Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz i jednostek organizacyjnych miasta w (wygasły...)

Sandomierz: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz i jednostek organizacyjnych miasta
w okresie od 01.07.2015 r. do 30.06.2018 r


Numer ogłoszenia: 80769 - 2015; data zamieszczenia: 02.06.2015


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Sandomierz , Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6440100, faks 015 6440100.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.sandomierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz i jednostek organizacyjnych miasta w okresie od 01.07.2015 r. do 30.06.2018 r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wykonywaniu bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz oraz podległych jednostek organizacyjnych obejmujące: - otwarcie i prowadzenie 51 rachunków miasta Sandomierza oraz podległych mu jednostek: Przedszkole Samorządowe nr 1 w Sandomierzu ul. Okrzei 8, Filia Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Sandomierzu ul. Parkowa 4, Przedszkole Samorządowe nr 3 w Sandomierzu ul. Słowackiego 9, Przedszkole Samorządowe nr 5 w Sandomierzu ul. Portowa 28, Przedszkole Samorządowe nr 6 w Sandomierzu ul. T. Króla 3, Przedszkole Samorządowe nr 7 w Sandomierzu ul. Armii Krajowej 5, Szkoła Podstawowa nr 1 w Sandomierzu ul. Okrzei 6, Szkoła Podstawowa nr 2 w Sandomierzu ul. Mickiewicza 9, Szkoła Podstawowa nr 3 w Sandomierzu ul. Flisaków 30, Szkoła Podstawowa nr 4 w Sandomierzu ul. Mickiewicza 39, Gimnazjum nr 1 w Sandomierzu ul. Cieśli 2, Gimnazjum nr 2 w Sandomierzu ul. Flisaków 30, Ośrodek Pomocy Społecznej w Sandomierzu ul. Słowackiego 17a, Miejska Biblioteka Publiczna w Sandomierzu ul. Parkowa 1, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sandomierzu ul.Sokolnickiego10, Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Sandomierzu ul. Cieśli 2, - możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie umowy, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, - realizację poleceń przelewów na rachunki Zamawiającego w banku prowadzącym rachunki, średnia ilość przelewów w miesiącu wynosi 2 600 szt. - realizację poleceń przelewów na rachunki w innych bankach, średnia ilość przelewów w miesiącu do innych banków wynosi 2 000 szt. - przyjmowanie wpłat gotówkowych od Zamawiającego i od osób trzecich na rachunki Zamawiającego, średnia łączna wartość wpłat gotówkowych na rachunki wynosi 540 000 zł miesięcznie - dokonywanie wypłat gotówkowych, średnia łączna wartość wypłat gotówkowych z rachunków wynosi 130 000 zł miesięcznie, - wydawanie blankietów czekowych średnia ilość realizowanych czeków w miesiącu wynosi 82 ponadto wykonawca zobowiązany będzie do: 1. Otwarcia i prowadzenia przez etatowego pracownika banku punktu kasowego w budynku Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3 w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku wygrania przetargu). Wymagane jest by punkt kasowy umożliwiał dokonywanie płatności kartą płatniczą. 2. Zamknięcia rachunku bieżącego po wygaśnięciu umowy z opcją -powolnej likwidacji- przez okres 3 m-cy, tj. w ramach niniejszej usługi bank zobowiązany będzie po wygaśnięciu umowy bankowej, prowadzić przez okres 3 m-cy, wskazany przez zamawiającego rachunek bieżący w ograniczonym zakresie tzn. bank będzie przyjmował w tym czasie wykonywane na ten rachunek przelewy i automatycznie przekazywał na nowy rachunek wskazany przez zamawiającego. 3. Zapewnienia udzielenia kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy Sandomierz, maksymalnie do kwot wykazanych w corocznych uchwałach budżetowych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w oparciu o oprocentowanie WIBOR 1M (ustalony o godz.11.00 na dzień złożenia wniosku) +/- wskaźnik korekty. 4. Lokowania wolnych środków na lokacie krótkoterminowej, przyjmowanie automatyczne lokaty typu -over night- z rachunku bieżącego budżetu gminy w kwocie nadwyżki powyżej 300.000,00 zł (300.000,00 zł pozostaje kwotą nie przekazywaną na lokatę). Oprocentowanie określa się w oparciu o WIBOR O/N (ustalony o godz. 11.00 w dniu założenia lokaty) +/- wskaźnik korekty, przy czym lokata typu -over night- będzie dokonywana, o ile oprocentowanie na tej lokacie będzie wyższe niż oprocentowanie rachunku bieżącego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnił powyższy warunek jeśli załączy do oferty zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz.U. z 2002 r. Nr 72 , poz 665 z późn. zm.), dla banków utworzonych od 1998 r. lub równoważne dokumenty dla banków utworzonych przed 1998 r

