„Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”. (wygasły...)

Or.271.1.16.2018.JPA                                                                                           Sandomierz, 2018-09-10

 

 

 

 

                                                            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM

                                                        O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI POWYŻEJ 221000 EURO

 

Informujemy, iż w dniu 08.09.2018 r. opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu pn. „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”.

 

Pełny tekst ogłoszenia oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia do pobrania                w załącznikach.


                                                                                                                                                             Sandomierz, 03.10.2018

Zamawiający:

Gmina Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

                                                                    Wykonawcy

                                                                     uczestniczący w postępowaniu

 

 

Dotyczy:      postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, znak: Or.271.1.16.2018.JPA

 

 

Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), zw. dalej „ustawą PZP”, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

Pytanie 1

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §5 ust. 2 ostatni akapit

Dotrzymanie określonego przez Zamawiającego terminu 3 dni na powiadomienie o negatywnej weryfikacji umów przez OSD może nie być możliwe do realizacji z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. w przypadku opóźnień w przekazywaniu danych przez OSD). W związku z powyższym prosimy o wydłużenie ww. terminu na 5 dni roboczych.

Odpowiedź

Zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej OSD w przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę do OSD powiadomienie zawiera braki formalne lub błędy wówczas w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od poinformowania przez OSD Wykonawca ma możliwość ich uzupełnienia. Mając powyższe na uwadze Wykonawca dopiero na podstawie ich otrzymania może dokonać uzupełnienia i tym samym poinformować Zamawiającego.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy, aby ten niezwłocznie tj. w terminie do 3 dni roboczych poinformował o tym fakcie Zamawiającego, gdyż w terminie późniejszym ewentualne braki lub błędy mogą okazać się niemożliwe do ich poprawienia i sytuacja taka może spowodować przesuniecie terminu realizacji zamówienia.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów wzoru umowy bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 2

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §5 ust. 3b)

Wykonawca nie ma dostępu do układów pomiarowo – rozliczeniowych. Zapis dotyczy świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego a nie Sprzedawcy energii elektrycznej (Wykonawcy) i w związku z powyższym w tym zakresie powinien zostać wykreślony.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 5 ust. 3 lit. b) wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji. Jednocześnie wyjaśnia, że mogą wystąpić inne okoliczności mające wpływ na rozliczenie za energię, np. poinformowanie Wykonawcy przez OSD o stwierdzonych błędach w pomiarze, itp.

 

Pytanie 3

Zał. nr 3 do SIWZ - Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej § 6 ust. 3 

Wykonawca informuje, że bonifikaty udzielane są na wniosek Zamawiającego, po uznaniu jego zasadności przez Sprzedawcę. Z uwagi na fakt, że Wykonawca nie ma wpływu na termin złożenia wniosku przez Zamawiającego oraz ze względu na trzydziestodniowy termin przeznaczony na rozpatrzenie takiego wniosku przez Sprzedawcę, uwzględnienie bonifikaty na fakturze za ten sam okres, którego bonifikata dotyczy, lub też za okres bezpośrednio następujący po tym okresie, może nie być możliwe do realizacji. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowych zapisów do treści: „Wykonawca zobowiązany jest do udzielania, na wniosek Odbiorcy, po rozpatrzeniu i uznaniu jego zasadności, bonifikat za niedotrzymanie przez Sprzedawcę standardów jakościowych obsługi Odbiorców.”

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 6 ust. 3 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 4

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 5

Zwracamy uwagę, że faktury VAT wystawiane są przez Wykonawcę na podstawie danych pomiarowych otrzymanych od OSD. W związku z powyższym Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za dane przekazywane przez OSD, stąd pozostawienie zapisu zobowiązującego Wykonawcę do wystawiania faktur VAT w okresach identycznych z okresami  OSD byłoby, zdaniem Wykonawcy, bezzasadne.

