- MOJA SPRAWA
- Reklamacja na nieprawidłowości...
Reklamacja na nieprawidłowości w rejestrze wyborców lub w spisie wyborców
Reklamacja na nieprawidłowości w rejestrze wyborców lub w spisie wyborców
Wymagane dokumenty:
Pisemna reklamacja na nieprawidłowości w rejestrze wyborców lub w spisie wyborców
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Społevcznych i Zdrowia, Sandomierz Plac Poniatowskiego 3, I piętro, pok. 22-23 tel. (15) 8154 - 113
Opłaty:
Reklamacja nie podlega opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia:
- 3 dni od daty wniesienia reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców lub odmowy wpisania do rejestru wyborców.
- 2 dni od daty wniesienia reklamacji na nieprawidłowości w spisie wyborców.
Sprawa rozpatrywana jest w formie decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
art. 20 § 4; art. 22 i art. 37 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 ze zm.)
Tryb odwoławczy:
-
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru oraz nieprawidłowości
w rejestrze wyborców przysługuje stronie prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Sandomierzu w terminie 3 dni od daty otrzymania jej za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza. -
Od decyzji nie uwzględniającej reklamacji lub powodującej skreślenie ze spisu wyborców przysługuje stronie prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego
w Sandomierzu w terminie 2 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje:
Reklamacja dotyczyć może pominięcia wyborcy w rejestrze lub spisie, wpisania do rejestru lub spisu osoby, która nie ma prawa wybierania, niewłaściwych danych osobowych wyborcy, objęcia rejestrem osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
Reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzania spisu wnosi się w okresie udostępniania spisu do wglądu.