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

1 - Cena - 65
2 - Kryterium wysokości oprocentowania środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych wg zmiennej stopy procentowej (%) - 10
3 - Dostępność wyciągu bankowego wraz z dokumentami źródłowymi następnego dnia po dokonaniu operacji bankowych - 4
4 - Kryterium wysokości oprocentowania lokaty typu -over night- (%) - 4
5 - Kryterium możliwości wykonywania przelewu w systemie bankowości elektronicznej - 1
6 - Kryterium wysokości prowizji od udzielonego kredytu w rachunku bieżącym budżetu gminy - 5
7 - Kryterium wysokości oprocentowania od wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym budżetu gminy - 5
8 - Kryterium wysokości prowizji od niewykorzystanego limitu kredytu w rachunku bieżącym budżetu gminy - 5
9 - Kryterium posiadania współczynnika wypłacalności na 31.12.2014 r. - powyżej12% - 1

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, Wydział Techniczno-Inwestycyjny.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 3, 27-600 Sandomierz, Biuro Obsługi Interesanta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia do pobrania w załączniku.

 

 

TI.271.3.2015.DDR                                                                                        Sandomierz 2015.06.09

 

 

 

 

Wyjaśnienie i zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Dot. przetargu nieograniczonego pn. „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz i jednostek organizacyjnych miasta w okresie od 01.07.2015 r. do 30.06.2018 r."

 

W odpowiedzi na pytania Wykonawców, Zamawiający zgodnie z art. 38 ustawy - prawo zamówień publicznych, wyjaśnia oraz zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

 - w odpowiedzi na pismo Wykonawcy zawierające prośbę o przekazanie:

1.Informacji czy Gmina terminowo reguluje i czy posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków, instytucji finansowych, potwierdzone oświadczeniami Gminy.

Ad.1 Gmina terminowo reguluje i nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków, instytucji finansowych.

2.Informacji czy Gmina terminowo reguluje i czy posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec ZUS i US, potwierdzone oświadczeniami Gminy.

Ad.2 Gmina terminowo reguluje i nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec ZUS
i US.

3. Wykazu zaangażowania kredytowego w innych bankach i instytucjach finansowych.

Ad.3

BGK - 9 750 000,00 zł

PKO BP - 28 000 000,00 zł

4.Sprawozdania finansowe dla Ministerstwa Finansów o nadwyżce albo deficycie (Rb- NDS) sporządzane na koniec:

a) IV kwartału ostatniego zamkniętego roku budżetowego,

b) ostatniego aktualnego roku budżetowego

Ad.4 a) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/8710ea71d44b147bde25f8c32e82e154_1/Rb-NDS%202014.pdf

Ad.4 b) ) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/89060ac8baa0b68614588e29ea49bf53_1/Rb-NDS%20I%20kw.%202015%20nadwyzka-deficyt.pdf

5. Sprawozdania finansowe dla Ministerstwa Finansów o dochodach (Rb- Z) sporządzone na koniec:

a) IV kwartału ostatniego zamkniętego roku budżetowego,

b) ostatniego aktualnego roku budżetowego

Ad.5 a) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta  pod adresem: ./usr_files/8710ea71d44b147bde25f8c32e82e154_1/Rb-Z%202014.pdf

Ad.5 b) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta  pod adresem: ./usr_files/89060ac8baa0b68614588e29ea49bf53_1/Rb-Z%20I%20kw%202015%20zobowiazania.pdf

