych robót będzie musiało ulec zahamowaniu, to czas na ich ukończenie zostanie przedłużony w stopniu, w jakim okoliczności to uzasadniają. 3. Za okoliczności o charakterze siły wyższej nie uznaje się niekorzystnych bądź złych warunków pogodowych. 4. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 - 3 podlega unieważnieniu

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego nr 3, 27-600 Sandomierz, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego nr 3, 27-600 Sandomierz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie publiczne współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU

 

 

ZP.271.1.57.2011.DDR                                                                        Sandomierz, 2011-12-27

 

 

  
   Wyjaśnienie i zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

dot. przetargu nieograniczonego pn. „Zaprojektowanie i przebudowa ulicy Holowniczej w Sandomierzu

 

   W odpowiedzi na pytania Wykonawców Zamawiający zgodnie z art.38 ust. 1 i 2  ustawy – prawo zamówień publicznych, wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w poniższy sposób:

1. Pytanie
Prosimy o rozszerzenie katalogu możliwości zmian umowy w § 13 projektu umowy,  o następujące okoliczności:

- niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe i intensywne opady deszczu i/lub śniegu, silny wiatr, temperatura powietrza przy której niedopuszczalne jest prowadzenie robót budowlanych) powodujące istotne utrudnienia w realizacji robót budowlanych;

- niezależna od Zamawiającego i Wykonawcy przewlekłość postępowania
o uzyskanie od instytucji i urzędów dokumentów (np. pozwoleń, decyzji, uzgodnień) niezbędnych do realizacji umowy;

- zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
Pragniemy zaznaczyć, iż Wykonawca nie ma wpływu na powyższe okoliczności. Zamawiający wyznaczył terminy wykonania poszczególnych etapów, za niedotrzymanie których przewidział kary umowne dla Wykonawcy. Wykonawca nie może ponosić ryzyka za okoliczności od siebie niezależne jak niesprzyjające warunki pogodowe czy przewlekłość postępowań administracyjnych.

Odpowiedź:
Inwestor nie przewiduje zmian umowy w § 13. Określony czas na realizację zadania jest dostatecznie długi – wystarczający do pełnej realizacji inwestycji.
Wartość zadania i stawkę VAT określa § 9 projektu umowy. 

 

2. Pytanie
Czy Zamawiający posiada porozumienie w sprawie rozbiórki budynku zlokalizowanego w obszarze budowanego przepustu? Czy budynek jest przewidziany do rozbiórki w ramach inwestycji?

Odpowiedź:
Budynek nastawni kolejowej nie jest przewidziany do rozbiórki w ramach zadania i nie koliduje z przebudową przepustu.

3. Pytanie
Dotyczy przepustu pod linią kolejową i jezdnią. W związku z lokalizacją przepustu pod torami kolejowymi prosimy o informację czy Zamawiający przewiduje w ramach inwestycji modernizację torów kolejowych?

Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje przebudowę torów kolejowych w obszarze budowy przepustu ramowego.


4. Pytanie
Prosimy o informację czy Zamawiający posiada zgodę na rozebranie torów kolejowych?
Odpowiedź:
Zamawiający posiada wstępną pisemną zgodę PKP na przebudowę przepustu ramowego bez określenia szczegółów technicznych.

5. Pytanie
Jak należy przyjąć konstrukcję nawierzchni opaski wzdłuż zatok postojowych.
Czy taka jak dla chodnika i ścieżki rowerowej?

Odpowiedź:
Konstrukcję nawierzchni opaski wzdłuż zatok postojowych należy przyjąć jak dla chodnika i ścieżki rowerowej.

6. Pytanie
Czy należy przewidzieć przebudowę kanalizacji teletechniczne zlokalizowanej pod  istniejącym przepustem pod torami kolejowymi?
Odpowiedź:
Należy przewidzieć przebudowę kanalizacji teletechnicznej metodą przewiertu zlokalizowanego obok przepustu.

