Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, ul. Rynek 2
tel. (0-15) 644-01-27
Wymagane dokumenty:
· Wniosek o wydanie licencji na przewozy taksówkowe, który zawierał będzie:
- tytuł prawny do dysponowania pojazdem
- kopię dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy
- zaświadczenie o niekaralności
- kopia nr REGON
- Kopia nr NIP
- świadectwo legalizacji taksometru
- zaświadczenie o ukończenie szkolenia z zakresu wykonywania transportu drogowego taksówką lub wykazanie się co najmniej 5-letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu
- zaświadczenie o dodatkowym badaniu technicznym jeżeli samochód przystosowany jest do zasilania gazem.
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 (parter) wraz z opłatą skarbową: 5,00 zł za wniosek oraz 0,50 zł za każdy załącznik, którą należy wpłacić w kasie Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 (I piętro - kasa).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. – o transporcie drogowym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 125, poz. 1371 z późn. zm.)
Opłaty za czynności administracyjne związane z udzielaniem i wydawaniem uprawnień na wykonywanie transportu drogowego osób określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury
z dnia 14 grudnia 2001 r. (Dz. U. z 2001 r., Nr 150, poz. 1685).
Czas załatwienia :
Od daty wpłynięcia zgłoszenia pisemnego – maksymalnie miesiąc.
DRUKI - do pobrania:
1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką [pobierz]
2. Wniosek o zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką [pobierz]