6.Sprawozdania finansowe dla Ministerstwa Finansów o dochodach (Rb- 27s) sporządzone na koniec:

a) IV kwartału ostatniego zamkniętego roku budżetowego,

b) ostatniego aktualnego roku budżetowego

Ad. 6 a) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta  pod adresem: ./usr_files/8710ea71d44b147bde25f8c32e82e154_1/Rb-27S%202014.pdf

Ad. 6 b) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta  pod adresem: ./usr_files/89060ac8baa0b68614588e29ea49bf53_1/Rb-27S%20I%20kw.%202015%20dochody.pdf

7.Sprawozdania finansowe dla Ministerstwa Finansów o wydatkach (Rb-28s) sporządzane na koniec:

a) IV kwartału ostatniego zamkniętego roku budżetowego,

b) ostatniego aktualnego roku budżetowego

Ad.7 a) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta  pod adresem: ./usr_files/8710ea71d44b147bde25f8c32e82e154_1/Rb-28S%202014.pdf

Ad.7 b) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/89060ac8baa0b68614588e29ea49bf53_1/Rb-28S%20I%20kw.%202015%20wydatki.pdf

8. Ostatniego sprawozdania finansowego Rb- Z SPOZ o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.

Ad.8 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/c6ee58a1b09db437ef0ed89a14c6316e_17/Rb-Z%202014.pdf

9. Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu za ostatni zamknięty rok budżetowy.

Ad.9 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/115cff2389f39976144a3567940dd399_5/uchw%2047-2015%20RIO%20wyk%20bud%202014.pdf

10.Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu za pierwsze półrocze aktualnego roku budżetowego, lub roku poprzedzającego aktualny rok budżetowy, jeżeli opinia Regionalnej Izby obrachunkowej o rocznym sprawozdaniu za ostatni zamknięty rok budżetowy nie została, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wydana.

Ad.10 sprawozdanie z wykonania budżetu za pierwsze półrocze aktualnego roku budżetowego nie mogło być sporządzone ponieważ pierwsze półrocze jeszcze trwa. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o rocznym sprawozdaniu za ostatni zamknięty rok budżetowy została wydana (informacja ad.9)

11. Uchwały budżetowej na aktualny rok budżetowy wraz załącznikami (z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w trakcie roku budżetowego.

Ad.11 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem :

http://www.bip.um.sandomierz.pl/index.php?gid=429263911a7721906bf2180887fdfb0cHYPERLINK "http://www.bip.um.sandomierz.pl/index.php?gid=429263911a7721906bf2180887fdfb0c&pos=4_5#menuscroll"&HYPERLINK "http://www.bip.um.sandomierz.pl/index.php?gid=429263911a7721906bf2180887fdfb0c&pos=4_5#menuscroll"pos=4_5#menuscroll

12.Opinii regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostkę samorządu terytorialnego, (jeżeli w pierwotnej uchwale budżetowej był planowany deficyt) oraz w sprawie prognozy prawidłowości planowanej kwoty długu.

Ad.12 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/3130c647e663c61eb22ba9351a93cd1a_1/uchw%20RIO%20140-2014.pdf

./usr_files/3130c647e663c61eb22ba9351a93cd1a_3/uchw%20RIO%2019-2015.pdf

13. Uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej podjętej w aktualnym roku budżetowym (wg ostatniej uchwały lub zarządzenia zmieniającego WPF).

Ad.13 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: http://www.bip.um.sandomierz.pl/uchwaly/59fea4cd666ca95b061abed780da17e4_1/viii-38-2015%20zmiana%20wpf.pdf

14.Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej na aktualny rok budżetowy oraz projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej.

Ad.14 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem: ./usr_files/3130c647e663c61eb22ba9351a93cd1a_1/uchw%20RIO%20138-2014.pdf

 ./usr_files/3130c647e663c61eb22ba9351a93cd1a_1/uchw%20RIO%20139-2014.pdf

15.Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej (pozytywnej) w sprawie projektu budżetu na aktualny rok budżetowy

Ad.15 Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem :  

./usr_files/3130c647e663c61eb22ba9351a93cd1a_1/uchw%20RIO%20138-2014.pdf

16. Uchwały Rady Gminy w sprawie absolutorium dla Burmistrza z tytułu wykonania budżetu za ostatni rok budżetowy

Ad.16 Uchwały będą podjęte w ustawowym terminie.

