Ogłoszenie nr 583753-N-2020 z dnia 2020-09-29 r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1843), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść zapytań i wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
Pytanie 1 - W czasie oględzin Inwestor nie udostępnił wszystkich pomieszczeń piwnicznych do oceny stanu istniejącego. W związku z powyższym informujemy, iż roboty budowlane w pomieszczeniach 0.2, 0.4, 0.5, 0.6, 0.10 nie będą wycenione w ofercie.
Odpowiedź: W trakcie wizji lokalnej wykonawca nie był zainteresowany oględzinami wymienionych pomieszczeń. Zamawiający kategorycznie żąda uwzględnienia w wycenie oferty robót budowlanych we wszystkich pomieszczeniach ujętych w dokumentacji projektowej.
Pytanie 2 - Pomieszczenie piwniczne 0.7, 0.8 jest zanieczyszczone odpadami różnego pochodzenia. Kto jest odpowiedzialny za uprzątnięcie pomieszczeń. Brak w przedmiarach.
Odpowiedź: Wymienione pomieszczenia piwniczne zostaną uprzątnięte z odpadów różnego pochodzenia przez Zamawiającego - pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sandomierzu.
Pytanie 3 - Na projekcie elewacji południowo-zachodniej widnieje napis „Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Długosza w Sandomierzu”. Czy wykonanie napisu wchodzi w zakres przetargu? Jeżeli tak prosimy o dołączenie projektu technicznego.
Odpowiedź: Wykonawca powinien uwzględnić w wycenie wykonanie nowego napisu. Parametry napisu na elewacji:
- litery 3D wysokości min.20cm, grubość min.5cm– wzór wg rysunku elewacji
- lica (przód litery) z pmma (plexy) opal lub oklejone folią translucentną przepuszczającą światło w dowolnym kolorze beżowym, boki z taśmy aluminiowej (tzw. alurapid ) 0,8-1,0 mm lakierowanej i plecy z tworzywa PCV 8-10 mm na której umieszczone są moduły LED
- podświetlenie lica liter
- zasilanie z obwodu najbliższej rozdzielnicy piętrowej.
Pytanie 4 - Czy w wycenie należy uwzględnić wartość serwisowania windy, bramy wjazdowej, wentylacji mechanicznej przez cały okres gwarancyjny?
Odpowiedź: W wycenie nie należy uwzględniać wartości serwisowania windy, bramy wjazdowej, wentylacji mechanicznej przez cały okres gwarancyjny.
Pytanie 5 - W naszej ocenie okna piwniczne są w złym stanie technicznym i nie nadają się do ponownego zamontowania. Wg nas należy wymienić je na nowe. Przedmiar i dokumentacja nie uwzględnia takiego rozwiązania. Prosimy o decyzję.
Odpowiedź: Należy uwzględnić w wycenie i wymienić okna piwniczne na okna z PVC. Wymiary okien podane są na rzucie piwnic – rys 02.Do zamówienia stolarki wymiary należy sprawdzić i uwzględnić luzy montażowe. Współczynnik przenikania ciepła okien musi spełniać wymogi obowiązujące od 2021 roku.
Pytanie 6 - Prosimy o udostepnienie dokumentacji na strop gęsto żebrowy systemowy na belkach z betonu sprężonego gr. 20 cm. Brak rysunków.
Odpowiedź: Zapis dotyczący stropu gęsto żebrowego zawarty w opisie warstwy P12 w projekcie budowlanym jest błędny. W budynku należy zastosować strop w formie płyty żelbetowej (pozycja P1), o czym mowa w projekcie wykonawczym konstrukcyjnym.
Pytanie 7 - W opisie technicznym i w przedmiarach jest rozbieżność w opisie grzejników. Prosimy o wyjaśnienie jakie grzejniki należy zamontować higieniczne czy zwykłe?
Odpowiedź: Należy wycenić i zamontować grzejniki zwykłe.
Pytanie 8 - W dokumentacji i przedmiarze niejednoznacznie podane parametry urządzeń klimatyzacyjnych. Jakie mają być moce chłodnicze jednostek klimatyzacyjnych i czy mają to być jednostki ścienne? Jaka ma być moc agregatu chłodniczego do centrali?
Odpowiedź: Parametry urządzeń klimatyzacyjnych (w tym moce chłodnicze jednostek klimatyzacyjnych) poniżej. Jednostki klimatyzacyjne mogą być jednostkami ściennymi.
Pytanie 9 - W przedmiarze brak instalacji podłączenia skroplin instalacji i klimatyzacji. Czy uwzględnić instalacje podłączenia skroplin w wycenie?
Odpowiedź: Należy uwzględnić instalację podłączenia skroplin w wycenie.
Pytanie 10 – W projekcie instalacji teletechnicznych ujęta jest szafa GDP. Czy w skład tej szafy wchodzą również urządzenia aktywne, przełączniki sieciowe, routery, centrala telefoniczna, kable krosowe, wieszaki kablowe, panele wentylacyjne itp, jeśli tak to prosimy o podanie typów oraz ilości urządzeń wchodzących w skład szafy RACK GDP.
Odpowiedź: Instalację telefoniczną i sieci komputerowe należy podłączyć do szafy GDP znajdującej się w pomieszczeniu serwerowni nr 2.6 na I. piętrze. Należy przewidzieć urządzenia do obsługi większej ilości punktów logicznych i telefonicznych tj. o 5 punktów w stosunku do projektu w danym pomieszczeniu z urządzeniami telefonicznymi i komputerowymi.
