„Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”. (wygasły...)

Or.271.1.15.2018.JPA                                                                                                        Sandomierz, 2018-09-10

 

 

 

 

                                                                          OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM

                                                                    O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI POWYŻEJ 221000 EURO

 

Informujemy, iż w dniu 08.09.2018 r. opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu pn. „Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”.

 

Pełny tekst ogłoszenia oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia do pobrania w załącznikach.


                                                                                                                                    Sandomierz, 24.09.2018

Zamawiający:

Gmina Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

 

 

Dotyczy:    postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, znak: Or.271.1.15.2018.JPA

 

 

Treść zapytań, wyjaśnienia i modyfikacja zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), zw. dalej „ustawą PZP”, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi oraz modyfikacji dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Pytanie 1

W celu potwierdzenia Państwa pozytywnej kondycji finansowej uprzejmie prosimy o przedstawienie poniższych dokumentów dla Odbiorcy Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8, NIP 8640002578:

a. aktualne zaświadczenia naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego (US) oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia społecznego (KRUS) potwierdzające odpowiednio, że Klient nie zalega z opłacaniem podatków oraz opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed datą złożenia takiego zaświadczenia u Sprzedawcy;

b. zatwierdzone roczne sprawozdanie finansowe za ostatnie 2 lata obrachunkowe wraz z opinią biegłego rewidenta jeśli sprawozdanie podlegało badaniu.

Odpowiedź

Zamawiający informuje, że na stronie internetowej publikuje ww. dokumenty.

 

Pytanie 2

Dotyczy wykazu punktów, załącznik nr 2. Wykonawca prosi o weryfikację czy numer NIP Gminy Samborzec jest wpisany poprawnie?

Odpowiedź

Zamawiający informuje, że w numerze NIP Gminy Samborzec wystąpiła omyłka pisarska i prawidłowy numer NIP to 8641758350 zamiast 8647758350. Przy zawieraniu umowy zostanie podany właściwy numer NIP.

 

Pytanie 3

Czy Wykonawca przesyła Zamawiającemu JEDZ w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z pełnomocnictwem podpisanym podpisem kwalifikowanym? Czy wystarczy załączyć do oferty pełnomocnictwo w formie papierowej?

Odpowiedź

Decyzja o sposobie złożenia pełnomocnictwa należy do Wykonawcy. Zgodnie z postanowieniami SIWZ w Rozdziale XIV pkt 2.4. pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

Pytanie 4

Dotyczy Rozdziału XVII SIWZ, ust. 9

Wykonawca prosi o poprawienie opisu koperty, ponieważ wkradł się błąd w dacie.

Odpowiedź

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy PZP dokonuje modyfikacji treści SWIZ w zakresie opisu koperty (opakowania) w Rozdziale XVII SIWZ pkt 9 na poniższe:

 

Wykonawca winien zamieścić ofertę w jednej, nieprzejrzystej, zaklejonej kopercie (opakowaniu). Kopertę należy opisać w podany niżej sposób:

Urząd Miejski w Sandomierzu

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

„Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”

Oferta – nie otwierać przed dniem 17.10.2018 r. godz. 10:30

 

Pytanie 5

Dotyczy Wzoru umowy, załącznik nr 3, § 2 ust. 4

Wykonawca prosi o usunięcie zapisów dotyczących aneksu. Wykonawca wyjaśnia, że w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający będzie rozliczany za rzeczywiste zużycie paliwa gazowego i nie wymaga to aneksu do umowy.

Odpowiedź

Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 4 wzoru umowy zwiększenie wynagrodzenia wymaga podpisania aneksu do umowy i w tym przypadku zmiana umowy nastąpi na podstawie §14 ust. 2 wzoru umowy.

 

Pytanie 6

Dotyczy Wzoru umowy, załącznik nr 3, § 2 ust. 6

Czy w przypadku przekroczenia Mocy umownej, Zamawiający wyrazi zgodę na wystawienie opłaty z tytułu przekroczenia obliczoną zgodnie z zasadami zawartymi  w Taryfie Operatora, opłat  z tytułu niedostosowania się przez Zamawiającego do ograniczeń wprowadzonych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, oraz innych opłat ustalonych w Taryfie Operatora, Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (dalej IRiESD), na zasadach wynikających z Taryfy Operatora, IRiESD?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający uwzględnił okoliczność w przypadku przekroczeń Mocy umownej w § 8 ust. 4 wzoru umowy.

 

Pytanie 7

Czy Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną?

Odpowiedź

Zamawiający nie dopuszcza otrzymywania faktur w wersji elektronicznej, chyba że Zamawiający dokona zmiany i poinformuje Wykonawcę na etapie realizacji umowy zgodnie z § 8 ust 7 wzoru umowy.

 

Pytanie 8

Dotyczy Wzoru umowy, załącznik nr 3, § 10 – kary umowne. Wykonawca wnosi o usunięcie treści tego paragrafu.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów wzoru umowy.

