- PRAWO LOKALNE
- Budżet Miasta Sandomierza
- Rok 2012
- Uchwała na rok 2012
Uchwała na rok 2012
Uchwała Nr XIV/138/2011
Rady Miasta Sandomierza
z dnia 21 grudnia 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 211, art. 212 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, ust. 2 pkt. 1, 2, art. 214 pkt. 1, 2, 3 art. 222 ust. 1, ust. 2 pkt. 1, 2, 3 art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1, ust. 2 pkt. 1, 2, 3, art. 258 ust. 1 pkt.1, 2, 3, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
Rada Miasta Sandomierza uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu miasta w wysokości 83 759 166,00 zł,
z tego:
a) dochody bieżące 79 053 982,00 zł
b) dochody majątkowe 4 705 184,00 złzgodnie z załącznikiem nr 1 [pobierz załącznik]
§ 2.
1.Wydatki budżetu miasta w wysokości 87 964 502,00 zł,
z tego:
a) wydatki bieżące 76 612 861,00 zł
b) wydatki majątkowe 11 351 641 ,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 [pobierz załącznik]
2. Wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 131 912,00 zł ,
zgodnie z załącznikiem nr 2 [pobierz załącznik]
3. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2012
zgodnie z załącznikiem nr 3 [pobierz załącznik]
4. Limity wydatków na inwestycje jednoroczne zgodnie z załącznikiem nr 4 [pobierz załącznik]
5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości 3 723 964,00 zł,
a) wydatki majątkowe 3 723 964,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 5 [pobierz załącznik]
§ 3.
1. Deficyt budżetu miasta w wysokości 4 205 336,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) pożyczek w kwocie - 4 205 336,00 zł ,
1.1) w tym z papiery wartościowe (obligacje komunalne), których zbywalność jest ograniczona (tzn. nie istnieje dla nich płynny rynek wtórny) - 4 205 336,00 zł ,
2. Przychody budżetu w wysokości 6 878 121,00 zł,
rozchody w wysokości 2 672 785,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 6 [pobierz załącznik]
§ 4.
W budżecie tworzy się rezerwę:
1/ogólną w wysokości 595 000,00 zł,
2/celową w wysokości 190 000,00 zł
z przeznaczeniem na
a) zarządzanie kryzysowe 190 000,00 zł
§ 5.
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 7 [pobierz załącznik]
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 8 [pobierz załącznik]
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 9 [pobierz załącznik]
§ 6.
Ustala się dochody w kwocie 500 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 500 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
Ustala się dochody w kwocie 200 000,00 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) oraz wydatki w kwocie 200 000,00 zł na realizację zadań określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) .
§ 8.
1. Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 10 [pobierz załącznik]
2. Dotacje celowe zgodnie załącznikiem nr 11 [pobierz załącznik]
§ 9.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w tym: papierów wartościowych (obligacji komunalnych), których zbywalność jest ograniczona (tzn. nie istnieje dla nich płynny rynek wtórny),
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w łącznej kwocie 3 000 000,00 zł,
w tym :
a) z tytułu kredytów - w kwocie 3 000 000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w łącznej kwocie 4 205 336,00 zł;
w tym:
2. a) pożyczki 3 783 423,00 zł
2.1 ) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu zaciągane w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 u.f.p.. w kwocie 421 913,00 zł
w tym:
2.1.a) pożyczki 421 913,00 zł
3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań 2 672 785 zł
w tym:
3. a) pożyczki 2 672 785 zł
§ 10.
Upoważnia się Burmistrza Miasta Sandomierza do zaciągania kredytów i pożyczek do kwot wynikających z limitów zobowiązań , o których mowa w § 9 niniejszej uchwały
§ 11.
Upoważnia się Burmistrza Miasta Sandomierza do:
1. dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy między rozdziałami i paragrafami wydatków oraz do przeniesień pomiędzy planem wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy i planem innych wydatków bieżących, w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie gminy,
2. dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej polegających na zmianach między wydatkami bieżącymi i majątkowymi z wyłączeniem zmian dotyczących limitów wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2012 roku.
3. dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu.
4. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków.
5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Sandomierza.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.
Przewodniczący Rady Miasta
Janusz Sochacki
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZMIANY DO WW. UCHWAŁY:
1. Uchwała Nr XV/148/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 01 lutego 2012 r. [pobierz]
2. Uchwała Nr XVII/166/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 21 marca 2012 r. [pobierz]
3. Uchwała Nr XVIII/181/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 16 maja 2012 r. [pobierz]
4. Uchwała Nr XIX/194/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 20 czerwca 2012 r. [pobierz]
5. Uchwała Nr XX/202/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 25 lipca 2012 r. [pobierz]
6. Uchwała Nr XXI/225/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 24 października 2012 r. [pobierz]
7. Uchwała Nr XXIV/262/2012 Rady Miasta Sandomierza z dnia 19 grudnia 2012 r. [pobierz]