17.Informacji na temat kredytów i innych zobowiązań wobec instytucji finansowych (z określeniem nazwy podmiotu udzielającego, daty zawarcia umowy, daty spłaty udzielonej kwoty i kwoty aktualnego zadłużenia).

Ad.17

BGK Warszawa:  data zwarcia umowy 16.11.2009 data spłaty udzielonej kwoty  31.12.2016  kwota aktualnego zadłużenia 9 750 000,00 zł

PKO BP Warszawa: data zwarcia umowy 02.06.2011 data spłaty udzielonej kwoty  31.12.2023  kwota aktualnego zadłużenia 12 500 000,00 zł

PKO BP Warszawa: data zwarcia umowy 19.11.2012 data spłaty udzielonej kwoty  31.12.2023  kwota aktualnego zadłużenia 6 500 000,00 zł

PKO BP Warszawa: data zwarcia umowy 05.08.2013 data spłaty udzielonej kwoty  31.12.2026  kwota aktualnego zadłużenia 9 000 000 zł

18.Informacji na temat:

a) posiadanych udziałów lub akcji spółek prawa handlowego ( z podaniem nazwy podmiotu, jego numeru REGON, ilości posiadanych akcji/udziałów, udziału w kapitale podmiotu.

Ad.18 a)

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 100% udziałów Regon: 830340845

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością 100% udziałów REGON: 830338452

Sandomierski Ogrodniczy Rynek Hurtowy Spółka Akcyjna 15 991 akcji co stanowi 77,75%
w kapitale akcyjnym, Regon: 830327023

Towarzystwo Budownictwa Mieszkaniowego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 100% (240 udziałów) Regon: 260782248

b) udzielonych poręczeń i gwarancji ( nazwa podmiotu, któremu udzielono zabezpieczenia, REGON, określenie zabezpieczanego zobowiązania, kwota udzielonego zabezpieczenia, terminy, informacja
o terminowości regulowania zobowiązania i ewentualnych zaległościach w spłacie)

Ad. 18 b)Brak udzielonych poręczeń i gwarancji.

c) realizowanych inwestycji finansowanych lub współfinansowanych ze środków UE.

Ad. 18 c) Informacja udostępniona na stronie internetowej miasta pod adresem:

./usr_files/429263911a7721906bf2180887fdfb0c_3/Zal%205%20Budzet%20na%20rok%202015%20projekty%20z%20UE.pdf

Czy Gmina wyraża zgodę na zapis, iż warunkiem udzielenia corocznie kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy będzie:

1.      przedłożenie przez Gminę uchwały budżetowej na dany rok budżetowy, określające wysokość kredytu i zawierającej upoważnienie do zaciągnięcia kredytu

Ad. 1 NIE

2.      przedłożenie opinii RIO w sprawie projektu budżetu Gminy na dany rok budżetowy

Ad.2 NIE

3.      posiadanie  bieżącej zdolności kredytowej

Ad.3 NIE

 

Ponad to Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Pyt. 1.Jak należy rozumieć zmienność oprocentowania środków na rachunkach bieżących
i pomocniczych?

W Specyfikacji Warunków zamówienia (Rozdział I, pkt 13), w Formularzu Ofertowym (pkt 12) - stała stopa procentowa, we Wzorze Umowy (§ 4, ust.1)  jest mowa o zmiennej stopie procentowej.

W związku z powyższym czy zamawiający wyraża zgodę na uzależnienie zmienności oprocentowania środków na rachunkach bieżących i pomocniczych od stawki WIBID 1M liczonej jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek. Za takim rozwiązaniem przemawia oczekiwanie Zamawiającego dotyczące miesięcznej kapitalizacji odsetek, wyrażone w § 4 ust. 3 wzoru umowy .

Ad.1

Zamawiający nie wyraża zgody na uzależnienie zmienności oprocentowania środków na rachunkach bieżących i pomocniczych od stawki WIBID 1M.

Zamawiający wyraża zgodę na uzależnienie zmienności oprocentowania środków na rachunkach bieżących i pomocniczych od stawki WIBOR 1M liczonej jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek.

