Ogłoszenie nr 583753-N-2020 z dnia 2020-09-29 r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1843), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść zapytań i wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
Pytanie 1 - W czasie oględzin Inwestor nie udostępnił wszystkich pomieszczeń piwnicznych do oceny stanu istniejącego. W związku z powyższym informujemy, iż roboty budowlane w pomieszczeniach 0.2, 0.4, 0.5, 0.6, 0.10 nie będą wycenione w ofercie.
Odpowiedź: W trakcie wizji lokalnej wykonawca nie był zainteresowany oględzinami wymienionych pomieszczeń. Zamawiający kategorycznie żąda uwzględnienia w wycenie oferty robót budowlanych we wszystkich pomieszczeniach ujętych w dokumentacji projektowej.
Pytanie 2 - Pomieszczenie piwniczne 0.7, 0.8 jest zanieczyszczone odpadami różnego pochodzenia. Kto jest odpowiedzialny za uprzątnięcie pomieszczeń. Brak w przedmiarach.
Odpowiedź: Wymienione pomieszczenia piwniczne zostaną uprzątnięte z odpadów różnego pochodzenia przez Zamawiającego - pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sandomierzu.
Pytanie 3 - Na projekcie elewacji południowo-zachodniej widnieje napis „Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Długosza w Sandomierzu”. Czy wykonanie napisu wchodzi w zakres przetargu? Jeżeli tak prosimy o dołączenie projektu technicznego.
Odpowiedź: Wykonawca powinien uwzględnić w wycenie wykonanie nowego napisu. Parametry napisu na elewacji:
- litery 3D wysokości min.20cm, grubość min.5cm– wzór wg rysunku elewacji
- lica (przód litery) z pmma (plexy) opal lub oklejone folią translucentną przepuszczającą światło w dowolnym kolorze beżowym, boki z taśmy aluminiowej (tzw. alurapid ) 0,8-1,0 mm lakierowanej i plecy z tworzywa PCV 8-10 mm na której umieszczone są moduły LED
- podświetlenie lica liter
- zasilanie z obwodu najbliższej rozdzielnicy piętrowej.
Pytanie 4 - Czy w wycenie należy uwzględnić wartość serwisowania windy, bramy wjazdowej, wentylacji mechanicznej przez cały okres gwarancyjny?
Odpowiedź: W wycenie nie należy uwzględniać wartości serwisowania windy, bramy wjazdowej, wentylacji mechanicznej przez cały okres gwarancyjny.
Pytanie 5 - W naszej ocenie okna piwniczne są w złym stanie technicznym i nie nadają się do ponownego zamontowania. Wg nas należy wymienić je na nowe. Przedmiar i dokumentacja nie uwzględnia takiego rozwiązania. Prosimy o decyzję.
Odpowiedź: Należy uwzględnić w wycenie i wymienić okna piwniczne na okna z PVC. Wymiary okien podane są na rzucie piwnic – rys 02.Do zamówienia stolarki wymiary należy sprawdzić i uwzględnić luzy montażowe. Współczynnik przenikania ciepła okien musi spełniać wymogi obowiązujące od 2021 roku.
Pytanie 6 - Prosimy o udostepnienie dokumentacji na strop gęsto żebrowy systemowy na belkach z betonu sprężonego gr. 20 cm. Brak rysunków.
Odpowiedź: Zapis dotyczący stropu gęsto żebrowego zawarty w opisie warstwy P12 w projekcie budowlanym jest błędny. W budynku należy zastosować strop w formie płyty żelbetowej (pozycja P1), o czym mowa w projekcie wykonawczym konstrukcyjnym.
Pytanie 7 - W opisie technicznym i w przedmiarach jest rozbieżność w opisie grzejników. Prosimy o wyjaśnienie jakie grzejniki należy zamontować higieniczne czy zwykłe?
Odpowiedź: Należy wycenić i zamontować grzejniki zwykłe.
Pytanie 8 - W dokumentacji i przedmiarze niejednoznacznie podane parametry urządzeń klimatyzacyjnych. Jakie mają być moce chłodnicze jednostek klimatyzacyjnych i czy mają to być jednostki ścienne? Jaka ma być moc agregatu chłodniczego do centrali?
