Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr 1 w Sandomierzu (wygasły...)

Sandomierz: Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr 1 w Sandomierzu

Numer ogłoszenia: 68422 - 2010; data zamieszczenia: 11.03.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr 1 w Sandomierzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska wielofunkcyjnego dla Gimnazjum Nr 1 w Sandomierzu. Zakres robót objętych przedmiotem zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: 1.Wykonanie wielofunkcyjnego boiska do gier o wymiarach 28x50m wraz z podbudową, drenażem, urządzeniami sportowymi montowanymi w jego obrębie oraz ogrodzeniem boiska. 2.Wykonanie bieżni okólnej 200 metrowej 4-ro torowej i dla dystansu 60m. 3. Wykonanie boiska do siatkówki 22,0 x 13,0 m 286 m² Wykonanie chodników i schodów terenowych - z kostki betonowej typu Behaton w kolorach czerwonym i żółtym (w proporcji 1:1), o szerokości 2,0 i 1,5 m. Powierzchnia: 190 m² 4.Wykonanie chodników i schodów terenowych - z kostki betonowej typu Behaton w kolorach czerwonym i żółtym (w proporcji 1:1), o szerokości 2,0 i 1,5 m. Powierzchnia: 190 m² 5.Wykonanie drenażu. 6.Demontaż istniejącej sieci oświetlenia zewnętrznego oraz zabezpieczenie kabla internetowego 7.Ławki młodzieżowe - szt.15 8.Kosze na śmieci - szt.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (projekt budowlano - wykonawczy), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierające zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz przedmiar robót stanowiące Rozdział II SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1, 45.23.32.50-6, 45.34.00.00-2, 45.10.00.00-8, 45.11.12.40-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie co najmniej 2 robót budowlanych polegających na kompleksowej budowie boiska wielofunkcyjnego łącznie z wykonaniem nawierzchni sportowej na boisku o wartości nie mniejszej niż 400. 000 zł brutto każda

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający w zakresie potencjału technicznego nie precyzuje żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek, jeśli przedstawi w ofercie osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone- kierownik budowy winien posiadać uprawnienia do wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia tj. kierowania robotami budowlanymi w zakresie konstrukcyjno-budowlanym (bez ograniczeń) w rozumieniu § 17 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 16.05.2006) i posiadać aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. Kierownik robót wod. - kan. winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych bez ograniczeń w rozumieniu § 23 ust. 1 cytowanego wyżej rozporządzenia oraz aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający uzna odpowiadające wyżej wymienionym i ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany jest udokumentować

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności: - Jeżeli roboty są utrudnione lub opóźnione przez zamawiającego w taki sposób, że wynika z tego konieczność przedłużenia czasu wykonania robót, to: a/ Wykonawca powiadomi Zamawiającego o okolicznościach i spodziewanych następstwach opóźnień lub utrudnień, b/ czas na ukończenie robót będzie odpowiednio przedłużony przez Zamawiającego. - Jeżeli wystąpią okoliczności, za które Wykonawca nie odpowiada, a które uniemożliwiają odpowiednie i zgodne z prawem wykonanie całości lub części robót zgodnie z umową, Wykonawca niezwłocznie powiadomi pisemnie o tym Zamawiającego. Jeżeli w tych okolicznościach zajdzie konieczność zawieszenia pewnych robót to czas na ich ukończenie zostanie odpowiednio przedłużony, aż do chwili kiedy okoliczności ustaną. Jeżeli tempo wykonania pewnych robót będzie musiało ulec zahamowaniu, to czas na ich ukończenie zostanie przedłużony w stopniu, w jakim okoliczności to uzasadniają. 2. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust.1 podlega unieważnieniu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu Wydział Zamówień Publicznych Plac Poniatowskiego 3 27-600 Sandomierz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU

 

 

 

ZP. 341-7/10                                                                       Sandomierz, dn.18.03.2010r


                                      WYJAŚNIENIE  TREŚCI  SIWZ

 

dot. przetargu nieograniczonego Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr1w Sandomierzu

 

W odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:


Pytanie nr 1:
Prosimy o udzielenie informacji na temat: 6. Demontażu istniejącej sieci oświetlenia zewnętrznego oraz zabezpieczenie kabla internetowego. W SIWZ nie zostało określone co należy zrobić z elementami demontażowymi słupów i opraw oświetlenia zewnętrznego.

