- MOJA SPRAWA
- wpis do ewidencji działalności...
wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu,
ul. Rynek 2
tel. (0-15) 644-01-30
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (EDG-1) jest jednocześnie wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego, zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników. Wniosek dotyczy osoby fizycznej podlegającej wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej.
Wniosek w formie papierowej należy wypełnić wyraźnie drukowanymi literami i bez skreśleń. W przypadku pomyłki należy wypełnić dodatkowy formularz EDG-POPR.
Zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Wniosek o zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (EDG-1). W polu 01.2 zaznaczyć w kratce znakiem X wybraną opcję wniosku.
Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej
Zgłoszenie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej (EDG-1). W polu 01.3 zaznaczyć w kratce znakiem X wybraną opcję wniosku.
Wznowienie wykonywania działalności gospodarczej
Zgłoszenie wznowienia wykonywania działalności gospodarczej (EDG-1). W polu 01.4 zaznaczyć w kratce znakiem X wybraną opcję wniosku.
Wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej
Zgłoszenie zaprzestania działalności gospodarczej (EDG-1). W polu 01.5 zaznaczyć w kratce znakiem X wybraną opcję wniosku.
Przewidywany termin załatwienia:
Niezwłocznie.
Miejsce złożenia Wniosku:Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, ul. Rynek 2/3.
Opłaty:
Złożenie wniosku i wydanie zaświadczenia o wpisie/zmianie do EDG nie podlegają żadnym opłatom.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.). 2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 j.t.).3. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1808 z późn. zm.).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 j.t. z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz.U. z 2007 r. nr 251, poz. 1885). 7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (Dz.U. z 2009 r. nr 50, poz. 399).
Materiały do pobrania (formularze, druki):
-