- MOJA SPRAWA
- Zameldowanie w drodze decyzji...
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty:
Strona ubiegająca się o zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego powinna:
- złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności
zamieszkania w miejscu pobytu stałego
lub czasowego i podaniem przyczyny, dla której właściciel nie może potwierdzić
faktu jej zamieszkiwania na druku zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego (co
jest niezbędne do dokonania zameldowania). Do ww. podania należy dołączyć
wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Sandomierzu, Biuro Obsługi Interesanta, Pl. Poniatowskiego 3.
Opłaty:
Od decyzji
administracyjnej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 10
zł.
Opłatę skarbową
wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo
bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
27
9429 0004 2001 0000 1300 0006 Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz
wpisując tytułem wpłaty: „Opłata za wydanie decyzji administracyjnej”.
Termin i sposób załatwienia:
Wydział Spraw Obywatelskich przeprowadza
postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków
wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu oględzin
lokalu. Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje w
terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna:
- art. 31 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o
ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2010 roku, Nr 217, poz. 1427 z późn. zm.),
-ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 roku, ,
poz. 1628
z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U.
z 2013 roku, poz. 267 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania
do Wojewody Świętokrzyskiego
w Kielcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza w terminie 14 dni od
daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Tel. kontaktowy: 15 644 01 42