 

Pytanie 9

Wykonawca zwraca się z prośbą o zmniejszenie bądź zwiększenie zmiany ilości punktów poboru do 10% szacunkowego wolumenu.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

Pytanie 10

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT, niezależnie od tego czy powyższe zmiany są korzystne dla Zamawiającego?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT, niezależnie od tego czy powyższa zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego.

 

Pytanie 11

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości opłat dystrybucyjnych w trakcie trwania umowy wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora bez względu czy zmiana jest korzystna?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości opłat dystrybucyjnych w trakcie trwania umowy wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora, niezależnie od tego czy powyższa zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego.

 

Pytanie 12

Dotyczy załącznika nr 2 wykaz punktów poboru gazu. Czy komentarz dotyczący zmian grupy taryfowej dla pozycji Lp. 155 należy rozumieć tak, że ten punkt poboru gazu będzie znajdował się od 01.01.19r. w taryfie W 6-1 i taką grupę taryfową należy wycenić w formularzu cenowym i ofertowym?

Odpowiedź

Tak, dla tej pozycji należy dokonać wyceny w grupie taryfowej W-6.1. Od dnia 01.01.2019 Zamawiający oczekuje stosowania w rozliczeniach wskazanej grupy taryfowej.

 

Pytanie 13

Czy Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur prognoz w grupie taryfowej W-1.1, W-2.1 na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego (faktura prognoza obejmuje dwa miesiące) oraz fakturę rozliczeniową za pobrane paliwo gazowe wystawioną na koniec okresu rozliczeniowego, której kwota zostanie pomniejszona o kwotę wynikającą w faktur prognozowanych?

Odpowiedź

W przypadku Miejsc odbioru paliwa gazowego dla grup taryfowych oznaczonych W-1.1 i W-2.1, dla których odczyty dokonywane są przez OSD jeden raz w roku, w przypadku braku danych rzeczywistych rozliczanie odbywać się będzie w oparciu o prognozowane miesięczne zużycie paliwa gazowego wskazane w załączniku nr 1 do Umowy (faktury będą wystawiane po zakończeniu danego miesiąca), przy czym okresy rozliczeniowe wynosić będą nie więcej niż dwa miesiące, z zastrzeżeniem że rozliczenie rzeczywiste paliwa gazowego musi zostać dokonane na dzień 31.12.2020 roku na podstawie danych przekazanych Wykonawcy przez OSD.

 

Pytanie 14

Dotyczy obowiązujących umów

Wykonawca, wnioskuje o udzielenie informacji o terminach wypowiedzenia aktualnie obowiązujących Zamawiającego umów dla punktów poboru gazu, dla których zmiana sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?

Ponadto, zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji, która ze stron postępowania Zamawiający, czy Wykonawca będzie odpowiedzialna za wypowiedzenie umowy z dotychczasowym Sprzedawcą?

Czy Zamawiający obecnie posiada oferty promocyjne lub jest członkiem programów lojalizacyjnych? W przypadku, gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania  nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

Odpowiedź

Dla punktów poboru gazu, dla których procedura zmiana sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy termin  wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc ze skutkiem na koniec miesiąca. Wypowiedzenia dotychczasowych umów dokona Wykonawca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego.

Zamawiający nie posiada umów promocyjnych oraz nie jest członkiem programów lojalizacyjnych.

 

Pytanie15

Dotyczy przekazania danych

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy niezbędne do realizacji umowy dane w wersji edytowalnej (Excel, Word).

Odpowiedź

 

Pytanie 16

Dotyczy rozdziału II SIWZ oraz załącznika nr 2 do SIWZ „Wykaz miejsc odbioru”

W związku z koniecznością cyklicznego zgłaszania zapotrzebowania na gaz do PSG i ponoszeniem z tego tytułu opłat, Wykonawca prosi o określenie minimalnego poziomu wykorzystania gazu w okresie obowiązywania umowy na poziomie np. 60%.

Zwracamy ponadto się z prośbą o podanie na terenie jakich Oddziałów PSG znajdują się poszczególne punkty poboru objęte przetargiem.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy postanowień SIWZ bez dokonywania modyfikacji w tym zakresie. Właściwym terytorialnie Zamawiającemu obszarem według taryfy OSD jest obszar tarnowski.

 

Pytanie 17

Dotyczy pkt 3 załącznika nr 1 do SIWZ „Formularz Oferty” oraz § 8 ust. 7 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy”

Zwracamy się z wnioskiem o zmianę przedmiotowych zapisów na następujące: „Akceptujemy warunki płatności, tj. termin płatności faktury do 30 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę prawidłowej faktury VAT.”

„Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę prawidłowej faktury VAT pod względem formalnym i merytorycznym, na numer rachunku bankowego wskazany przez Wykonawcę na fakturze. Odpowiedzialność za skutki błędnego wskazania numeru rachunku bankowego na fakturze ponosi Wykonawca. Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy należną kwotą. Faktury należy przesyłać w wersji papierowej na adres Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza otrzymywania faktur w wersji elektronicznej, chyba że Zamawiający dokona zmiany i poinformuje Wykonawcę.”

Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy Formularza Oferty oraz wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 18

Dotyczy sposobu podpisania umowy

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza taką możliwość, pod warunkiem że Wykonawca podpisze i dostarczy Zamawiającemu podpisane umowy w terminie do 7 dni roboczych od daty ich otrzymania.

 

Pytanie 19

Dotyczy załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy”

Zwracamy się z prośbą o zmianę wzoru umowy na Istotne Postanowienia Umowy, które zostaną wprowadzone do przyszłej umowy przygotowanej na wzorze Wykonawcy. Przy postępowaniu o udzieleniu zamówienia na dostawę paliwa gazowego obejmującego sprzedaż i dystrybucję (usługa kompleksowa) przyjętą praktyką jest przygotowywanie umowy przez Wykonawcę. Wynika to z faktu konieczności zawarcia obligatoryjnych zapisów związanych ze świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej wymaganych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 20

Dotyczy § 7 ust. 1 załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy”

Czy Zamawiający uzależnia długość trwania umowy od wyczerpania wartości umowy netto/brutto?

Czy Zamawiający będzie samodzielnie kontrolował wydatkowanie środków w ramach niniejszej umowy, odpowiednio wcześnie poinformuje Wykonawcę o zbliżającym się terminie przekroczenia maksymalnego wynagrodzenia oraz zobowiązuje się do zapłaty należności za całość zrealizowanej dostawy do wyznaczonej daty zakończenia umowy?

Wskazujemy, iż systemy bilingowe Wykonawców nie posiadają  funkcjonalności umożliwiającej kontrolowanie wydatkowania środków w ramach danej umowy do odgórnie przyjętej wartości netto/brutto.

Odpowiedź

Zamawiający będzie kontrolował wydatkowanie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w sposób umożliwiający rozliczenie z tytułu faktycznie pobranego paliwa gazowego przed wykorzystaniem wartości umowy. Kontrolowanie wydatków przez Zamawiającego, nie zwalnia Wykonawcy z prowadzenia własnej kontroli sprzedawanego paliwa gazowego w ramach przedmiotowego zamówienia. W przypadku przekroczenia wartości umowy zostanie zawarty stosowny aneks zgodnie z postanowieniami § 14 wzoru mowy i Zamawiający dokona zapłaty za rzeczywiste zużycie paliwa gazowego.

 

Pytanie 21

Dotyczy § 10 ust. 1 lit a załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy”

Zwracamy się z wnioskiem o usunięcie przedmiotowej kary umownej lub o dodanie równoważnej kary umownej przysługującej Wykonawcy w sytuacji odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze Stron z przyczyn zależnych od Zamawiającego.

W ocenie Wykonawcy jednostronny obowiązek pokrywania ewentualnych kar umownych narusza zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Pytanie 22

Dotyczy § 10 ust. 1 lit b oraz c załącznika nr 3 do SIWZ „Wzór umowy”

Zwracamy się z wnioskiem o usunięcie zapisów dotyczących pokrywania przez Wykonawcę dodatkowych kar umownych.

Wykonawca wyjaśnia, iż przy zachowaniu kar w podanej wysokości ryzyko ich poniesienia będzie musiało zostać uwzględnione przy indywidualnej wycenie i tym samym będzie miało wpływ na wysokość ceny ofertowej gotowej do zaproponowania przez Wykonawców biorących udział w przedmiotowym postępowaniu.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia zapisy wzoru umowy bez dokonywania modyfikacji.

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi i modyfikacje na pytania podczas sporządzania i składaniu oferty.


Sandomierz, 03.10.2018

Zamawiający:

Gmina Sandomierz

Plac Poniatowskiego 3

27-600 Sandomierz

 

                                                        Wykonawcy

                                                        uczestniczący w postępowaniu

 

 

Dotyczy:     postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Sandomierskiej Grupy Zakupowej”, znak: Or.271.1.15.2018.JPA

 

 

Modyfikacja zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), zw. dalej „ustawą PZP”, dokonuje modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ NR 1

Zamawiający dokonuje zmiany treści załącznika nr 3 do SIWZ - wzoru umowy.

Nowy zmieniony wzór umowy publikowany jest na stronie internetowej Zamawiającego o nazwie „Załącznik nr 3 do SIWZ – wzór umowy - ZMODYFIKOWANY”

 

 

 

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi na pytania i modyfikacje podczas sporządzania i składaniu oferty.

 


powrót...
Wersja : 1 2 3 4 
Informacja zatwierdzona przez Joanna Pawelczyk dnia 03.10.2018
Opublikowana przez Joanna Pawelczyk dnia 03.10.2018. Wygasa 18.10.2018. Odsłon 3026, Wersja 4
ikona drukuj
Początek strony