Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Gospodarki Gruntami i Rolnictwa - Plac Poniatowskiego 3, tel. (15) 8154 - 124
Godziny pracy: poniedziałek - piątek 8.00-16.00
Ustalenie numeru porządkowego
1. Opis procedury
Aby otrzymać numer porządkowy budynku należy:
• Wypełnić i złożyć w wniosek o ustalenie numeru porządkowego na nieruchomość wraz z załącznikiem ujętym w formularzu wniosku,
• Wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta: przy wejściu głównym do budynku przy Pl. Poniatowskiego 3.
2. Forma załatwienia:
• Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego
• Jednostka odpowiedzialna – Wydział Gospodarki Gruntami i Rolnictwa, pok. 33 tel. 15/8154 - 124.
3. Podstawa prawna:
1. Art. 47a pkt 2 i art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.)
2. Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012 r. poz.125)
3. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
5. Uchwała XIII/134/2011 Rady Miasta Sandomierza z dnia 30 listopada 2011r. w sprawie Systemu Informacji Miejskiej dla Miasta Sandomierza /Dz.U.W.Ś.2012.421/
4. Termin odpowiedzi:
Wydanie stosownego zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego budynku następuje bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
5. Tryb odwoławczy:
Na zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nie służy odwołanie oraz zażalenie.
6. Wymagane dokumenty:
W przypadku zawiadomienia - załącznikiem może być: kopia mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału w skali nie mniejszej niż 1:1 000 lub kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu.
7. Opłaty:
1. Opłata skarbowa:
• od zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,
• od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt nadania numeru porządkowego nieruchomości należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł
2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
3. Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Sandomierzu lub na konto Banku Spółdzielczego w Sandomierzu 27 9429 0004 2001 0000 1300 0006
8. Uwagi
1. O ustalenie numeru porządkowego wystąpić może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
2. Jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę- niezbędne jest pełnomocnictwo.
Formularz wniosku o ustalenie numeru porządkowego budynku [pobierz]
Formularz wniosku o wydanie zaświadczenia o nr porządkowym nieruchomości/budynku [pobierz]