Odpowiedź: Parametry urządzeń klimatyzacyjnych (w tym moce chłodnicze jednostek klimatyzacyjnych) poniżej. Jednostki klimatyzacyjne mogą być jednostkami ściennymi.
Pytanie 9 - W przedmiarze brak instalacji podłączenia skroplin instalacji i klimatyzacji. Czy uwzględnić instalacje podłączenia skroplin w wycenie?
Odpowiedź: Należy uwzględnić instalację podłączenia skroplin w wycenie.
Pytanie 10 – W projekcie instalacji teletechnicznych ujęta jest szafa GDP. Czy w skład tej szafy wchodzą również urządzenia aktywne, przełączniki sieciowe, routery, centrala telefoniczna, kable krosowe, wieszaki kablowe, panele wentylacyjne itp, jeśli tak to prosimy o podanie typów oraz ilości urządzeń wchodzących w skład szafy RACK GDP.
Odpowiedź: Instalację telefoniczną i sieci komputerowe należy podłączyć do szafy GDP znajdującej się w pomieszczeniu serwerowni nr 2.6 na I. piętrze. Należy przewidzieć urządzenia do obsługi większej ilości punktów logicznych i telefonicznych tj. o 5 punktów w stosunku do projektu w danym pomieszczeniu z urządzeniami telefonicznymi i komputerowymi.
Pytanie 11 - Czy w ramach wykonania instalacji teleinformatycznej należy dostarczyć i skonfigurować aparaty telefoniczne, zestawy komputerowe, drukarki itp, jeśli tak to prosimy o podanie ilości oraz parametrów technicznych urządzeń.
Odpowiedź: Wyposażenie obiektu w sprzęt informatyczny, jego ilości oraz parametry zawarte są w Załączniku nr 7 do SIWZ pod nazwą „Wykaz elementów wyposażenia – Biblioteka Miejska. Do obowiązku wykonawcy należy uruchomienie i skonfigurowanie wyposażenia.
Uwaga Zamawiającego:
Zamawiający przypomina wykonawcom, że zgodnie z przyjętym w SIWZ i projekcie umowy ryczałtowym wynagrodzeniem dla wykonawcy oraz stosownym zapisem w SIWZ, przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy i poglądowy przy opracowywaniu wyceny wartości robót przez wykonawców.
Sandomierz, 19.10.2020r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), zw. dalej upzp, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi oraz dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytanie 1
Proszę podać wymiary płyt oraz sposób obróbki górnej powierzchni (szlif, poler, płomień) dla okładzin kamiennych z piaskowca zarówno dla elewacji jaki i dla okładzin na schodach. Odpowiedź: Wymiary płyt z kamienia dla okładziny elewacyjnej są na rysunku elewacji (długość w przedziale 100-150cm, szerokość minimum 42, grubość minimum 3cm) oraz rysunek detalu nr 25, powierzchnia naturalna szlifowana, kolor szaro-beżowy, bez znacznych przebarwień, impregnowane. Na schodach płyty 35/35/4cm powierzchnia naturalna szlifowana, kolor szaro-beżowy, bez znacznych przebarwień, impregnowane.
Pytanie 2
Proszę o podanie rysunków: - obiektów małej architektury pozycje w przedmiarze architektury: 330 – 333. - zadaszenia szklanego poz. 186 w przedmiarze architektury. Odpowiedź: Obiekty małej architektury proszę wycenić wg opisu technicznego do zagospodarowania terenu pkt 4.5 – 4.7, są to wymagania minimalne. Zadaszenie pokazane jest na przekroju i elewacjach, dodatkowo opis i wymiary wg przedmiaru i specyfikacji technicznej „ST 05.00. ELEMENTY KOWALSKO-SLUSARSKIE pkt. 2.4”
Pytanie 3
Wobec wydłużonego terminu uzyskania ofert na poszczególne elementy zadania (wyposażenia i materiałów), wywołane panującą Pandemią COVID 19 oraz mając na celu rzetelną wycenę zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert w wyżej wymienionym postepowaniu przetargowym. Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść SIWZ jn.
