KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE GMINY SANDOMIERZ (wygasły...)

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 206 000 EURO

Zamawiający
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
tel. (+48) 0-15 644-01-00
fax. (+48) 0-15 644-01-01
e-mail: um@um.sandomierz.pl
Strona internetowa: www.um.sandomierz.pl
Pełnomocnik Zamawiającego:
Kancelaria Brokerska “ROŻEK BROKERS GROUP” Bernard Rożek
reprezentowana przez brokera – Bernarda Rożka
Adres siedziby: ul. Dobkiewicza 22,27-600 Sandomierz
Tel.: 015 832 04 90,
Fax: 015 833 38 21
E-mail: kancelaria@rozek.pl

Przedmiot zamówienia:

„KOMPLEKSOWE UBEZPIECZENIE GMINY SANDOMIERZ”

Przedmiotem zamówienia jest Kompleksowe ubezpieczenie wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Sandomierz w zakresie:
-ubezpieczenie mienia od ognia i innych żywiołów;
-ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk;
-ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz ryzyka wandalizmu;
-ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia;
-ubezpieczenia komunikacyjne (OC, AC, NNW i Assistnace) pojazdów mechanicznych;
-ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności przez Zamawiającego oraz w związku z posiadanym i użytkowanym mieniem ruchomym i nieruchomym;
-ubezpieczenie rzeczy w krajowym przewozie drogowym (cargo).

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE GMINY SANDOMIERZ:
1. Urząd Miasta, Pl. Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz;
2. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Zielna 6, 27-600 Sandomierz;
3. Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Słowackiego 17A, 27-600 Sandomierz;
4. Miejska Biblioteka Publiczna, ul. Parkowa 1, 27-600 Sandomierz;
5. Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół, ul. Cieśli 2, 27-600 Sandomierz;
6. Przedszkole Samorządowe nr 1, ul. Okrzei 8, 27-600 Sandomierz;
7. Przedszkole Samorządowe nr 2, ul. Parkowa 4, 27-600 Sandomierz;
8. Przedszkole Samorządowe nr 3, ul. Słowackiego 9, 27-600 Sandomierz;
9. Przedszkole Samorządowe nr 5, ul. Portowa 28, 27-600 Sandomierz;
10. Przedszkole Samorządowe nr 6, ul. Tadeusza Króla 3, 27-600 Sandomierz;
11. Przedszkole Samorządowe nr 7, ul. Armii Krajowej 1, 27-600 Sandomierz;
12. Szkoła Podstawowa nr 1, ul. Okrzei 6, 27-600 Sandomierz;
13. Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Mickiewicza 9, 27-600 Sandomierz;
14. Szkoła Podstawowa nr 3, ul. Flisaków 30, 27-600 Sandomierz;
15. Szkoła Podstawowa nr 4, ul. Mickiewicza 39, 27-600 Sandomierz;
16. Gimnazjum nr 1, ul. Cieśli 2, 27-600 Sandomierz;
17. Gimnazjum nr 2, ul. Flisaków 30, 27-600 Sandomierz;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.

Znak sprawy
ZP. 341-38/08

Tryb postępowania
przetarg nieograniczony

Klasyfikacja CPV
Główny przedmiot: 66510000-8

Rodzaj zamówienia
Usługi

Termin realizacji zamówienia: od dnia 1 stycznia 2009 do dnia 31 grudnia 2011r

Osoby upoważnione do kontaktu z wykonawcami:
a) w sprawach merytorycznych:
Bernard Rożek – Kancelaria Brokerska „ROŻEK BROKERS GROUP”
działający na rzecz i w imieniu Gminy Sandomierz – ul. Dobkiewicza 22, 27-600 Sandomierz
tel./faks (0-15) 833 38 21, kom. 604 451 632 w godz. 9:00 – 15:00; e-mail: kancelaria@rozek.pl

b) w sprawach dotyczących organizacji przetargu:
Ewa Jasińska – Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych, Urząd Miejski w Sandomierzu
tel. 156440132 w godz. 700 – 1500
e-mail: naczelnikzp@um.sandomierz.pl

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (bezpłatna) dostępna na stronie internetowej http://bip.um.sandomierz.pl oraz po złożeniu pisemnego wniosku w siedzibie Zamawiającego
w Wydziale Zamówień Publicznych Pl. Poniatowskiego 3 w Sandomierzu, p. nr 32, II p lub drogą pocztową.

