Wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 (wygasły...)

Sandomierz: Wykonanie zespołu boisk sportowych- Moje boisko-Orlik 2012-przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu

Numer ogłoszenia: 51047 - 2010; data zamieszczenia: 08.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zespołu boisk sportowych- Moje boisko-Orlik 2012-przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje Boisko- Orlik 2012. Przedmiot zamówienia obejmuje: > Budowę boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0m x 62,0m o powierzchni 1860m2 (pole gry 26,0m x 56,0m); > Budowę boiska wielofunkcyjnego o wymiarach: 30,0m x 50,0m o powierzchni 1500m2 (pole gry 20,0m x 40,0m); > Ogrodzenie terenu-szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz SST (załącznik nr 1 do SIWZ); >Oświetlenie terenu Oświetlenie obiektu będą stanowiły projektory zamocowane na 8 masztach o wysokości min. 9 m. Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWT) oraz SST ( załącznik nr 1 do SIWZ). > Chodniki Ciągi komunikacyjne i powierzchnia przeznaczona pod kontener (na odpadki stałe) - kostka brukowa gr. min 6 cm, na podbudowie z piasku i kruszywa, zamknięta obrzeżem betonowym. Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz SST ( zał. Nr 1 do SIWZ); > Fundamenty pod budynek zaplecza socjalnego Fundamenty i roboty związane z ich wykonaniem należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 1 do SIWZ).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 100.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium - nie wymagane

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek , jeśli udokumentuje prawidłowo ukończone i wykonane zgodnie zasadami sztuki budowlanej, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty budowlane polegające na budowie boisk sportowych (CPV 45.21.22.21-1), w tym: co najmniej dwóch boisk piłkarskich z nawierzchnią z trawy syntetycznej i co najmniej dwóch boisk z nawierzchnią poliuretanową (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców).

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający w zakresie potencjału technicznego nie precyzuje żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać
s
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli przedstawi w ofercie wykaz osób które będą realizować zamówienie w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje do dysponowania tymi osobami

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie sytuacji ekonomicznej, zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek jesli przedstawi polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych). Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

inne dokumenty

Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków jakościowych, które należy dołączyć do oferty: A. Dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej: 1.Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, lub dokument równoważny. 2.Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta. 3.Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni. 4.Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. B. Dokumenty dotyczące systemu nawierzchni z trawy syntetycznej: 1. Raport z badań przeprowadzonych przez laboratorium (Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), dotyczący oferowanej nawierzchni, potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf (dostępny na www.FIFA.com) 2.Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB. 3.Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta. 4. Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia. 5. Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu, Wydział Zamówień Publicznych, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 SANDOMIERZ.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU

 

 

ZP.341-5/10                                                        Sandomierz, dn.15.03.2010r

 

 

                                 WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ


dot. przetargu nieograniczonego Na wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu


W odpowiedzi na pytanie Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:


Pytanie:
Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie zamiennika dla słupów oświetleniowych aluminiowych, stalowych na równoważne słupy oświetleniowe wykonane z innego materiału np. słupy oświetleniowe wykonane z kompozytów polimerowych wzmacnianych włóknem węglowym?

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę słupów.

Pytanie:
Zamawiający w opisie technicznym określa parametry dotyczące nawierzchni z poliuretanu. Wymaganie tak konkretnych parametrów wskazuje na jeden produkt. Czy Zamawiający złagodzi wymagania i dopuści nawierzchnię o parametrze twardości według Shore`a 50±3, wydłużenie względne przy rozciąganiu 63, zmiana wymiarów  w temp. 60C≤ 0,03. Współczynnik tarcia kinetycznego na mokro ≥0,30, odporność na uderzenie kulki 530 ±30 oraz nasiąkliwość ≤7,00?

Odpowiedź:
Wyżej wymienione parametry należy traktować jako parametry pożądane, a nie wymagane.

 

 

ZP. 341-5/10                                                        Sandomierz, dn.16.03.2010r

                                WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

dot. przetargu nieograniczonego na wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu

W odpowiedzi na pytanie Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:

Pytanie 1
Zamawiający w opisie budowlanym do projektu zakłada prace rozbiórkowe nawierzchni i wyposażenia. Czy należy przyjąć do wyceny kalkulację tych prac? Prosimy o potwierdzenie konieczności wykonania tych prac i uwzględnienie ich w przedmiarach.

Odpowiedź:
Prace rozbiórkowe należy uwzględnić w wycenie. Wykonawca winien dokonać własnej wyceny po dokonaniu wizji lokalnej.

Pytanie 2
Zamawiający w załączonym przedmiarze nie przewiduje wykonanie podsypki piaskowej pod warstwy podbudowy kruszyw łamanych. 
Proszę o informację czy należy ja wycenić i uwzględnić te prace w przedmiarze.