ZMIANA TREŚCI SIWZ
Pkt. 7. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Było:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert - wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia: 21.10.2020r do godz. 10:00.
Jest:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert - wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia: 28.10.2020r do godz. 10:00.
Pkt. 9 ppkt. 13 - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Było:
Oferta winna być złożona w zaklejonym lub zszytym, nienaruszonym opakowaniu adresowanym na zamawiającego, opatrzonym:
a) nazwą i dokładnym adresem wraz z numerem telefonu i faxu wykonawcy (pieczęć),
b) napisem:
Oferta na przetarg nieograniczony na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem” Zadanie realizowane jest w ramach umowy nr RPSW.06.05.00-26-0008/16-00 o dofinasowanie Projektu RPSW.06.05.00-26-0008/16 pn. „Rewitalizacja Sandomierza – miasta dziedzictwa kulturowego i rozwoju” współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” Osi VI „Rozwój miast” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Z dopiskiem: „Nie otwierać przed dniem 21.10.2020r. godz. 10.30”
Jest:
Oferta winna być złożona w zaklejonym lub zszytym, nienaruszonym opakowaniu adresowanym na zamawiającego, opatrzonym:
a) nazwą i dokładnym adresem wraz z numerem telefonu i faxu wykonawcy (pieczęć),
b) napisem:
Oferta na przetarg nieograniczony na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem” Zadanie realizowane jest w ramach umowy nr RPSW.06.05.00-26-0008/16-00 o dofinasowanie Projektu RPSW.06.05.00-26-0008/16 pn. „Rewitalizacja Sandomierza – miasta dziedzictwa kulturowego i rozwoju” współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” Osi VI „Rozwój miast” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Z dopiskiem: „Nie otwierać przed dniem 28.10.2020r. godz. 10.30”
Pkt. 10 - MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Było:
Ofertę należy złożyć w zabezpieczonej kopercie oznaczonej jak w ppkt. 9.13 niniejszej SIWZ w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3 do dnia 21.10.2020r. do godz. 1000
- Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3 (pokój nr 11), w dniu 21.10.2020r. o godz. 1030.
Jest:
Ofertę należy złożyć w zabezpieczonej kopercie oznaczonej jak w ppkt. 9.13 niniejszej SIWZ w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3 do dnia 28.10.2020r. do godz. 1000
- Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3 (pokój nr 11), w dniu 28.10.2020r. o godz. 1030.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty. Nie uwzględnienie zmian spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.
Sandomierz, 22.10.2020 r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1843), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść zapytań i wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
Pytanie 1
W dokumentacji jest rozbieżność w opisach materiału dla wykonania balustrady zewnętrznej. W STWiORB ST 05.00 są wymienione:
- balustrady zewnętrzne wysokość 110cm, stal nierdzewna, konstrukcja z profilu zamkniętego 5*5cm, wypełnienie szprosami pionowymi z pręta kwadratowego, pochwyt zewnętrzny, stal nierdzewna
- balustrada klatki schodowej ewakuacyjnej zewnętrznej - stal ocynkowana mocowana do konstrukcji schodow obudowana listwami drewnianymi 4x4 cm
W przedmiarze poz. 185 „Balustrady zewnętrzne z elem. stalowych h=110 cm, stal nierdzewna”
Natomiast w projekcie wykonawczym na rysunkach elewacji i na detalu podano stal cynkowaną
Prosimy o jednoznaczne wskazanie z jakiej stali ma zostać wykonana balustrada zewnętrzna. Odpowiedź: Należy przyjąć dla balustrad zewnętrznych stal ocynkowaną, malowana proszkowo(kolor popielaty) – wg rysunku nr 24 projekt wykonawczy część architektoniczna.
Pytanie 2
W dokumentacji jest rozbieżność w opisach materiału dla wykonania balustrady wewnętrznej i pochwytu na klatce schodowej.
