Zgłoszenie urodzenia dziecka

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego ul. Rynek 1 (II piętro)
tel. (15) 644-01-35, (15) 644-68-22

godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00

Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia. Akt urodzenia sporządza się na podstawie zaświadczenia wystawionego przez lekarza lub zakład służby zdrowia. Do zgłoszenia urodzenia dziecka zobowiązani są w kolejności: 1) ojciec, 2) matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala, 3) lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie, jeżeli posiada pisemne pełnomocnictwo rodziców lub niezamężnej matki.

Wymagane dokumenty:
1) dowody osobiste ojca i matki dziecka,
2) w przypadku panny potrzebny jest skrócony odpis jej aktu urodzenia,
3) skrócony odpis aktu małżeństwa,
4) kobiety rozwiedzione przedstawiają odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwiązaniu go przez rozwód,
5) wdowy przedstawiają odpis skrócony aktu zgonu męża.

Miejsce załatwienia sprawy: USC właściwy ze względu na miejscowość, w której dziecko się urodziło.

Opłaty: 
Trzy pierwsze odpisy sporządzane są bezpośrednio po urodzeniu dziecka i wydawane są bezpłatnie. Każdy następny odpis skrócony kosztuje 22,00 zł, a odpis zupełny 33,00 zł.

Wpłaty należy dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Sandomierzu nr 14102049260000110200095711

 lub przy wpłatach dokonywanych poza granicami kraju  na konto:

PKO BP 78 1020 4926 0000 1202 0024 9128


Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, (Tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).

Informacja zatwierdzona przez Jacek Szkodziński dnia 11.08.2010 9:32
Opublikowana przez Jacek Szkodziński dnia 11.08.2010 9:32. Odsłon 2938, Wersja 11ikona drukuj
Wersja : lewy  8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  z 19  
Początek strony