Odpowiedź:
Elementy demontażowe słupów oświetlenia zewnętrznego należą do wykonawcy.

Pytanie nr 2:
Zamawiający określając parametry trawy syntetycznej zapisał w dwóch różnych dokumentach dwie różne specyfikacje:
W Szczegółowej Specyfikacji Technicznej na stronie 39 zapisano:
„Do projektu została wybrana nawierzchnia o następujących parametrach
- rodzaj włókien: proste polipropylenowe fibrylowane;
- wysokość włosa : 12mm - 17 mm;
- gęstość : 39.900 pęczków / m2 ± 10%;
- ciężar 6.600 Dtex ± 10%;
- ciężar całkowity 2 100 gr/m2 ± 10%;
- minimalne właściwości fizykochemiczne:
• wytrzymałość na rozciąganie . 25 N/ mm2;
• wydłużenie względne przy zerwaniu . 20 %;
• wytrzymałość na rozdzieranie . 100 N;”;
Natomiast w Projekcie Budowlano –Wykonawczym zapisano (str. 8):
„C.2. TRAWA  SYNTETYCZNA
Trawy syntetyczne przeznaczone są m.in. na boiska ogólnosportowe oraz korty tenisowe.
Włókna polipropylenowe wetkane w powłokę lateksową tworzą nawierzchnię imitującą swoim wyglądem trawę naturalną. Trawy syntetyczne zasypywane są piaskiem kwarcowym w celu stabilizacji nawierzchni oraz zapewnienia odpowiednich walorów użytkowych.
Dla projektowanych obiektów przyjęto nawierzchnie o następujących parametrach:
Parametry: wysokość włosa  15÷18 mm
  gęstość włókien/m2  39 900c
  przepuszczalność wody tak
  ciężar włókna   6 600±10% dtx
  budowa włókna  100% polipropylen
  zalecane wypełnienie  piasek kwarcowy
  ciężar wypełnienia   zgodny z kartą techniczną producenta
Uwaga: przy realizacji inwestycji należy zamówić zapas ok. 2 t piasku w celu prawidłowej konserwacji nawierzchni i zapewnienia odpowiednich warunków użytkowania.
Stosowane trawy syntetyczne powinny posiadać aprobatę ITB.”
Proszę o uwzględnienie ofert z trawami o parametrach określonych w Projekcie Budowlano-Wykonawczym.

Odpowiedź:
Zamawiający uwzględni oferty z trawami o parametrach określonych w Projekcie Budowlano-Wykonawczym

Pytanie nr 3:
Czy Zamawiający dopuści nawierzchnię z trawy syntetycznej o parametrach:
minimalne właściwości fizykochemiczne:
wytrzymałość na rozciąganie  - 18 N/mm2
wydłużenie względne przy zerwaniu  - 17%
wytrzymałość na rozdzieranie  - 155 N
Oferowana nawierzchnia posiada Rekomendację Techniczną ITB, atest PZH, kartę techniczną oraz autoryzację producenta.

Odpowiedź:
Zamawiający uwzględni oferty z trawami o parametrach określonych w projekcie budowlano-wykonawczym.

Pytanie nr 4:
W projekcie Zamawiający określa kruszywo łamane o granulacji 5-40mm.
Ponieważ takie kruszywo jest praktycznie nieosiągalne w związku z tym czy można zastosować kruszywo o granulacji 4-20mm?
Jeżeli nie, to prosimy o wskazanie miejsca zakupu takiego kruszywa, ponieważ według naszej wiedzy w promieniu 200 km takiego kruszywa nie ma.