Odpowiedź

Zgodnie z § 7 ust. 5 umowy, cyt. „W przypadku wątpliwości Wykonawcy dotyczących trwania i zakończenia okresu rozliczeniowego zastosowanego przez OSD Zamawiający będzie udzielał na prośbę Wykonawcy informacji w tym zakresie.”

Zamawiający pozostawia zapisy § 7 ust. 5 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 5

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 6

Uprzejmie informujemy, że zasady przekazywania danych pomiarowych od OSD zawarte są w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej oraz w Generalnych Umowach Dystrybucyjnych zawartych pomiędzy Wykonawcą a właściwym OSD. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści: „Za wykonanie sprzedaży energii elektrycznej, Wykonawca nie wcześniej niż po zakończeniu okresu rozliczeniowego stosowanego przez OSD wobec Zamawiającego, będzie wystawiać faktury za dany okres rozliczeniowy w terminie do 14 dni roboczych od daty otrzymania danych pomiarowych o zużyciu energii elektrycznej od OSD (…)”.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 7 ust. 6 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji. Termin 10 dni roboczych od daty otrzymania danych pomiarowych o zużyciu energii elektrycznej od OSD winien być wystarczający dla Wykonawcy do wystawienia faktury.

 

Pytanie 6

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 8

Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.

 

Pytanie 7

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 9 oraz Zał. Nr 1. Formularz oferty – pkt 3

Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty wystawienia faktury”.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 8

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 9

Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o  zmianę zapisu na następujący:  „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 7 ust. 9 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 9

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 10

Informujemy, że zapisy dotyczące zwrotu nadpłaconej kwoty  bez dodatkowego wezwania nie są możliwe do spełnienia przez Wykonawcę. Nadpłata jest bowiem zaliczana na kolejne zobowiązania Zamawiającego lub zwracana na konto Odbiorcy po uprzednim zgłoszeniu stosownego wniosku i wskazaniu rachunku bankowego. Wykonawca nie ma możliwości zwrócić nadpłaty automatycznie. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu do następującej treści: „W przypadku uwzględnienia reklamacji, Wykonawca niezwłocznie wystawi fakturę korygującą, a powstałą nadpłatę zaliczy na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy. W przypadku gdy Zamawiający zażąda jej zwrotu, nadpłata zostanie zwrócona na wskazany przez Zamawiającego numer rachunku bankowego.”

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 7 ust. 10 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 10

Załącznik nr 3 do SIWZ Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej § 7 ust. 11

Zamawiający określił przypadki, w których złożona reklamacja powoduje wstrzymanie płatności faktury przez Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie art. 488 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego obowiązku spełnienia świadczeń wzajemnych oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie profesjonalnym, złożenie reklamacji nie zwalnia odbiorcy od obowiązku terminowej zapłaty należności. Wykonawca zwraca uwagę szczególnie na zapis, iż wniesienie przez Zamawiającego reklamacji do Wykonawcy zwalnia go z obowiązku terminowej zapłaty należności w wysokości określonej w fakturze m.in., gdy faktura zawiera nieprawidłowe zużycia energii elektrycznej lub wystawiona została w oparciu o zużycie szacowane. Informujemy, że w przypadkach określonych przepisami prawa energetycznego i aktów wykonawczych, OSD ma prawo przekazać sprzedawcy dane szacowane a Wykonawca wystawia fakturę w oparciu o takie dane. Zapisy w obecnym brzmieniu prowadzić mogą do składania nieuzasadnionych reklamacji, stanowiąc ryzyko po stronie wykonawców, co może w sposób niekorzystny wpłynąć na cenę ofertową. W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą usunięcie przedmiotowych zapisów w całości i określenie, iż : „Złożenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku terminowej zapłaty należności.”

