- MOJA SPRAWA
- wpis do ewidencji działalności...
wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu,
ul. Rynek 2
Wymagane dokumenty:
• Zgłoszenie o dokonanie wpisu /zmiany/ do ewidencji działalności gospodarczej, zawierające:
- oznaczenie przedsiębiorcy,
- oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy – wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału,
- określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
- datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.
• Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia
• Poświadczenie działalności gospodarczej:
- wydanej w formie zaświadczenia za opłatą skarbową w łącznej kwocie 17,00 zł,
- wypis z ewidencji (duplikat, odpis, wyciąg lub kopia) wydawany za opłatą skarbową w kwocie 5,00 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Sposób załatwienia sprawy:
Druki dostępne w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta przy Placu Poniatowskiego 3 oraz w Wydziale Nadzoru Komunalnego.
Wniosek o dokonanie wpisu składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 (parter) wraz z opłatą administracyjną stałą w kwocie 100,00 zł, przy zmianie wpisu 50,00 zł, której należy dokonać w kasie (Urząd Miejski przy Placu Poniatowskiego 3 (I piętro).
Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego.
Czas załatwienia:
Od złożenia właściwie wypełnionego wniosku o dokonanie wpisu lub zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub zawiadomienia o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej - maksymalnie 14 dni.
Podstawa prawna :
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej
(Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym
(Dz.U. z 2001 r. Nr 17, poz. 209 z późn. zm.)
Materiały do pobrania (formularze, druki):
- Zgłoszenie o dokonanie wpisu (zmiany) do ewidencji działalności gospodarczej [pobierz wniosek]
- Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia [pobierz wniosek]
- Zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej [pobierz druk]
- Oświadczenie o niezatrudnianiu pracowników [pobierz druk]