Pytanie 11 - Czy w ramach wykonania instalacji teleinformatycznej należy dostarczyć i skonfigurować aparaty telefoniczne, zestawy komputerowe, drukarki itp, jeśli tak to prosimy o podanie ilości oraz parametrów technicznych urządzeń.
Odpowiedź: Wyposażenie obiektu w sprzęt informatyczny, jego ilości oraz parametry zawarte są w Załączniku nr 7 do SIWZ pod nazwą „Wykaz elementów wyposażenia – Biblioteka Miejska. Do obowiązku wykonawcy należy uruchomienie i skonfigurowanie wyposażenia.
Uwaga Zamawiającego:
Zamawiający przypomina wykonawcom, że zgodnie z przyjętym w SIWZ i projekcie umowy ryczałtowym wynagrodzeniem dla wykonawcy oraz stosownym zapisem w SIWZ, przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy i poglądowy przy opracowywaniu wyceny wartości robót przez wykonawców.
Sandomierz, 19.10.2020r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), zw. dalej upzp, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi oraz dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytanie 1
Proszę podać wymiary płyt oraz sposób obróbki górnej powierzchni (szlif, poler, płomień) dla okładzin kamiennych z piaskowca zarówno dla elewacji jaki i dla okładzin na schodach. Odpowiedź: Wymiary płyt z kamienia dla okładziny elewacyjnej są na rysunku elewacji (długość w przedziale 100-150cm, szerokość minimum 42, grubość minimum 3cm) oraz rysunek detalu nr 25, powierzchnia naturalna szlifowana, kolor szaro-beżowy, bez znacznych przebarwień, impregnowane. Na schodach płyty 35/35/4cm powierzchnia naturalna szlifowana, kolor szaro-beżowy, bez znacznych przebarwień, impregnowane.
Pytanie 2
Proszę o podanie rysunków: - obiektów małej architektury pozycje w przedmiarze architektury: 330 – 333. - zadaszenia szklanego poz. 186 w przedmiarze architektury. Odpowiedź: Obiekty małej architektury proszę wycenić wg opisu technicznego do zagospodarowania terenu pkt 4.5 – 4.7, są to wymagania minimalne. Zadaszenie pokazane jest na przekroju i elewacjach, dodatkowo opis i wymiary wg przedmiaru i specyfikacji technicznej „ST 05.00. ELEMENTY KOWALSKO-SLUSARSKIE pkt. 2.4”
Pytanie 3
Wobec wydłużonego terminu uzyskania ofert na poszczególne elementy zadania (wyposażenia i materiałów), wywołane panującą Pandemią COVID 19 oraz mając na celu rzetelną wycenę zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert w wyżej wymienionym postepowaniu przetargowym. Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść SIWZ jn.
ZMIANA TREŚCI SIWZ
Pkt. 7. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Było:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert - wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia: 21.10.2020r do godz. 10:00.
Jest:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert - wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia: 28.10.2020r do godz. 10:00.
Pkt. 9 ppkt. 13 - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Było:
Oferta winna być złożona w zaklejonym lub zszytym, nienaruszonym opakowaniu adresowanym na zamawiającego, opatrzonym:
a) nazwą i dokładnym adresem wraz z numerem telefonu i faxu wykonawcy (pieczęć),
b) napisem:
Oferta na przetarg nieograniczony na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem” Zadanie realizowane jest w ramach umowy nr RPSW.06.05.00-26-0008/16-00 o dofinasowanie Projektu RPSW.06.05.00-26-0008/16 pn. „Rewitalizacja Sandomierza – miasta dziedzictwa kulturowego i rozwoju” współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” Osi VI „Rozwój miast” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Z dopiskiem: „Nie otwierać przed dniem 21.10.2020r. godz. 10.30”
Jest:
Oferta winna być złożona w zaklejonym lub zszytym, nienaruszonym opakowaniu adresowanym na zamawiającego, opatrzonym:
a) nazwą i dokładnym adresem wraz z numerem telefonu i faxu wykonawcy (pieczęć),
b) napisem:
Oferta na przetarg nieograniczony na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem” Zadanie realizowane jest w ramach umowy nr RPSW.06.05.00-26-0008/16-00 o dofinasowanie Projektu RPSW.06.05.00-26-0008/16 pn. „Rewitalizacja Sandomierza – miasta dziedzictwa kulturowego i rozwoju” współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” Osi VI „Rozwój miast” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Z dopiskiem: „Nie otwierać przed dniem 28.10.2020r. godz. 10.30”
Pkt. 10 - MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Było:
Ofertę należy złożyć w zabezpieczonej kopercie oznaczonej jak w ppkt. 9.13 niniejszej SIWZ w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3 do dnia 21.10.2020r. do godz. 1000
- Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3 (pokój nr 11), w dniu 21.10.2020r. o godz. 1030.
Jest:
Ofertę należy złożyć w zabezpieczonej kopercie oznaczonej jak w ppkt. 9.13 niniejszej SIWZ w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3 do dnia 28.10.2020r. do godz. 1000
- Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3 (pokój nr 11), w dniu 28.10.2020r. o godz. 1030.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty. Nie uwzględnienie zmian spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.