Nadanie numeru ewidencyjnego PESEL

MIEJSCE  ZAŁATWIENIA  SPRAWY 

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Sandomierzu

Plac Poniatowskiego 3, pokój nr 22 (I piętro),

tel. (0-15) 644-01-13, (0-15) 644-01-42


 

Godziny pracy:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.00 - 15.00

wtorek: 8.00 - 16.00

 

 Nadanie  numeru ewidencyjnego PESEL następuje po złożeniu następujących dokumentów:

§     dla cudzoziemców – wymagane dokumenty:

Ø     podanie z uzasadnieniem o nadanie numeru ewidencyjnego PESEL,
Ø     akt urodzenia – przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego, 

§     dla obywateli polskich – wymagane dokumenty:

Ø     podanie z uzasadnieniem o nadanie numeru ewidencyjnego PESEL,
Ø     akt urodzenia. Czas załatwiania sprawy – w terminie 30 dni. 
§     Nadanie numeru PESEL dla noworodka następuje w terminie 30 dni od daty sporządzenia aktu urodzenia. 
Dla noworodka urodzonego w Polsce numer ewidencyjny PESEL nadaje się z urzędu.

Dla dziecka urodzonego poza granicami kraju:
1. należy sporządzić transkrypcję (umiejscowić) akt urodzenia dziecka w USC;
2. zameldować w miejscu pobytu dziecka.

Opracowała - Anna Krasoń  
Informacja zatwierdzona przez Helena Podulka-Wierzbińska dnia 22.07.2008 14:56
Opublikowana przez Helena Podulka-Wierzbińska dnia 22.07.2008 14:56. Odsłon 2549, Wersja 8ikona drukuj
Wersja : lewy  5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  z 25  
Początek strony