- MOJA SPRAWA
- Wpisanie do rejestru wyborców
Wpisanie do rejestru wyborców
Wpisanie do rejestru wyborców
Wymagane dokumenty:
Wniosek strony o wpisanie jej do rejestru wyborców na terenie miasta Sandomierza
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich, Plac Poniatowskiego 3, I piętro, pokój nr 22-23,
telefon (15) 644-01-13
Opłaty:
Nie pobiera się opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia:
W terminie 3 dni. Sprawa rozstrzygana jest w formie decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
art. 19 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r., Nr 21, poz. 112 ze zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmawiającej wpisania do rejestru przysługuje stronie prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Sandomierzu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza w terminie 3 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje:
- Wyborcy zameldowani na pobyt stały w Sandomierzu wpisani są z urzędu do rejestru wyborców Urzędu Miasta Sandomierza.
- Wyborcy, którzy zamieszkują na terenie Sandomierz bez zameldowania na pobyt stały, mogą być wpisani do rejestru wyłącznie na swój wniosek.
- Wyborcy stale zamieszkali w Sandomierz pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowanie na pobyt stały w Sandomierz,
- Wyborcy nigdzie nie zamieszkali, a przebywający na terenie Sandomierza, mogą być wpisani do rejestru wyborców, pod adresem faktycznego zamieszkania.
- Wyborca może być wpisany tylko do jednego rejestru wyborców.
Pliki do pobrania:
WNIOSEK O WPISANIE WYBORCY DO REJESTRU WYBORCÓW
DEKLARACJA ZAWIERAJĄCA INFORMACJE NIEZBĘDNE DO WPISANIA DO REJESTRU WYBORCÓW