wpis do ewidencji działalności gospodarczej

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu,
ul. Rynek 2

tel. (0-15) 644-01-30

Wymagane dokumenty:

• Zgłoszenie o dokonanie wpisu /zmiany/ do ewidencji działalności gospodarczej, zawierające:
-         oznaczenie przedsiębiorcy,
-         oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy – wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału,
-         określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
-         datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.

• Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia

• Poświadczenie działalności gospodarczej:
-         wydanej w formie zaświadczenia za opłatą skarbową w łącznej kwocie 17,00 zł,
-         wypis z ewidencji  (duplikat, odpis, wyciąg lub kopia) wydawany za opłatą skarbową w kwocie 5,00 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Sposób załatwienia sprawy:
Druki dostępne w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta przy Placu Poniatowskiego 3 oraz w Wydziale Nadzoru Komunalnego.
Wniosek o dokonanie wpisu składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 (parter) wraz z opłatą administracyjną stałą w kwocie 100,00 zł, przy zmianie wpisu 50,00 zł, której należy dokonać w kasie (Urząd Miejski przy Placu Poniatowskiego 3 (I piętro).

Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego.

Czas załatwienia:
Od złożenia właściwie wypełnionego wniosku o dokonanie wpisu  lub zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub zawiadomienia o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej - maksymalnie 14 dni.

 

Podstawa prawna :


- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej
  (Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym

  (Dz.U. z 2001 r. Nr 17, poz. 209 z późn. zm.)


Materiały do pobrania (formularze, druki):

- Zgłoszenie o dokonanie wpisu (zmiany) do ewidencji działalności gospodarczej [pobierz wniosek]
- Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia [pobierz wniosek]

- Zgłoszenie informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej  [pobierz druk]


- Zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej [pobierz druk]

- Oświadczenie o niezatrudnianiu pracowników [pobierz druk]

Informacja zatwierdzona przez Helena Podulka-Wierzbińska dnia 14.10.2008 11:17
Opublikowana przez Helena Podulka-Wierzbińska dnia 14.10.2008 11:17. Odsłon 4981, Wersja 22ikona drukuj
Wersja : lewy  19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29  z 52  
Początek strony