W STWiORB ST 05.00 są wymienione:
balustrady na klatce schodowej wykonać o wysokości 110 cm stalowe malowane proszkowo kolor popielaty, pochwyt od gory z drewna bukowego pochwyty przyścienne przy schodach – profil stalowy 40x40mm malowany proszkowo kolor popielaty pochwyt od gory z drewna bukowego
W przedmiarze poz. 182 „Balustrady schodowe z kształtowników stalowych stalowych” oraz poz. 184 „Pochwyty przyścienne przy schodach - profil stalowy 40x40mm malowany proszkowo kolor popielaty pochwyt od góry z drewna bukowego”.
Natomiast w projekcie wykonawczym na rys detalu podano stal cynkowaną malowaną proszkowo.
Prosimy o jednoznaczne wskazanie z jakiej stali ma zostać wykonana balustrada wewnętrzna i pochwyt na klatce schodowej.
Odpowiedź:Należy przyjąć dla balustrad wewnętrznych i pochwytów stal ocynkowaną malowana proszkowo (kolor popielaty), od góry wykończenie drewnem – wg rysunku nr 24 projekt wykonawczy część architektoniczna.
Zamawiający informuje, że na zadane uprzednio pytanie:
W projekcie instalacji teletechnicznych ujęta jest szafa GDP.
Czy w skład tej szafy wchodzą również urządzenia aktywne, przełączniki sieciowe, routery, centrala telefoniczna, kable krosowe, wieszaki kablowe ,panele wentylacyjne itp., jeśli tak to prosimy o podanie typów oraz ilości urządzeń wchodzących w skład szafy RACK GDP.
oraz w związku z pytaniem z dnia 15.10.2020r.: „Brak jest w dokumentacji schematu ideowego oraz rysunku szafy dystrybucyjnej DPD dla instalacji sieci logicznych. Prosimy o uzupełnienie SIWZ.
oraz z pytaniem z dnia 16.10.2020r. „Zapis w odpowiedzi na pytanie nr 10 dotyczące dodatkowych punktów logicznych PEL w ok. 15 pomieszczeniach obiektu tj. dodatkowych 75 szt. PEL jest niezgodny z art. 29 ust. 1 i art. 31 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych w związku z tym prosimy zgodnie z art. 31 ust. 1 upzp o dostarczenie dokumentacji projektowej na ww zakres robót nie ujętych w SIWZ. Wnosimy o rezygnację z powyższego zapisu w odpowiedziach albo dostarczenie odpowiednich dokumentów umożliwiających rzetelną wycenę w/w wymagań z jednoczesnym wydłużeniem terminu składania ofert.”
Zmienia wystosowaną odpowiedź do pytania nr 10 z dnia 14.10.2020r., o treści:
Instalację telefoniczną i sieci komputerowe należy podłączyć do szafy GDP znajdującej się w pomieszczeniu serwerowni nr 2.6 na I. piętrze. Należy przewidzieć urządzenia do obsługi większej ilości punktów logicznych i telefonicznych tj. o 5 punktów w stosunku do projektu w danym pomieszczeniu z urządzeniami telefonicznymi i komputerowymi.
Zastępując ją odpowiedzią:
Instalacje niskoprądowe należy wycenić i wykonać zgodnie z dokumentacja projektową , ilość punków logicznych PEL podana jest na rzutach, nie wprowadza się dodatkowych punktów. W odpowiedzi na pytanie podajemy minimalne parametry i wyposażenie szafy RACK GPD:
- szafa RACK 19" 600x600 32U z panelami wentylatorowymi, - 4x Patch panel 24xRJ45 1U kategoria 5, ekranowany, - 2x Switch zarządzalny 48port 10/100/1000 Mbps, - Listwa zasilająca RACK 8x gniazdo + ogranicznik przepięć - 4x Organizer kabli, - router do szafy RACK, o minimalnych parametrach: 10x gigabitowych portów Ethernet z funkcją PoE i PoE Out na każdym porcie, 2x sloty SFP, 1x port USB 3.0, 1x port konsolowy (RJ45),wejście PoE (24V) i PoE passthrough na wszystkich portach, 4-rdzeniowy procesor o taktowaniu 1 GHz, 1 GB pamięci RAM DDR3, system operacyjny, zasilanie przez gniazdo DC lub PoE, , przepustowość 6.8 Gb/s dla pakietów 1518 bajtowych, - centrala telefoniczna do szafy rack dla minimum 32 numerów + bramka
- Przełącznica światłowodowa 24xSC z kasetą spawów (jako rezerwa), UWAGA: Rozmiar szafy przewidziano przy uwzględnieniu rezerwy miejsca na urządzenia aktywne dostawcy mediów.
