Zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy

Zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące i wymeldowanie

 

Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące  lub wymeldowania można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Dokumenty wymagane do zameldowania:

·                        Dowód osobisty albo w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia),

·                        Wypełniony formularz zgłoszenia na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.

·                        Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.  

·                        Przy zameldowaniu na pobyt stały zaświadczenie o wymeldowaniu
z dotychczasowego miejsca pobytu stałego (obowiązek ten nie dotyczy osób, które jednocześnie z zameldowaniem zgłaszają wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu).

 Dokumenty wymagane do wymeldowania:

·                        Dowód osobisty albo w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia),

·                        Wypełniony formularz zgłoszenia wymeldowania  z miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące W przypadku zgłoszenia zameldowania lub wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

·                        Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;

·                        Dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).    

Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski w Sandomierzu, Wydział Spraw Obywatelskich. Pl. Poniatowskiego 3, pok. Nr 22 

Opłaty:

Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej. 

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim  w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:


27 9429 0004 2001 0000 1300 0006   Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz.  

 Termin i sposób załatwienia:

Zameldowania lub wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu stosownego formularza meldunkowego.
 
Podstawa prawna:  

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U.  z 2006 roku,  Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 roku
w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania
i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych
i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. RP, poz. 1475).

Tryb odwoławczy:

Brak


Inne informacje:  

Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania :

1. zameldowanie na pobyt stały,

2. zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące.

Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu  od daty przybycia do tego miejsca. W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany.Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.

Pliki do pobrania:

 Zgłoszenie pobytu stałego 

Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego 

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące

Informacja zatwierdzona przez Jacek Szkodziński dnia 21.03.2013 7:19
Opublikowana przez Jacek Szkodziński dnia 21.03.2013 7:19. Odsłon 2253, Wersja 2ikona drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  z 18  
Początek strony