- MOJA SPRAWA
- Udostępnianie danych osobowych
Udostępnianie danych osobowych
Udostępnianie danych osobowych
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek
zgodny z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 5 października 2011 roku,
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych lub uwiarygodnienie interesu faktycznego w otrzymaniu informacji o danych osobowych (w tym przypadku osoba, której wniosek dotyczy musi wyrazić zgodę na udostępnienie swoich danych).
- Dowód dokonania wpłaty.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Sandomierzu, Wydział Spraw Obywatelskich. Pl.
Poniatowskiego 3, pok.
Nr 22
Opłaty:
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym wynosi 31 zł. (Pod pojęciem dane jednostkowe należy rozumieć dane dot. jednej osoby lub dane dot. wyłącznie imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem).
Opłatę tę wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
27
9429 0004 2001 0000 1300 0006 Bank Spółdzielczy o/ Sandomierz
z zaznaczeniem „opłata za udzielenie informacji o
danych osobowych”
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
Z opłaty tej zwolnione są podmioty wymienione w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do
wniosku dołączyć pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od
pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
Opłatę tą wnosi się w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Pl. Poniatowskiego 3 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
27
9429 0004 2001 0000 1300 0006 Bank Spółdzielczy o/
Sandomierz.
Termin i sposób załatwienia:
Informację o danych osobowych uzyskuje się w
terminie 14 dni od daty wpływu zapytania.
Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę
prawną upoważniającą do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę
żądania ich udostępnienia, a także wskazać informacje o osobie umożliwiające
wyszukanie w zbiorze żądanych informacji a ponadto wskazać zakres żądanych
informacji.
Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane dot. poszukiwanej osoby niezbędne do zidentyfikowania tej osoby np.:
- numer PESEL,
- adres zameldowania,
- imiona rodziców,
- data i miejsce urodzenia,
- seria i nr dowodu osobistego.
Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji
administracyjnej.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji
ludności (tj. Dz. U. z 2010 roku, Nr 217, poz. 1427 z późn. zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
12 września 2011 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru
mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z
2011 roku Nr 195, poz. 1153),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 5 października 2011
roku w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru
mieszkańców, rejestru zamieszkiwania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu
uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
(Dz. U. z 2011 roku, Nr 243, poz. 1450),
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie udostępnienia danych osobowych
przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach
za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sandomierza w terminie 14 dni od daty jej
doręczenia.
Odwołanie składa się Biurze Obsługi Interesanta.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Tel. kontaktowy: 15 644 01 42
Pliki do pobrania:
Wniosek o udostępnienie danych osobowych [pobierz]