Zamawiający informuje, że termin składania ofert pozostaje bez zmian tj. do dnia 28.10.2020r.
Wyjaśnienia Zamawiającego do zapisów dotyczących wyposażenia budynku:
Pozycja z przedmiaru branży architektonicznej 284 odnosi się do wszystkich elementów wyposażenia stałego budynku np. balustrady, pochwyty, listwy, odbojnice, karnisze itp.
Nie odnosi się do mebli ruchomych.
Demontaż umywalek, pisuarów, wc itp. ujęty jest w branży sanitarnej.
Wszystkie zdemontowane elementy należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W poz. 285 przedmiaru branży architektonicznej Montaż wyposażenia należy rozumieć montaż wszystkich dostarczonych mebli wraz z montażem i konfiguracją sprzętu komputerowego opisanego w załączniku nr 7 do SIWZ (zawierającym 65 pozycji)
Opisane w załączniku nr 7 do SIWZ wyposażenie należy zamontować i uruchomić zgodnie z wytycznymi producenta i wymaganiami użytkownika.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ są wiążące dla Wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty. Nie uwzględnienie zmian spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.
Sandomierz, 26.10.2020r.
Zamawiający:
Gmina Sandomierz
Plac Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Przebudowa i nadbudowa Miejskiej Biblioteki Publicznej wraz z wyposażeniem”, nr sprawy: RZP.271.1.6.2020.JPA.
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1843), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść zapytań i wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
Pytanie 1:
Czy zamawiający dopuści wykonanie okładzin wewnętrznych klatek schodowych wraz z przylegającymi korytarzami z płytek gres?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę.
Pytanie 2:
Czy zamawiający dla warstw przekrojowych P10 P11 Stropodachu odwróconego dopuści zastosowanie systemowego pokrycia z papy w miejsce membrany EPDM?
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że dla warstw przekrojowych P10 P11 Stropodachu odwróconego pokrycie należy wykonać zgodnie z projektem.
Pytanie 3:
Proszę o wyjaśnienie pokrycia dachowego dla warstw P14, P15, P16. Czy cała przegroda ma być RE30 czy wyłącznie sama warstwa wierzchnia czyli papa. Jeżeli cała przegroda ma być w systemie RE30 - proszę o potwierdzenie, że przyjęte warstwy (w tym styropian) mają być zastosowane zgodnie z projektem.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza prawidłowe zaprojektowanie przegrody. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę, że aktualnie na rynku dostępne są rozwiązania systemowe gwarantujące uzyskanie założonych w projekcie parametrów, w których nie jest potrzebne wykonywanie wylewki , tylko pokrycie jest bezpośrednio na warstwie termoizolacji ze styropianu.
Pytanie 4:
Proszę o potwierdzenie przesunięcie istniejących okien do lica muru.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza przesunięcie istniejących okien do lica muru.
Pytanie 5:
Proszę o potwierdzenie, że remont studzienek piwnicznych nie wchodzi w zakres prac (brak informacji i technologii w dokumentacji)
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że po wyjaśnieniach telefonicznych z Wykonawcą który zadał pytanie zostało uzyskane wyjaśnienie, że nie chodzi o studzienki piwniczne lecz o szachty.
Zamawiający informuje, że remont szachtów pokazanych na rysunku rzutu piwnic oraz przekroju B-B wchodzi w zakres prac.
Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć demontaż krat i konstrukcji stalowej, oczyszczenie i ocynkowanie i ponowny montaż. Mury od strony wewnętrznej i górnej należy oczyścić myjką wysokociśnieniową, usunąć uszkodzone fragmenty i uzupełnić zaprawą systemową, następnie zaimpregnować środkiem do uszczelniania betonu.
Pytanie 6:
Proszę o podanie z czego mają być wykonane pokrywy studzienek - rozbieżność między projektem a przedmiarem.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że materiał z jakiego mają być wykonane pokrywy studzienek należy przyjąć zgodnie z projektem.
Pytanie 7:
Zgodnie z przedmiarem robót należy na kominach wentylacyjnych wykonać szpałdowanie cegłami - proszę o potwierdzenie konieczności wykonania.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że przewody wentylacyjne z kształtek są obudowane cegłą pełną, a ponad dachem otynkowane i wykończone tynkiem cienkowarstwowym silikonowym baranek 1,5mm.
Pytanie 8:
Drzwi D13 są w zestawieniu, brak w opisie - proszę o uzupełnienie.
Odpowiedź: Zamawiający uzupełnia opis dla drzwi D13: drzwi wewnętrzne jednoskrzydłowe przeszklone , systemowe, konstrukcja aluminiowa bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem, kolor szary RAL9006.
Zamawiający zwraca także uwagę, aby w wycenie stolarki drzwiowej uwzględnić aktualizację do przepisów ppoż. w zakresie odporności pożarowej dla drzwi D6, D8 i D10 wydzielających klatkę schodową EIS30 (dodany wymóg dymoszczelności dla drzwi). Zamawiający wymaga uwzględnienia wykonania drzwi do dźwigu osobowego na kondygnacji piwnic w klasie EI60 (na pozostałych kondygnacjach drzwi zwykłe bez wymagań).
Pytanie 9:
Ścianka SW1 - wg zestawienia drzwi wewnętrzne pełne laminat EI 30, wg opisu konstrukcja aluminiowa - proszę o uzupełnienie.
Odpowiedź: Zamawiający koryguje zapisy dla ścianek wewnętrznych przeszklonych ze względu na aktualne przepisy ochrony pożarowej w następujący sposób:
Sw1 - Ściana wewnętrzna przeszklona o konstrukcji aluminiowej z drzwiami, systemowa, bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem – ściana, czyli elementy stałe, o odporności pożarowej EI15, a drzwi zwykłe bez wymagań
- Sw2 - Ściana wewnętrzna przeszklona o konstrukcji aluminiowej z drzwiami, systemowa, bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem – ściana, czyli elementy stałe, o odporności pożarowej EI15, a drzwi zwykłe bez wymagań
- Sw3 - Ściana wewnętrzna przeszklona o konstrukcji aluminiowej z drzwiami, systemowa, bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem – ściana, czyli elementy stałe, o odporności pożarowej EI15, a drzwi zwykłe bez wymagań
- Sw4 - Ściana wewnętrzna przeszklona o konstrukcji aluminiowej z drzwiami, systemowa, bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem – ściana, czyli elementy stałe, o odporności pożarowej EI15, a drzwi zwykłe bez wymagań
- Sw5 - Ściana wewnętrzna przeszklona o konstrukcji aluminiowej z drzwiami, systemowa, bez izolacji termicznej, szklenie bezpieczne, zamek, klamka z szyldem – ściana, czyli elementy stałe, o odporności pożarowej EI15, a drzwi zwykłe bez wymagań.
Pytanie 10:
Proszę o potwierdzenie, że zaprojektowane przegrody/warstwy przekrojowe spełniają zagadnienia P.POŻ wskazane w pk. 15.8. opisu technicznego.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że zaprojektowane przegrody/warstwy przekrojowe spełniają zagadnienia ppoż. wskazane w pkt 15.8. opisu technicznego.
Pytanie 11:
Ze względu na konieczność przedłożenia kosztorysów - czy zamawiający dopuszcza modyfikację przedmiarów - zmianę obmiaru oraz usunięcie lub modyfikację pozycji które pojawiają się błędnie lub ich brak w projekcie.
