Wydawanie dowodów osobistych

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich Urzedu Miejskiego w Sandomierzu, Pl. Poniatowskiego 3
pokój nr 24 (I piętro), tel. 015/832-22-28, 832-29-53 wew. 114,

godziny pracy:
poniedziałek 7.00 - 15.00
wtorek 8.00 - 16.00
środa-piątek 7.00 - 15.00

Wnioski o wydanie dowodu osobistego oraz dowody wpłaty dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta
Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Pl. Poniatowskiego 3

Wymagane dokumenty
1.Wypełniony niosek o wydanie dowodu osobistegoz godnie z pouczeniem na odwrocie wniosku.
2. Dwie aktualne, wyraźne fotografie 35mm x 45mm - lewy półprofil z widocznym uchem, bez nakrycia głowy
(z wyjątkiem osób, które nosze nakrycie głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii)
i okularów z ciemnymi szkłami ( z wyjątkiem osób niewidomych).
3. Dowód wpłaty na wymaganą ustawowo kwotę - 30 zł
4. odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński
5. Odpis skrócony aktu małżeństaw - w przypadku osób, które wstąpiły w związak małżeński
6. W przypadku tymczasowego dowodu osobistego oprócz opłaty dowodowej konieczna jest opłata skarbowa - 5 zł.
7. Z opłaty za wydanie dowodu osobistego zwolnione są osoby:
- ubiegające sie o wymianę dowodu z powodu wady technicznej lub z danymi niezgodnymi ze złożonym wnioskiem
- wymieniające dowód z powodu zmiany administracyjnej nazwy miejscowości, nazwy ulicy lun nr domu
- utraciły dowód w wyniku klęsk żywiołowych
- przebywające w domach opieki społecznej lub korzystające z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych
- małoletnie przebywające w domach dziecka
 

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Oczekiwanie na odbiór dowodu trwa około 1 miesiąca, ponieważ dane personalne wnioskodawcy przekazywane są drogą teletransmisji do Centrum Personalizacji przy MSW w Warszawie i stamtąd gotowy dokument przekazywany jest ponownie do Wydziału Spraw Obywatelskich w celu przekazania wnioskodawcy.

Tryb odwoławczy:
W razie odmowy wydania dowodu osobistego odwołanie składa się do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego .

Inne wskazówki, uwagi:
-
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa wyłącznie osoba zainteresowana.
- Dowód osobisty odbiera się osobiście
- Osoba niepełnoletnia składa wniosek w obecności rodzica lub opiekuna prawnego.

Kiedy należy wymienić dowód osobisty wydany przed dniem 1 stycznia 2001?
Według ustawy zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 5 listopada 2002 r.)
wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r.
w następujących terminach:

1) od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2003 r. - wydanych w latach 1962-1972,
2) od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r. - wydanych w latach 1973-1980,
3) od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. - wydanych w latach 1981-1991,
4) od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r. - wydanych w latach 1992-1995,
5) od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w latach 1996-2000.
 

Podstawa prawna:
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10.04.1974r.- tekst jednolity Dz. U. nr 87 poz.960 z 2001 r. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21.11.2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych i ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. Nr 112 poz. 1182 z 2000 r.) Ustawa o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 86 poz. 960 z 2000 r. z późn. zm.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30.11.2000r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz.U. Nr 105 poz.1110 z 2000 r.)

Informacja zatwierdzona przez Piotr Szyprowski dnia 14.08.2003 13:20
Opublikowana przez Piotr Szyprowski dnia 14.08.2003 13:20. Odsłon 6530, Wersja 4ikona drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  z 49  
Początek strony