Warunki wymagane od wykonawców
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust.1 i 2 ustawy – prawo zam. publ., spełniają wymogi określone w SIWZ oraz w art. 22 ust.
1 ustawy jw, a w szczególności:

1) Mają nie mniejszy niż 2 % udział w rynku ubezpieczeń na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, określony na podstawie Raportu Rocznego za 2007 rok, ogłoszonego przez Polską Izbę Ubezpieczeń.
2) Akceptują następujące warunki ubezpieczenia:
a) ubezpieczenie obejmować będzie okres 36 miesięcy od 01.01.2009r do 31.12.2011r,
z polisowaniem rocznym, za wyjątkiem ubezpieczenia części mienia wyszczególnionego
w opisie przedmiotu zamówienia, dla którego początek okresu ubezpieczenia w pierwszym roku będzie późniejszy niż 01.01.2009r, z uwagi na aktualnie posiadane polisy ubezpieczeniowe,
b) na cały okres realizacji zamówienia zostanie zawarta umowa generalna, z zastrzeżeniem poniższego:
- polisy ubezpieczenia majątku Zamawiającego w zakresie ognia i innych zdarzeń losowych (za wyjątkiem mienia pracowniczego, uczniowskiego i osób trzecich) oraz sprzętu elektronicznego zostaną zawarte na okresy roczne, (za wyjątkiem niektórego mienia wyszczególnionego w Opisie przedmiotu zamówienia, dla którego początek okresu ubezpieczenia w pierwszym roku będzie późniejszy niż 01.01.2009r, z uwagi na aktualne polisy ubezpieczeniowe), oddzielnie na każdą Jednostkę Organizacyjną Zamawiającego, o ile Zamawiający nie poczyni odmiennych ustaleń z Wykonawcą;
- polisy ubezpieczenia na pierwsze ryzyko mienia wspólnego wszystkich jednostek organizacyjnych Zamawiającego, tj.: w zakresie ubezpieczenia mienia pracowniczego, uczniowskiego i osób trzecich od ognia i innych zdarzeń losowych, szyb i innych przedmiotów od stłuczenia, kradzieży mienia z włamaniem i rabunku oraz polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej zostaną zawarte na okresy roczne na Zamawiającego, jako Ubezpieczającego oraz na wszystkie jednostki organizacyjne jako Ubezpieczonych, z rozbiciem składek na poszczególnych Ubezpieczonych jako Płatników składek;
- polisa ubezpieczenia rzeczy w krajowym przewozie drogowym (cargo) zostanie zawarta na okresy roczne na Zamawiającego jako Ubezpieczającego i płatnika składki,
a Ubezpieczonymi będą wszystkie Jednostki Organizacyjne Zamawiającego,
- polisy ubezpieczenia pojazdów mechanicznych zostaną wyrównane w pierwszym roku ubezpieczenia, w ten sposób, że początek okresu ubezpieczenia będzie indywidualny dla każdego pojazdu a zakończenie okresu ubezpieczenia to 31.12.2009r, następne polisy będą wystawione na okresy roczne. Polisy komunikacyjne będą wystawione na jednostki organizacyjne Gminy Sandomierz będące właścicielami poszczególnych pojazdów, zgodnie z załączonym Wykazem pojazdów.
c) składki za ubezpieczenie mienia w okresie krótszym niż rok będą naliczane w systemie pro rata temporis (za faktyczną liczbę dni ochrony ubezpieczeniowej), wg stawek rocznych dla danego ryzyka zgodnych ze złożoną ofertą, bez stosowania składki minimalnej z polisy,
d) ubezpieczenie obejmuje wszystkie ryzyka określone w “Opisie przedmiotu ubezpieczenia”
z wszystkimi klauzulami i warunkami szczególnymi,
e) stawki składek podane w ofercie będą obowiązywały do ubezpieczenia majątku nowego, zakupionego w okresie ważności polisy,
f) składki płatne będą w czterech równych ratach kwartalnych, za wyjątkiem ubezpieczeń komunikacyjnych, które będą płatne jednorazowo,
g) w ubezpieczeniu środków trwałych w zakresie ryzyk: ognia i innych zdarzeń losowych, sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk oraz kradzieży z włamaniem i rabunku, sumą ubezpieczenia będzie wartość księgowa, początkowa środka trwałego, która będzie gwarantowana przez cały okres ubezpieczenia (za wyjątkiem niektórych budynków wyszczególnionych w Opisie przedmiotu zamówienia, ubezpieczanych w zakresie ryzyka ognia i innych żywiołów, dla których sumą ubezpieczenia będzie wartość odtworzeniowa nowa, oszacowana poprzez przemnożenie powierzchni danego budynku przez cenę odbudowy 1 m2 ustaloną na poziomie 1.500 zł). Odszkodowanie przy szkodzie całkowitej będzie wypłacone w wysokości sumy ubezpieczenia, jeśli nastąpi wymiana lub odbudowa środka trwałego (klauzula gwarantowanej sumy ubezpieczenia środków trwałych),
h) zaproponują stawki rewaloryzacji składek w drugim i trzecim roku ubezpieczenia z tytułu szkodowości w poprzednim roku:
- przy szkodowości do 100% składki rocznej
- przy szkodowości od 101% do 200% składki rocznej
- przy szkodowości powyżej 200% składki rocznej,
i) w odpowiedzialności cywilnej pokryte będą szkody wyrządzone czynem niedozwolonym oraz niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy (pokryta odpowiedzialność deliktowa
i kontraktowa),
j) okres odpowiedzialności Zakładu Ubezpieczeń z polisy OC nie będzie krótszy niż ustawowo określony w kodeksie cywilnym.

Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek z powyższych wymogów podlega rygorom wynikającym z Ustawy prawo zamówień publicznych (wykluczenie Wykonawcy z postępowania, bądź odrzucenie oferty).

Dokumenty lub oświadczenia, jakie mają dostarczyć wykonawcy:
1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (dot. art. 22 ust 1),
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania,
3) Dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają
z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
4) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru,
5) Wypełniony i podpisany formularz cenowy z wykorzystaniem wzoru,
6) Parafowany na każdej stronie wzór umowy generalnej na okres od 01.01.2009r do 31.12.2011r,
7) Projekt polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności przez wszystkie Jednostki Organizacyjne Zamawiającego i posiadanego przez nich mienia na okres roczny, na Zamawiającego jako Ubezpieczającego a poszczególne Jednostki Organizacyjne jako Ubezpieczonych, z rozbiciem łącznej składki na poszczególne Jednostki Organizacyjne jako Płatników składek,
8) Projekty polis ubezpieczenia majątku wspólnego dla wszystkich jednostek organizacyjnych
w zakresie następujących ryzyk: mienia pracowniczego, uczniowskiego i osób trzecich od ognia i innych zdarzeń losowych, mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz wandalizmu, szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia na okres roczny, na Zamawiającego jako Ubezpieczającego a poszczególne Jednostki Organizacyjne jako Ubezpieczonych, z rozbiciem łącznych składek z danego ryzyka na poszczególne Jednostki Organizacyjne jako Płatników składek,
9) Projekty polis ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych (za wyjątkiem mienia pracowniczego, uczniowskiego i osób trzecich) oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk na okres roczny, dla każdej jednostki organizacyjnej oddzielnie, zgodnie z wykazem majątku poszczególnych jednostek zawartym w Opisie przedmiotu zamówienia, lub też po jednej polisie z danego ryzyka na wszystkie Jednostki Zamawiającego, jednakże z rozbiciem składek na poszczególne Jednostki jako Płatników,
10) Projekty polis ubezpieczenia pojazdów należących do określonych w wykazie pojazdów Jednostek Organizacyjnych Zamawiającego na okres roczny,
11) Projekt polisy ubezpieczenia rzeczy w krajowym przewozie drogowym (cargo) na Zamawiającego jako Ubezpieczającego i płatnika składki a wszystkie Jednostki Organizacyjne Zamawiającego jako Ubezpieczonych,
12) Ogólne i szczególne warunki ubezpieczenia.
13) Pozostałe oświadczenia wymienione w formularzu ofertowym (na formularzu ofertowym).