Odpowiedź:
Można zastosować kruszywo o granulacji 4-20 mm.

Pytanie nr 5:
W projekcie Zamawiający określa boisko jako bezspadkowe. Według naszej opinii
i wieloletniego doświadczenia wykonanie boiska bez spadków spowoduje, przy dużych opadach, słaby odpływ wody ze względu na ilość warstw podbudowy boiska. Sztuczna trawa posiada otwory odpływowe co ok. 10cm. W kartach technicznych nawierzchni producenci określają przepuszczalność 60l/min. W praktyce przy dużych opadach jest to niemożliwe (tworzy się między obrzeżami basen!!!). Woda, zanim przesiąknie do drenażu, musi najpierw przesiąknąć przez piasek kwarcowy, następnie przez warstwę wyrównawczą 0-6mm, itd. Takie boiska od wielu, wielu lat wykonuje się ze spadkiem 0,8%. Wtedy, przy dużych opadach, woda płynie po trawie, co powoduje szybki jej odpływ. Natomiast, przy długotrwałych drobnych opadach, przesiąka wolno przez wszystkie warstwy i jest odprowadzana przez drenaż do kolektorów.

Odpowiedź:
Należy wykonać boisko ze spadkiem 0,8 %.

Pytanie nr 6:
Czy w projekcie nie ma pomyłki w łączeniu rur drenarskich? Według naszej wiedzy sączki z rurą główną powinny łączyć się pod kątem a nie prostopadle.

Odpowiedź:
Drenaż boiska wykonać zgodnie z projektem.

Pytanie nr 7:
W celu dobrej przepuszczalności zaprojektowano warstwy podbudowy (bez warstwy wyrównawczej) bez frakcji zerowych. Czy warstwa nośna 15 cm bez frakcji zerowej da się zagęścić i ustabilizować do parametrów podanych w projekcie i czy nie będzie się odkształcać przy montażu górnej warstwy wyrównawczej (jazda sprzętem, dowóz materiału)?

Odpowiedź:
Zgodnie z projektem w konstrukcji nawierzchni boiska należy zastosować warstwę wyrównawczą z kruszywa kamiennego fr. 0-6 mm o grubości 5,0 cm oraz warstwę wyrównawczą o grubości 15,0 cm.

 

ZP. 341-7/10                                                       Sandomierz, dn.19.03.2010r


                                WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

dot. przetargu nieograniczonego pn "Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr1 w Sandomierzu"

 

W odpowiedzi na pytania Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:

Pytanie 1.
W kosztorysie 01P-10 SANDOMIERZ 1 poz.19 - Ustawienie tablicy informacyjnej - analogia. Prosimy o podanie danych technicznych tablicy.

Odpowiedź:
Zamawiający rezygnuje z tablicy informacyjnej. Nie przyjmować jej do wyceny.


Pytanie 2.
Brak urządzeń sportowo-rekreacyjnych w przedmiarach. Czy urzadzenia te  należy ująć w wycenie? Jeśli tak proszę podać przykładowych  producentów, bądź inne dane pomocne w wycenie (np. rysunki).
 

Odpowiedź:
Urządzenia sportowo-rekreacyjne nie wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia.
Nie przyjmować ich do wyceny.


Pytanie 3.
Czy oświetlenie boiska wchodzi w zakres przetargu? Brak przedmiarów.

Odpowiedź:
Budowa oświetlenia nie wchodzi w zakres przetargu.
  

Pytanie 4.
Występują różnice w opisie urządzeń sportowych boiska wielofunkcyjnego.
Który opis urządzeń jest właściwy. Ten zamieszczony w pliku GIMN_SP2_opis_28_03.doc czy  SZCZEG. SPECYFIKAC. TECHN. GIMNAZJUM. PDF

Odpowiedź:
Jako właściwy przyjąć opis urządzeń sportowych zawarty w projekcie budowlano-wykonawczym (plik GIMN_SP2_opis_28_03.doc).