Odpowiedź: Zamawiający ze względu na ryczałtową formę wynagrodzenia dopuszcza modyfikację przedmiarów-- zmianę obmiaru oraz usunięcie lub modyfikację pozycji które pojawiają się błędnie lub ich brak w projekcie.
Pytanie 12:
Czy zamawiający dopuszcza zmianę materiału z jakiego ma być wykonanie przyłącze wodociągowe - z rur żeliwnych na rury PE.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę materiału.
Pytanie 13:
Proszę o dołączenie dokumentacji dotyczącej wykonania instalacji gazowej wraz z zewnętrznym ziemnym odcinkiem prowadzonym poza budynkiem.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że instalacja gazu jest istniejąca. Przyłącz gazowy zakończony jest na ścianie budynku. Projekt nie przewiduje wykonywania jakichkolwiek zewnętrznych odcinków gazowych.
Pytanie 14:
W opisie zagospodarowania pkt. 8 jest napisane, że teren jest położony w strefie ochrony konserwatorskiej.
Prosimy o przedstawienie opinii konserwatora zabytków odnośnie planowanej inwestycji.
Odpowiedź: Zamawiający przedstawia uzgodnienie konserwatora zabytków uzyskane na etapie pozwolenia na budowę - dokument do pobrania w załączeniu.
Pytanie 15:
W opisie pozycji 333 przedmiaru jest napisane „Dostarczenie oraz montaż - osłona śmietnikowa systemowa na trzy kontenery, osłonięta z dwóch stron ścianką betonową gr.25 cm szerokości 84 cm i wysokości 165 cm na fundamencie o wysokości 100 cm”. W opisie do projektu zagospodarowania
„4.12 Miejsce składowania odpadów w pojemnikach utwardzone z kostki betonowej w odległości 3 m od granic działki”
Prosimy o wyjaśnienie co należy wykonać. Z powyższych opisów wnioskujemy że należy wykonać:
• wariant 1 wiatę śmietnikową systemową na trzy kontenery na śmieci (np. wiatę stalową) oraz dwa murki betonowe (niewykończone) na zewnątrz tej wiaty po jej bokach, mające chronić wiatę przed uszkodzeniem, ułożyć podłoże pod kontenerami kostką betonową
• wariant 2 same murki betonowe ograniczające przestrzeń dla ustawienia trzech kontenerów na śmieci i ułożyć podłoże pod kontenerami kostką betonową
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że miejsce ustawienia pojemników jest wyznaczone na kostce , która ujęta jest już w powierzchniach utwardzonych. Zamawiający informuje, iż nie należy wyceniać żadnych dodatkowych robót.
Pytanie 16:
W opisie pozycji 149 jest napisane „Ścianki laminowane z drzwiami i okuciami, płyta HPL gr.25mm”
W STWiORB jest napisane „Ścianka laminowana, płyty HPL grubości 25 mm”
Producenci dla ścianek kabin WC proponują najczęściej płyty gr. 10mm a gr. 25mm nie posiadają w ofercie. Jaka jest przesłanka dla zastosowania płyty grubości 25mm? Prosimy o dopuszczenie grubości płyty HPL 10mm.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że dopuszcza płytę HPL 10mm.
Pytanie 17:
Wg opisu technicznego do projektu w pomieszczeniach bez wentylacji należy zamontować nawietrzaki higrosterowalne. Na podstawie wizji lokalnej ustalono, że istniejące okna PVC mają wbudowane nawietrzaki. Proszę o informację czy należy uwzględnić montaż nowych nawietrzaków higrosterowalnych w w/w istniejących oknach.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że nawietrzaki w istniejących oknach pozostają, nie są przewidziane do wymiany.
Nawietrzaki higrosterowalne o parametrach minimalnych 6-30m3/h należy zamontować we wszystkich oknach projektowanych – po jednej sztuce na okno oraz w pomieszczeniu nr 1.17 w ścianie słupowo-ryglowej Sz3 – 4 sztuki oraz w Sz4 - 4 sztuki w ramach okiennych.
Wyjaśnienia treści SIWZ są wiążące dla wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu i składaniu oferty.