- MOJA SPRAWA
- wpis do ewidencji działalności...
wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy:Wydział Nadzoru Komunalnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, ul. Opatowska 3a
tel. 015/644-01-00, wew. 130
Wymagane dokumenty:
• Zgłoszenie o dokonanie wpisu /zmiany/ do ewidencji działalności gospodarczej, zawierające:
- oznaczenie przedsiębiorcy,
- oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy – wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału,
- określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
- datę rozpoczęcia działalności gospodarczej.
• Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia
• Poświadczenie działalności gospodarczej:
- wydanej w formie zaświadczenia za opłatą administracyjną w łącznej kwocie16,00 zł (5,00 zł wniosek i zaświadczenie 11,00 zł),
- wypis z ewidencji wydawany za opłatą administracyjną w łącznej kwocie 8,00 zł (5,00 zł wniosek i 3,00 zł wypis).
Sposób załatwienia sprawy:
Druki dostępne w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta przy Placu Poniatowskiego 3 oraz w Wydziale Nadzoru Komunalnego.
Wniosek o dokonanie wpisu składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 /parter/ wraz z opłatą administracyjną stałą w kwocie 100,00 zł, przy zmianie wpisu 50,00 zł, której należy dokonać w kasie Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3 /I pietro/. Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej składa się wraz z opłatą skarbową w kwocie 5,00 zł w sekretariacie Urzędu Miejskiego.
Czas załatwienia:
Od złożenia właściwie wypełnionego wniosku o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub zawiadomienia o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej - maksymalnie 14 dni
Podstawa prawna :
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej
/ Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm./
- Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym
/Dz.U. z 2001 r. Nr 17, poz.209 z późn.zm./
Materiały do pobrania:
- Zgłoszenie o dokonanie wpisu /zmiany/ do ewidencji działalności gospodarczej [pobierz wniosek]
- Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej w przypadku rezygnacji z dalszego jej prowadzenia [pobierz wniosek]
- wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych [pobierz wniosek]
- wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych [pobierz wniosek]