7. Pytanie
Proszę podać informacje dotyczącą rodzaju kabli w kanalizacji teletechnicznej,    zlokalizowanej pod istniejącym przepustem pod torami kolejowymi. Czy jest to kanalizacja miejska czy kolejowa? Czy Inwestor posiada warunki techniczne na przebudowę w/w.
Odpowiedź:
Pod istniejącym przepustem przebiegają 3 kable Telekomunikacji Polskiej S.A. typu XzTKMXpw. Inwestor nie posiada warunków technicznych od Telekomunikacji Polskiej S.A. Wg informacji właściciela przebudowę należy wykonać jak w pkt. 2.


8. Pytanie
Budowa przepustu ramowego 150x150 cm wiąże się z przebudową ul. Zaleśnej (podniesienie niwelety o ok. 70 cm). Czy Inwestor przewiduje przebudowę ul. Zaleśnej , a jeżeli tak to na jakiej długości i jakie należy przyjąć parametry przekroju poprzecznego ulicy?

Odpowiedź:
Należy przewidzieć przebudowę ul. Zaleśnej poprzez podniesienie niwelety drogi o ok. 70cm na szerokości przepustu z najazdami po ok. 15m po obu stronach przepustu z utrzymaniem istniejącej szerokości gdyż ul. Zaleśna wg MPZP będzie posiadała inny przebieg na odcinku przewidzianym
do przebudowy przepustu.

9.Pytanie 
 Z uwagi na równinny teren zachodzi konieczność pogłębienia i regulacji istniejącego rowu odprowadzającego na znacznej długości.

- Proszę podać na jakiej długości Inwestor przewiduje przebudowę rowu?

- proszę określić co z istniejącymi  przepustami (wskazana byłaby wymiana na przepusty o świetle nie mniejszym niż istniejący przepust pod torami kolejowymi)?

- Proszę podać ilość, szerokość oraz konstrukcję zjazdów na działki, przedzielone rowem odprowadzającym?

Odpowiedź:
Przebudowę – wzmocnienie istniejącego rowu należy wykonać na szerokości przepustu i po ok. 15m po obu jego stronach. Na pozostałej długości nie przewiduje się pogłębiania rowu (nie znajduje się on w zakresie zadania).
Do przebudowy  jest jedynie przepust ramowy 150x150cm pod torami kolejowymi. Na odcinku przebudowy rowu nie są zlokalizowane zjazdy na posesje i inne przepusty.

10. Pytanie
 Czy Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomościami w obrębie przewidywanego pasa drogowego?

Odpowiedź:
Zamawiający nie na wszystkie działki w obrębie przewidzianego pasa drogowego posiada prawo własności dlatego realizuje inwestycję w trybie ustawy   z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji   inwestycji w zakresie dróg publicznych. Na przebudowę przepustu Inwestor posiada zgodę właściciela terenu tj. PKP.

11.Pytanie
Czy słupy elektryczne należy zlikwidować i czy sieć elektryczną należy zaprojektować, jako sieć podziemna?
 

Odpowiedź:
Istniejące słupy energetyczne należy pozostawić. Inwestor przewiduje budowę oświetlenia ulicznego na nowych słupach z zasilaniem podziemnym. 

12.Pytanie
Czy będzie istniała możliwość rozbiórek i przesunięcie ogrodzeń na działkach sąsiadujących z istniejącą ulicą Holowniczą, aby mógł się zmieścić chodnik i ciąg pieszo-rowerowy?
Odpowiedź:
Będzie istniała konieczność rozbiórek i przesunięcie ogrodzeń na działkach  sąsiadujących z istniejącą ulicą Holowniczą, aby mógł się zmieścić chodnik i ciąg pieszo-rowerowy na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji   inwestycji w zakresie dróg publicznych.

13.Pytanie
Kto ponosi koszty ewentualnego wejścia na działki wzdłuż ulicy.
Odpowiedź:
Podziału działek pod wykupy dokona wykonawca. Wykupu działek zajętych pod pas drogowy dokona Inwestor

 14. Pytanie
 Czy uzyskanie pozwolenia na użytkowanie leży po stronie Zamawiającego?
 Odpowiedź:
Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wykonanej inwestycji uzyska Inwestor z Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na podstawie dokumentów z realizacji zadania przedłożonych przez Wykonawcę.