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 2 (aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraj pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginałów, za wyjątkiem dokumentów z punktów 2) i 3), które mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę/ osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.


Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie
1. CENA OFERTY (KOSZT UBEZPIECZENIA) Znaczenie 80 %
2. OŚWIADCZENIE O REZYGNACJI Z MOŻLIWOŚCI WYPOWIEDZENIA UMOWY
W OKRESIE UBEZPIECZENIA PO WYPŁACIE ODSZKODOWANIA, KTÓRE NIE SPOWODUJE WYCZERPANIA SUMY UBEZPIECZENIA Znaczenie 10 %
3. OŚWIADCZENIE, IŻ PRZY WYPŁACIE ODSZKODOWANIA Z POLIS MAJĄTKOWYCH, WYKONAWCA REZYGNUJE Z POTRĄCANIA NIEZAPŁACONYCH CAŁYCH RAT SKŁADEK WYNIKAJĄCYCH Z ZAPISU W POLISIE, NA RZECZ POTRĄCANIA TYLKO CZĘŚCI RAT DOTYCZĄCYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH I MIENIA, ZA KTÓRE JEST NALEŻNE ODSZKODOWANIE. Znaczenie 10 %

Miejsce i termin składania ofert
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu
Pl. Poniatowskiego 3 do dnia: 22.12.2008r do godz. 9:15

Miejsce i termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert odbędzie się w Urzędzie Miejskim Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3,
27-600 Sandomierz, pokój nr 10 (parter) w dniu 22.12.2008r o godz. 09:30

Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany do dnia podpisania umowy z Wykonawcą, który wygrał przetarg, jednak nie dłużej niż 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

Informacje dotyczące wadium
Nie wymagane.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP – 12.12.2008r.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU



W odpowiedzi na pytania Wykonawcy dotyczące treści SIWZ do przetargu pod nazwą „Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Sandomierz” Pełnomocnik Zamawiającego zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych udziela następujących wyjaśnień:

