- MOJA SPRAWA
- Udostępnianie danych osobowych
Udostępnianie danych osobowych
Udostępnianie danych osobowych
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek zgodny z Rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. roku w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U.2018.2523),
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych lub uwiarygodnienie interesu faktycznego w otrzymaniu informacji o danych osobowych (w tym przypadku osoba, której wniosek dotyczy musi wyrazić zgodę na udostępnienie swoich danych).
- Dowód dokonania wpłaty.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Sandomierzu, Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia. Pl. Poniatowskiego 3, pok. Nr 22
Opłaty:
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym wynosi 31 zł. (Pod pojęciem dane jednostkowe należy rozumieć dane dot. jednej osoby lub dane dot. wyłącznie imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem).
Opłatę tę wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
27 9429 0004 2001 0000 1300 0006 Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz
z zaznaczeniem „opłata za udzielenie informacji o danych osobowych”
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
Z opłaty tej zwolnione są podmioty wymienione w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku dołączyć pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
Opłatę tą wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
27 9429 0004 2001 0000 1300 0006 Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz.
Termin i sposób załatwienia:
Informację o danych osobowych uzyskuje się w terminie 14 dni od daty wpływu zapytania.
Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę prawną upoważniającą do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia, a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych informacji a ponadto wskazać zakres żądanych informacji.
Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane dot. poszukiwanej osoby niezbędne do zidentyfikowania tej osoby np.:
- numer PESEL,
- adres zameldowania,
- imiona rodziców,
- data i miejsce urodzenia,
- seria i nr dowodu osobistego.
Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
- art. 46 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t.j. Dz.U.2018.1382 ze zm.),
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2016.1000 ze zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz.U.2017.2482),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2018.2096 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. roku w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U.2018.2523),
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie udostępnienia danych osobowych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się Biurze Obsługi Interesanta.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Tel. kontaktowy: 15/ 815-41-42
Pliki do pobrania:
Wniosek o udostępnienie danych osobowych [pobierz]