15. Pytanie
Do kogo należą materiały z rozbiórek?
Odpowiedź:
Do kogo należą materiały z rozbiórek określa § 8 projektu umowy.

16. Pytanie
Czy Zamawiający może określić szacunkową długość kanalizacji deszczowej i ilość Oczyszczalni Wód Deszczowych?
Odpowiedź:
Inwestor zakłada odprowadzenie wód opadowych do istniejących rowów. Zatem długość kolektora to ok. 400m plus przyłącza. Czy będzie potrzeba  podczyszczać wódy opadowe i ilość podczyszczalni określi projektant we wniosku o wydanie decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.

17.Pytanie
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadanej wiedzy i doświadczenia jeżeli w przypadku oferty składanej przez oferentów wspólnie jeden wykaże się referencjami na zaprojektowanie (wraz z pozwoleniem na budowę) natomiast drugi wykonaniem przebudowy lub budowy ulicy w ramach dwóch różnych zadań?

Odpowiedź:
Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku posiadanej wiedzy i doświadczenia jeżeli w przypadku oferty składanej przez oferentów wspólnie jeden wykaże się referencjami na zaprojektowanie (wraz z pozwoleniem na budowę) natomiast drugi wykonaniem przebudowy lub budowy ulicy w ramach dwóch różnych zadań.


18. Pytanie
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadanej wiedzy i doświadczenia jeżeli w przypadku oferty składanej przez oferenta wykazującego się doświadczeniem w przebudowie lub budowie ulicy, warunek projektowania będzie spełniony zobowiązaniem?
 Odpowiedź:
 Oferent musi spełniać warunki SIWZ w tym pisemne zobowiązanie podmiotów (pkt 6. ppkt 6.1. lit.d))

19. Pytanie
Zamawiający w pkt 5.1. SIWZ opisuje warunek dotyczący udziału w postępowaniu dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia tj. „zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli udokumentuje wykonanie (potwierdzone referencjami) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie co najmniej 1 usługi na prace projektowe o podobnym charakterze (tj. projektowanie przebudowy dróg wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) o wartości minimum 80 000 zł oraz 1 roboty na zadanie: przebudowa/budowa ulic z infrastrukturą o wartości minimum 2 000 000zł – łącznie”.
 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje wykonanie opisanych wyżej robót/usług o łącznej wartości 2.000.000,00zł.

Odpowiedź:
Oferent musi spełniać warunki SIWZ w tym (pkt 5. ppkt 5.1.).

20. Pytanie
Zamawiający pkt. 6.1. SIWZ pisze:„warunek będzie uznany za spełniony o ile oferent wykaże udział w obu w/w zadaniach tj.  projektowaniu i przebudowie”. Prosimy o rozszerzenie zapisu w pkt.5.1. SIWZ tj. tak aby jego brzmienie było następujące „lub skorzysta z potencjału innych podmiotów w zakresie przewidzianym w art. 26 ust. 2b”.

Odpowiedź:
Oferent musi spełnić warunki SIWZ w tym również art. 26 ust 2b ustawy prawo zamówień publicznych.

21. Pytanie
W pkt 1.4d  PFU napisano” Z uwagi na lokalizację przepustu w pasie kolejowym należy uzgodnienia przeprowadzać z właścicielem terenu. Inwestor posiada wstępną zgodę na przebudowę przepustu”. Prosimy o określenie kiedy Zamawiający będzie posiadał ostateczną zgodę od właściciela oraz czy w przypadku przedłużających się procedur związanych z uzyskaniem tej zgody Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu zakończenia prac.
     

Odpowiedź:
Warunki techniczne od PKP w imieniu Zamawiającego uzyska Wykonawca. Określony czas na realizację zadania jest dostatecznie długi – wystarczający do pełnej realizacji inwestycji.
 


Jednocześnie, zgodnie z art.38 ust.4 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w poniższy sposób:
- w pkt 16.3 SIWZ (str.13) dodaje się zapis:
   - gwarancjach bankowych
Pozostała treść SIWZ pozostaje bez zmian.

 

 



Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez dnia 30.11.2011
Opublikowana przez Dariusz Gadawski dnia 30.11.2011. Wygasa 12.01.2012. Odsłon 185006, Wersja 3