Odpowiedź

Zamawiający informuje, iż określił sytuacje, z których może wynikać okoliczność złożenia reklamacji. Jeżeli Wykonawca będzie prawidłowo realizował zamówienie wówczas Zamawiający nie będzie miał podstaw do składania reklamacji. Zamawiający jest świadom, że Wykonawcy mogą otrzymywać od OSD zarówno dane szacowane jak i rzeczywiste, o czym, wskazał w § 7 ust. 11 lit. a) umowy. Zamawiający podtrzymuje treść zapisów wzoru umowy bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

Pytanie 11

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §8

Informujemy, iż przedmiotowe zapisy wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją kontraktu (umowy) po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na rezygnację z kar umownych i określenie odpowiedzialności stron jako odpowiedzialność ogólną do wysokości poniesionej szkody (straty). 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie modyfikacji.

 

Pytanie 12

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §8 ust. 4

Zwracamy się z prośbą o określenie, iż w razie naliczenia kar umownych, Odbiorca każdorazowo wystawi Sprzedawcy notę obciążeniową. Informujemy, że kary umowne nie podlegają opodatkowaniu VAT, a w związku z tym, w celu ich udokumentowania nie wystawia się faktur VAT. Dla celów rachunkowych zarówno otrzymanie kary umownej, jak i jej zapłata kwalifikowane są do pozostałej działalności operacyjnej jednostki. Jak bowiem wynika z art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. g) ustawy o rachunkowości, przez pozostałe koszty i pozostałe przychody operacyjne rozumie się koszty i  przychody związane m.in. z odszkodowaniami i karami. Kary te należy ująć w księgach rachunkowych, a odpowiednią formą ich udokumentowania jest nota obciążeniowa. Ponadto informujemy, że ze względu na sposób działania systemu bilingowego, Wykonawca nie ma możliwości rozliczenia naliczonej kary umownej po jej automatycznym potrąceniu.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy § 8 ust. 4 wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 13

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §12 ust. 1 w zw. z §12 ust. 2 lit. a) i b)

Z uwagi na nadrzędny charakter przepisów podatkowych Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie zapisu umożliwiającego automatyczną zmianę cen, wynikającą ze zmiany ww. przepisów od dnia ich wejścia w życie. Prosimy o modyfikację przedmiotowego zapisu do treści: „Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy wymagają obustronnej zgody wyrażonej na piśmie, w formie aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany, z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, za wyjątkiem zmian określonych w §12 ust. 2 lit. a) i b), które obowiązują z dniem wejścia w życie stosownych przepisów, o czym Zamawiający zostanie poinformowany na piśmie”.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 14

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?

Odpowiedź

Wzór pełnomocnictwa przedstawiony przez Zamawiającego winien być wystarczający do dokonania przez Wykonawcę czynności przewidzianych umową związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. Jeżeli na etapie realizacji umowy okaże się konieczne szersze umocowanie Wykonawcy, wówczas Zamawiający rozszerzy zakres umocowania.

 

Pytanie 15

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

a) Czy umowy dystrybucyjne zawarte są na czas określony czy nieokreślony?

b) Czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę? Jeśli wypowiedzenie umów będzie po stronie Wykonawcy prosimy o informację jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych?

c) Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe oraz w przypadku punktów poboru, dla których umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ?

d) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych ?"

Odpowiedź

Ad. a) Umowy dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony.

Ad. b) Wszystkie umowy wymagające wypowiedzenia zostaną wypowiedziane samodzielnie przez Zamawiających, w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy.

Ad. c) Tak, Zamawiający samodzielnie zawrą umowy o świadczenie usług dystrybucji, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.

Ad. d) Zamawiający nie posiada zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ.