 

Pyt. 2. Przyjęto w praktyce bankowej, że oprocentowanie środków na rachunkach bieżących i lokat terminowych jest ustalane w oparciu o stawkę WIBID. Czy zatem zamawiający dopuszcza uwzględnienie stosowania stawki WIBID O/N zamiast WIBOR O/N w zakresie oprocentowania lokat typu „over night"?

Ad.2

Zamawiający nie wyraża zgody na stosowanie stawki WIBID O/N zamiast WIBOR O/N
w zakresie oprocentowania lokat typu „over night.

 

Pyt. 3. Prosimy o podanie średniego miesięcznego stanu środków stanu środków na rachunkach bieżących i pomocniczych (osadu).

Ad.3

Szacunkowo ok jest to kwota ok 1 140 000, 00 zł

 

Pyt. 4. Czy Wykonawca będzie obciążany kosztami związanymi z użytkowaniem punktu np. czynsz
i koszty eksploatacyjne (mediów) ? Jeśli tak, to prosimy o podanie ich wysokości w skali miesiąca.

Ad.4

Wykonawca będzie obciążany kosztami związanymi z użytkowaniem punktu kasowego
w wysokości 100 zł plus VAT miesięcznie.

 

Pyt. 5. Czy zamawiający wyraża zgodę na pobieranie wszystkich wyciągów (historii rachunku)poprzez system bankowości elektronicznej? Wyciągi w formie papierowej realizowane byłyby w sytuacji awarii systemu bankowości elektronicznej.

Ad.5

Zamawiający nie wyraża zgody na pobieranie wszystkich wyciągów (historii rachunku)poprzez system bankowości elektronicznej. Wyciągi bankowe potrzebujemy w formie papierowej.

 

 

 

Zmienia się treść SIWZ w poniższy sposób:

 

1. W pkt. 13 SIWZ zapis „Element zamówienia wymieniony w formularzu ofertowym w poz. 12 - wykonawca określi w % wg. stałej stopy procentowej"

Zmienia się na:

„Element zamówienia wymieniony w formularzu ofertowym w poz. 12 - wykonawca określi w % wg. zmiennej stopy procentowej"

2. Załącznik nr 1 - zmienia się pkt. 1.12 w brzmieniu: „Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych wg. stałej stopy procentowej:

na:

„Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych wg. zmiennej  stopy procentowej" - Dodaje się zmieniony załącznik nr 1 do SIWZ - druk oferty.

 

Pozostała treść SIWZ pozostaje bez zmian.

 

 

TI.271.3.2015.DDR                                                                          Sandomierz 2015.06.11

 

Wyjaśnienie i zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Dot. przetargu nieograniczonego pn. „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Sandomierz i jednostek organizacyjnych miasta
w okresie od 01.07.2015 r. do 30.06.2018 r."

 

W odpowiedzi na pytania Wykonawcy, Zamawiający zgodnie z art. 38 ustawy - prawo zamówień publicznych, wyjaśnia i zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w poniższy sposób:

Pyt. 1. Czy zamawiający wyraża zgodę na dopisanie do umowy w zakresie przewidzianego zobowiązania do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym następującego zapisu:

„Kredyt udzielony będzie na podstawie odrębnej umowy i po pozytywnej ocenie zdolności kredytowej Gminy".

W odpowiedzi na poprzednie zapytanie jednego z banków „Zamawiający odmówił zgody na analogiczny zapis, co jest niezgodne z uregulowaniem art.70 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2015 r., poz.128 ze zm.), który nakazuje bezwzględny wymóg badania zdolności kredytowej kredytobiorcy.

W zakresie zaproponowanego zapisu dotyczącego udzielenia kredytu na podstawie odrębnej umowy, Bank wskazuje, że umowa taka jest wymagana przez art.69 ustawy Prawo Bankowe, zaś szczątkowe zapisy zawarte w projekcie umowy będącej załącznikiem do SIWZ nie spełniają tego wymogu.

Odp. 1 Zamawiający nie wyraża zgody na taki zapis.