 

 

ZP. 341-7/10                                                                                                                     Sandomierz, dn.24.03.2010r

 

                                                               WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

dot. przetargu nieograniczonego Budowa wielofunkcyjnego boiska przy Gimnazjum Nr1
w Sandomierzu

W odpowiedzi na pytania Wykonawcy dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 -ustawy Prawo zamówień publicznych udziela wyjaśnień:


Pytanie 1. Prosimy o informację czy dla Wykonawcy, przy wycenie w/w inwestycji, wiążący  będzie przedmiar czy projekt wykonawczy/opis do projektu?
Odpowiedź:
Wycenę inwestycji należy sporządzić na podstawie projektu budowlano-wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, własnej wiedzy i doświadczenia co do przedmiotu zamówienia oraz zakresu wymaganych prac i warunków ich wykonania, a także przedmiaru robót. Jednakże zgodnie ze stosownymi zapisami SIWZ, Zamawiający
przypomina, że dołączony przedmiar robót z uwagi na przyjętą ryczałtową formę wynagrodzenia dla Wykonawcy należy traktować  jako materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny (służy dla ułatwienia sporządzenia wyceny przez Wykonawcę).

Pytanie 2: Prosimy o informację czy dla Wykonawcy, przy pracach związanych z w/w inwestycją, wiążący  będzie przedmiar, na podstawie którego należy wykonać wycenę, czy projekt wykonawczy/opis do projektu?
Odpowiedź:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przy pracach związanych z realizacją inwestycji określa projekt budowlano-wyklonawczy  oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Z uwagi na przyjętą ryczałtową formę wynagrodzenia przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy i informacyjny.

Pytanie  3. Prosimy o wyjaśnienie nieścisłości odnośnie nawierzchni pod boisko do siatkówki. Wg przedmiaru oraz SIWZ jest to trawa syntetyczna, a wg opisu technicznego jest to nawierzchnia z płyt NRS. Która z opcji jest poprawna?
Odpowiedź:
Poprawna jest opcja z przedmiaru i SIWZ. Na nawierzchnię boiska do siatkówki należy zastosować trawę syntetyczną.

Pytanie 4. Czy Inwestor przewiduje możliwość zamiany płyt NRS (w przypadku jej użycia jako nawierzchni do siatkówki) na nawierzchnię poliuretanową typu EPDM lub natrysk na warstwie ET?
Odpowiedź:
Pytanie bezprzedmiotowe z uwagi na zastosowanie trawy syntetycznej.

Pytanie 5. Prosimy o potwierdzenie czy ilości składowe z załączonych przedmiarów są zgodne ze stanem faktycznym prac przewidzianych przy wykonaniu w/w inwestycji?
Odpowiedź:
Ilości przedmiarowe stanowią materiał pomocniczy i informacyjny. Stan faktyczny prac przewidzianych do wykonania określa projekt budowlano-wykonawczy.

Pytanie 6. Czy załączony przedmiar uwzględnia cały zakres prac związanych z w/w inwestycją? Z uwagi na fakt iż projekt zwiera mowę o placach: sportowo-rekreacyjnych, ścianki wspinaczkowej, karuzeli oraz o dojeździe do boiska prosimy o potwierdzenie treści SIWZ lub projektu.
Odpowiedź:
Place rekreacyjne i droga dojazdowa do boiska dla karetek pogotowia nie wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia.

 

 

 

 

 

 

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 6 
Załączniki:
ikona pliku do pobraniaPOBIERZ SIWZ
Informacja zatwierdzona przez Joanna Pawelczyk dnia 11.03.2010
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 11.03.2010. Wygasa 30.03.2010. Odsłon 11957, Wersja 6
ikona drukuj
Początek strony