 

Pytanie 16

Załącznik nr 2 do SIWZ- Wykaz PPE-

Prosimy o weryfikację w zakresie nazwy, adresu i NIP nabywcy dla pozycji 1025 (Szkoła Podstawowa w Radoszkach) oraz 1026 (Szkoła Podstawowa w Darominie)

Dodatkowo informujemy, że zmiana odbiorcy w aktywnej umowie dystrybucyjnej wiąże się ze złożeniem wniosku do OSD o zmianę przedmiotowej umowy. Czas na rozpatrzenie takiego wniosku przez OSD wynosi do 21 dni kalendarzowych.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający wystąpi samodzielnie o taką zmianę i dokona zmiany strony umowy dystrybucyjnej przed zawarciem umowy sprzedaży energii, wynikającej z zakończenia niniejszego postępowania? W przypadku scedowania tego obowiązku na Wykonawcę, prosimy o udzielenie informacji, czy Zamawiający przekaże odpowiednie umocowanie Wykonawcy do zrealizowania tej czynności oraz wskazanie, czy Zamawiający ma świadomość, że umowa może wejść w życie najwcześniej po 42 dniach od  podpisania umowy wynikającej z rozstrzygniętego niniejszego postępowania (do 21 dni trwa realizacja wniosku dot. zmiany umowy dystrybucyjnej przez OSD + 21 dni trwa proces zmiany sprzedawcy) oraz przekazania Wykonawcy pełnomocnictwa i wymaganych dokumentów rejestrowych?

Odpowiedź

Zamawiający jest w trakcie dokonywania zmian nazw Nabywcy i Odbiorcy we wskazanych pozycjach. Zmiany zostaną wdrożone w życie przed dokonywaniem zgłoszenia nowych umów sprzedaży energii elektrycznej przez wybranego Wykonawcę w postępowaniu.

 

Pytanie 17

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 2a), Formularz oferty – tabela z cenami-

Prosimy o wykreślenie z umowy z pozycji §7 ust. 2a) oraz z tabeli cenowej zawartej w formularzu ofertowym grupy taryfowej C12w- która nie występuje w wykazie punktów poboru energii elektrycznej.

Odpowiedź

Z uwagi na dwuletni okres realizacji zamówienia może nastąpić okoliczność, że dla nowo przyłączanych obiektów lub już istniejących zostanie dokonana zmiana na wskazaną grupę taryfową, której na dzień dzisiejszy Zamawiający nie posiada. Z tego względu Zamawiający świadomie wskazał w §7 ust. 2a), Formularz oferty – tabela z cenami, grupy taryfowe, które nie występują w tabeli przedstawiającej szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej dla obiektów Zamawiającego, aby wskazać Wykonawcom wszystkie ewentualne zmiany grup taryfowych, poza którymi nie wystąpią inne.

Zamawiający podtrzymuje obecną treść zapisów SIWZ bez dokonywania zmian w tym zakresie.

 

 

 

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi i modyfikacje na pytania podczas sporządzania i składaniu oferty.


                                                                                                                                           Sandomierz, 04.10.2018

Zamawiający:

Gmina Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

                                                         Wykonawcy

                                                       uczestniczący w postępowaniu

 

 

Dotyczy:      postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Dostawa energii elektrycznej dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, znak: Or.271.1.16.2018.JPA

 

 

Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

(uzupełnienie)

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), zw. dalej „ustawą PZP”, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

Pytanie 6

Zał. nr 3 do SIWZ – Wzór- Umowa sprzedaży energii elektrycznej – §7 ust. 8

Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.

Odpowiedź

Jeżeli system bilingowy Wykonawcy nie ma innych możliwości generowania danych na fakturach, wówczas Zamawiający akceptuje takie zapisy. Jeżeli jednak w trakcie trwania umowy sprzedaży wystąpi okoliczność, że na fakturze będzie musiało widnieć pole o nazwie „nazwa odbiorcy” wówczas Wykonawca może wprowadzić dodatkowy zapis po nazwie Odbiorcy w nawiasie (nazwa Odbiorcy).

 

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi i modyfikacje na pytania podczas sporządzania i składaniu oferty.

 

 

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 
Informacja zatwierdzona przez Joanna Pawelczyk dnia 04.10.2018
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 04.10.2018. Wygasa 18.10.2018. Odsłon 2468, Wersja 3
ikona drukuj
Początek strony