Odrębna umowa musiałaby być objęta nowym postępowaniem w sprawie zamówień publicznych. Zamawiający nie odmawia Bankom prawa badania zdolności kredytowej Gminy. Zamawiającemu zależy na szybkiej procedurze uzyskiwania ewentualnego kredytu przejściowego co do kwot wskazanych w corocznych uchwałach budżetowych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu. Zamawiający liczy, że Bank dokona oceny zdolności kredytowej przed zawarciem niniejszej umowy.

Jednostki samorządu terytorialnego są specyficznymi kredytobiorcami różniącymi się od podmiotów gospodarczych i konsumentów. Prawo do zadłużania się jednostek samorządu terytorialnego jest w Polsce ograniczone ustawą o finansach publicznych, która stanowi że łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60% dochodów tej jednostki w  roku budżetowym. Łączna kwota przypadających do spłaty w danym roku budżetowym rat kredytów i pożyczek oraz potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych przez  jednostkę samorządu terytorialnego  poręczeń wraz
z należnymi w danym roku odsetkami od tych kredytów i pożyczek oraz należnych odsetek
i dyskonta, a także przypadających w danym roku budżetowym wykupów papierów wartościowych emitowanych przez jest nie może przekroczyć 15% planowanych na dany rok budżetowy dochodów. Wszystkie obostrzenia wynikające z ustawy o finansach publicznych dają bankom rękojmię, że Gmina jest solidnym klientem. Wszelkie informacje o budżecie
i rekomendacjach Regionalnej Izby Obrachunkowej stanowią informację publiczną i są dostępne na stronie internetowej. Limit kredytowy do sfinansowania przejściowego deficytu budżetowego określany jest uchwałą Rady Gminy i może ale nie musi być wykorzystany. Badanie zdolności kredytowej przed każdym krótkotrwałym uruchomieniem kredytu zablokowałoby naszą bieżącą działalność.

 

Pyt. 2 Czy zamawiający wyraża zgodę na uzupełnienie zapisów umowy, której wzór został załączony do SIWZ o zapisy wymagane przez art.27 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 873 ze zm.) ?

Odp. 2 W zapytaniu nie podano konkretnego brzmienia proponowanego zapisu.

 

Pyt. 3   Prośba o podanie konkretnej wysokości Wibor 1M i Wibor ON, obliczonej jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek, od których ma być obliczone oprocentowanie środków na rachunkach bieżących i pomocniczych, lokat „over night" oraz kredytu w rachunku bieżącym.

Odp. 3 W odpowiedzi na pytanie podaję szczegółowy sposób wyliczania wysokości Wibor 1 oraz Wibor ON od których ma być obliczone oprocentowanie środków na rachunkach bieżących
i pomocniczych, lokat „over night" oraz kredytu w rachunku bieżącym.

Oprocentowanie na rachunkach bieżących i pomocniczych.

Średnia arytmetyczna Wibor 1M z miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek + - wskaźnik korekty np. jeżeli oprocentowanie dotyczy lipca to liczymy średnią arytmetyczną notowań WIBOR 1M z miesiąca czerwca + - wskaźnik korekty. Na potrzeby złożenia oferty średnią arytmetyczną notowań WIBOR 1M z miesiąca maja + - wskaźnik korekty.

Oprocentowanie kredytu.

            Notowanie Wibor 1M + - wskaźnik korekty na dzień udzielenia kredytu. Na potrzeby składania oferty wartość notowania Wibor 1M z dnia 10 czerwca 2015 r.

Oprocentowanie lokaty „over night".

Notowanie Wibor ON +-  wskaźnik korekty  na dzień złożenia lokaty. Na potrzeby złożenia oferty wartość notowania Wibor ON z dnia 10 czerwca 2015 r.

 

Zmienia się zapisy SIWZ: dotyczące terminu składania i otwarcia ofert (pkt. 10 oraz 14):

Termin składania ofert - 17.06.2015 g. 10.00

Termin otwarcia ofert - 17.06.2015 g. 10.30

 

Pozostała treść SIWZ pozostaje bez zmian.

 

 

 


 

 


 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 5 
Informacja zatwierdzona przez Dorota Drozdowska-Achenbach dnia 02.06.2015
Opublikowana przez Dorota Drozdowska dnia 02.06.2015. Wygasa 17.06.2015. Odsłon 5531, Wersja 5
ikona drukuj
Początek strony