Pytanie:
Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej: podlimit na ubezpieczenie w zakresie OC za szkody wyrządzone uczniom/ wychowankom w związku z prowadzeniem działalności edukacyjnej, wychowawczej i rekreacyjnej w placówkach oświatowych oraz wychowawczych?
Odpowiedź: brak podlimitu.
Pytanie:
Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej: długości dróg (km) (Gminy Sandomierz – wg kl. OC zarządzania drogami)
Odp.: 103 km (wartość podana na str. 13. Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia).
Pytanie:
Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej: czy istnieje możliwość wprowadzenia udziałów własnych, franszyz redukcyjnych w ubezpieczeniu OC (pytanie dotyczy również poszczególnych klauzul z podlimitami, rozszerzających zakres ubezpieczenia, jeżeli tak to w jakiej wysokości ?)?
Odp.: Wysokość możliwych franszyz i udziałów własnych w ryzyku OC podana jest na str. 14 Załącznika Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
Pytanie:
Ubezpieczenie Mienia od ognia i innych zdarzeń losowych: PML?
Odp.: największa możliwa strata w zakresie ryzyka ognia i innych zdarzeń losowych jest prawdopodobna w budynku MOSiR-u, zlokalizowanym przy ul. Zielnej 6 – „Basen kryty”, którego wartość wraz z budowlami, urządzeniami i wyposażeniem znajduje się w Wykazach budynków, budowli oraz maszyn i urządzeń stanowiących Załącznik do SIWZ zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.sandomierz.pl.
Pytanie:
Ubezpieczenie Mienia od ognia i innych zdarzeń losowych: Wykaz zawierający dane przedmiotu ubezp. (budynki- rok budowy , wartość )
Odp.: Taki wykaz znajduje się w Załączniku do SIWZ zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.sandomierz.pl.
Pytanie:
Ubezpieczenie Mienia od ognia i innych zdarzeń losowych: Czy istnieje możliwość wprowadzenia franszyz redukcyjnych, jeżeli tak to w jakiej wysokości ?
Odp.: zgodnie z zapisem na str. 5 w punkcie „Dodatkowe klauzule i inne postanowienia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych brak franszyz i udziałów własnych.
Pytanie:
Ubezpieczenie Mienia od ognia i innych zdarzeń losowych: Jakie wartości uwzględniono przy podaniu sum ubezpieczenia w SIWZ?
Odp.: Odpowiedź na to pytanie znajduje się na str. 5 i 6 w punkcie „System ubezpieczenia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
Pytanie:
Ubezpieczenie Mienia od Kradzieży z włamaniem i rabunku: Czy istnieje możliwość wprowadzenia franszyz redukcyjnych ?
Odp.: zgodnie z zapisem na str. 11 w punkcie „Dodatkowe klauzule i inne postanowienia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – w ubezpieczeniu mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku brak franszyz i udziałów własnych.
Pytanie:
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego: Czy istnieje możliwość wprowadzenia franszyz redukcyjnych ,jeżeli tak to w jakiej wysokości ?
Odp.: zgodnie z zapisem na str. 9 w punkcie „Dodatkowe klauzule i inne postanowienia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego brak franszyz a udział własny w wysokości 200 zł w każdej szkodzie.
Pytanie:
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego: Prosimy o podanie wykazu sprzętu uwzględniającego dane / wg. jakich wartości , sumę ubezpieczenia, rok produkcji, nazwa/.
Odp.: Wykaz sprzętu elektronicznego stanowi Załącznik do SIWZ i został zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.sandomierz.pl. Rodzaj wartości na jakich został przyjęty do ubezpieczenia sprzęt elektroniczny został opisany na str. 9 w punkcie „System ubezpieczenia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
Pytanie:
Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów szklanych: Czy istnieje możliwość wprowadzenia franszyz redukcyjnych?
Odp.: zgodnie z zapisem na str. 11 w punkcie „Dodatkowe klauzule i inne postanowienia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – w ubezpieczeniu szyb i innych przedmiotów od stłuczenia brak franszyz i udziałów własnych.
Pytanie:
Ubezpieczenie CARGO Krajowe: czy istnieje możliwość wprowadzenia franszyz redukcyjnych, jeżeli tak to w jakiej wysokości ?
Odp.: zgodnie z zapisem na str. 16 w punkcie „Dodatkowe klauzule i inne postanowienia” Zał. Nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – w ubezpieczeniu rzeczy w krajowym przewozie drogowym (cargo) brak franszyz i udziałów własnych.

powrót...
Wersja : 1 2 3 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Dorota Drozdowska dnia 12.12.2008
Opublikowana przez Dorota Drozdowska dnia 12.12.2008. Wygasa 23.12.2008. Odsłon 4892, Wersja 3
ikona drukuj
Początek strony