Odpowiedź:
Należy wykonać podsypkę piaskową zgodnie z dokumentacją i uwzględnić wykonanie tej warstwy w wycenie

Pytanie 3
Zamawiający w projekcie przewiduje wykonanie warstwy podbudowy z mieszaniny granulatu gumowego i żwiru połączonego lepiszczem poliuretanowym grubości 35 mm a w specyfikacji min 30 mm
Prosimy o wskazanie jaką grubość należy przyjąć do wyceny?

Odpowiedź:
Należy przyjąć grubość 35 mm

Pytanie 4
Zamawiający przewiduje usytuowanie masztów oświetleniowych w boiskach poza polami gry
- naszym zdaniem zagraża to bezpieczeństwu grających.
Czy Zamawiający przewiduje zmianę ich usytuowania poza ogrodzenie?
 
Odpowiedź:
Na tym etapie należy uwzględnić usytuowanie masztów oświetleniowych na terenie boiska
(wynika to z rzeźby terenu). Przy realizacji, po dokonaniu operatu geodezyjnego lokalizującego projektowany obiekt –inspektor nadzoru przy akceptacji autorów projektu może dokonać zmiany

 

 

ZP. 341-5/4/10                                                    Sandomierz, dn.17.03.2010r


                                     WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

dot. przetargu nieograniczonego na wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu.

W odpowiedzi na pytanie Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:

Pytanie:
W zamieszczonym na stronie Urzędu SIWZ i projekcie jest zamieszczona informacja, że budynek zaplecza jest powieleniem projektu opracowanego przez Kuczyński Architekt
Sp. z o.o. dla Ministerstwa Sportu i Turystyki RP. Jednakże w/w projekt zakłada budynek 5 modułowy + przejście z pergolą (czyli 10 pomieszczeń). W zamieszczonych dokumentach nie ma szczegółowych informacji na temat zaplecza natomiast w przedmiarze robót jest opis: "Dostawa i montaż 6-cio modułowego zaplecza...". Proszę o jednoznaczną informację ile budynek ma mieć modułów a raczej ile i jakie pomieszczenia należy przyjąć do wyceny
 i wykonania.

Odpowiedź:
Zaplecze winno się składać z następujących pomieszczeń:
2 x szatnia
2 x WC z prysznicami ( 1 przystosowany dla osób niepełnosprawnych)
Pomieszczenie trenera
Magazyn

 

ZP. 341-5/5/10                                                 Sandomierz, dn.18.03.2010r


                                         WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

dot. przetargu nieograniczonego na wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu

W odpowiedzi na pytanie Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:


Pytanie:
W związku z ogłoszeniem  ww.  postępowania zwracamy się z zapytaniem:
Jaki jest właściwy obmiar boiska o nawierzchni poliuretanowej:
- czy jak podaje siwz : 1500m2
- czy jak podaje opis techniczny pkt 6.1: 1648,62m2
- czy jak podaje przedmiar i pkt. 3.2 opisu technicznego: 1560m2 ?
Prosimy o podanie powierzchni nawierzchni poliuretanowej  jaką należy przyjąć przy wycenie.


Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć powierzchnię nawierzchni poliuretanowej – 1560 m2.

 

 

ZP. 341-7/10                                                               Sandomierz, dn.19.03.2010r


                                                        WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ


dot. przetargu nieograniczonego na wykonanie zespołu boisk sportowych ”Moje boisko-Orlik 2012”przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. Stefana Okrzei 6 w Sandomierzu

W odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:

Pytanie 1:
Prosimy o informację czy dla Wykonawcy, przy wycenie ww. inwestycji wiążący będzie przedmiar czy projekt wykonawczy/opis do projektu.

Odpowiedź:
Przedmiar powstał na podstawie projektu i stanowi tym samym integralną część projektu. Dla oferenta składającego swą ofertę wiążący jest projekt jak i przedmiar.

Pytanie 2: 
Prosimy o informację czy dla Wykonawcy, przy pracach związanych z ww. inwestycją  wiążący będzie przedmiar ,na podstawie którego należy wykonać wycenę, czy projekt wykonawczy/opis do projektu.

Odpowiedź:
Odpowiedź jak na pytanie nr 1.

Pytanie 3:
Czy należy uwzględnić w wycenie podsypkę piaskową grubości 10 cm pod nawierzchnię boisk, których nie uwzględnia przedmiar?

Odpowiedź:
Należy doliczyć warstwę podsypki piaskowej ( 10 cm).

Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, czy ilości składowe z załączonych przedmiarów są zgodne ze stanem faktycznym prac przewidzianych przy wykonaniu ww.inwestycji.

Odpowiedź:
Projektant złożył stosowne oświadczenie zawarte w projekcie.

