- MOJA SPRAWA
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie...
Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, Plac Poniatowskiego 1
tel. (15) 8154 -209
Wymagane dokumenty
· Wniosek/zgłoszenie na wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów powinien zawierać:
- dane wnioskodawcy
- dane dotyczące gatunku drzewa /krzewu/, obwodu jego pnia na wysokości 5 i 130 cm nad powierzchnią gruntu;
- przeznaczenie terenu na jakim rośnie drzewo/krzew;
- przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa/krzewu
- Niezbędne załaczniki wymieniono we wniosku/zgłoszeniu (m.in. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do władania nieruchomością/zgoda właściciela nieruchomości, mapa/rysunek sytuacyjny z zaznaczeniem usytuowania drzew/krzewów na działce).
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów [pobierz]
obowiązuje właścicieli/zarządców/dzierżawców nieruchomości prowadzących na niej działalność gospodarczą oraz instytucje.
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub krzewu [pobierz]
obowiązuje w wypadku egzemplarzy znajdujących się na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i usuwanych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 (parter).
Czas załatwienia :
Od daty wpływu zgłoszenia pisemnego – maksymalnie miesiąc.
Podstawa prawna :
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2020.55)