Pytanie 5:
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego dla zadania pn. „Budowa kompleksu sportowego w ramach programu „Moje boisko ORLIK 2012” ” w Sandomierzu, na podstawie art. 38 ust .1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2007 nr 223 poz.1655 z późn.zm.) składamy zapytanie do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Sportu i Turystyki  dotyczącymi Budowy Boisk Sportowych w ramach programu „Moje Boisko ORLIK 2012” obowiązuje opis przedmiotu zamówienia dotyczący nawierzchni syntetycznych i wymagania formalne jakie
te nawierzchnie ma spełniać, wskazany w przykładowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

NAWIERZCHNIA POLIURETANOWA:
Technologie układania nawierzchni:

I  Sposób: Technologia typu EPDM – nawierzchnia gładka, przepuszczalna dla wody wykonana dwuwarstwowo. W przypadku zastosowania podbudowy przepuszczalnej nawierzchnie tego typu należy wykonać na podbudowie elastycznej typu ET (w przypadku nieprzepuszczalnej podbudowy betonowej, asfaltowej lub asfaltowo-betonowej warstwa ET nie jest wymagana) Dolna warstwa z granulatu  SBR min 7 mm, górna warstwa wykonana z kolorowego granulatu EPDM min. 7 mm.
II Sposób: Technologia typu NATRYSK – na podbudowie z kruszywa kamiennego instaluje się warstwę przepuszczalną dla wody i warstwę stabilizującą typu ET (w przypadku nieprzepuszczalnej podbudowy betonowej, asfaltowej lub asfaltowo-betonowej warstwa ET nie jest wymagana). Następnie warstwę gr. 10-11 mm z granulatu SBR, następnie warstwę natrysku (mieszanka granulatu EPDM zmieszana z PU) o grubości 2-3mm.
 Dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej:
1. Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008, lub
aprobata techniczna ITB, lub
rekomendacja techniczna ITB, lub
wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, lub dokument równoważny.
2. Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta.
3. Atest PZH dla oferowanej nawierzchni.
4. Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
W SIWZ Zamawiający określił nawierzchnię poliuretanową zgodnie z typową specyfikacją ORLIK 2012. Niczym nieuzasadnione jest wobec powyższego wprowadzanie przez Zamawiającego w Opisie Technicznym  Projektu Budowlanego pkt.6.1.2. Boisko wielofunkcyjne wymagań konkretnych parametrów technicznych sprzecznych z wytycznymi Ministerstwa Sportu i Turystyki, tj:
Nawierzchnia poliuretanowa , parametry techniczne:
- twardość nawierzchni                                       ~60 0Sh A
- wytrzymałość na rozrywanie  (MPa)                >0,7
- wydłużenie przy zerwaniu  (%)                         >65
- wytrzymałość na rozdzieranie (N)                     >60
- nasiąkliwość wodą                                             < 4%
- zmiana wymiarów w temp. 80ºC                     < 0,15%
- współczynnik tarcia na sucho                           > 0,5
- kinetycznego na mokro                                    > 0,35
- odporność na uderzenie – pow. odcisku kulki 650mm2
- ścieralność (mm)                                               < 0,13
- odporność na działanie zmiennych cykli
- hydrotermicznych wyrażona zmianą masy    <0,5%
- mrozoodporność oceniona zmianą masy       <0,6%
- odporność na starzenie, stopnie skali szarej     4÷5

Pragniemy poinformować Zamawiającego, że wskazanie konkretnej nawierzchni o podanych parametrach jest wg orzecznictwa Zespołu Ekspertów metodą ograniczenia konkurencji (wyrok z dnia 15.12.2006r. Sygn. Akt UZP/20/0-2926/06). Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia powinien unikać wszelkich parametrów, które wskazywałyby na konkretnego producenta.
W bieżącym roku odbyły się spotkania branży sportowej wynikiem których jest typowa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia umieszczona na stronie www.Orlik2012.pl. Zapisy powyższej specyfikacji zaakceptowało Ministerstwo Sportu i Turystyki. Jednocześnie Ministerstwo przestrzega, że jakiekolwiek zmiany typowej SIWZ (...) dotyczące parametrów nawierzchni (...) sztuczna trawa piłkarska i nawierzchnia poliuretanowa spowodują odstąpienie od dofinansowania inwestycji ze środków budżetu państwa oraz środków samorządowych.
W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem o odrzucenie „uściślonych parametrów nawierzchni” na podstawie projektu i specyfikacji technicznej
i obowiązywanie wyłącznie opisu nawierzchni oraz wymaganych dokumentów określonych
w SIWZ.

Odpowiedź:
Parametry techniczne nawierzchni poliuretanowej zawarte w opisie technicznym Projektu Budowlanego podane są jako pożądane, a nie wymagane.

 

 

 

 

 

 

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Dariusz Gadawski dnia 08.03.2010
Opublikowana przez Dariusz Gadawski dnia 08.03.2010. Wygasa 25.03.2010. Odsłon 13961, Wersja 7
ikona drukuj
Początek strony