Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół
ZEAS- Forma prawna, podstawy prawne:
Jednostka Organizacyjna Gminy Sandomierz nieposiadająca osobowości prawnej.
Uchwała Rady Miasta o utworzeniu ZEAS i jej zmiany:
Nr XXVI/244/2005 z dnia 6 lipca 2005 r. [pobierz]
Nr XXXVI/341/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. (zmieniająca) [pobierz]
Nr VII/29/2015 z dnia 25 lutego 2015 r. (zmieniająca) [pobierz]
Statut ZEAS 2015 [pobierz]
Regulamin Organizacyjny ZEAS 2015 [pobierz]
1/ Dane adresowe:
ZESPÓŁ EKONOMICZNO – ADMINISTRACYJNY SZKÓŁ
UL. Leona Cieśli 2, 27-600 Sandomierz
telefon 15 644-56-80 fax. 15 644-56-90
e-mail: ksiegowa@zeas.pilicka.pl
NIP: 864-184-56-98
REGON: 260036380
Przyjmowanie i załatwianie spraw: w godzinach pracy Zespołu od poniedziałku do piątku od 7.00-15.00.
Kierownictwo:
Dyrektor - TAMARA SOCHA - wykształcenie wyższe
Główna Księgowa - BARBARA CZECH - wykształcenie wyższe
Do podstawowych uprawnień i obowiązków dyrektora Zespołu należy:
1) ustalanie wewnętrznej organizacji pracy Zespołu, a w szczególności określanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach,
2) podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia i wynagradzania pracowników Zespołu,
3) wydawanie zarządzeń i instrukcji regulujących bieżącą działalność Zespołu,
4) określanie kierunku i przedmiotu kontroli wewnętrznej oraz podejmowanie stosownych decyzji,
5) ustalanie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych Zespołu,
6) zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
7) samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji,
8) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych,
9) akceptowanie i odpowiedzialność za celowość wydatków związanych z realizacją budżetu przy współpracy z Dyrektorami placówek oświatowych.
Zadania Zespołu - przedmiot działalności:
Do zadań Zespołu należy:
1) obsługa finansowo-księgowa placówek wymienionych w § 7, organizowanie wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników tych placówek, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników i placówek oświatowych oraz należności podatkowych,
2) wykonywanie zadań z zakresu statystyki oraz obowiązku sporządzania wymaganych sprawozdań dotyczących realizacji zadań rzeczowych własnych i poszczególnych placówek, a także sprawozdań dotyczących zatrudnienia, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i podatków, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i innych sprawozdań przewidzianych prawem,
3) obsługa spraw administracyjno-gospodarczych placówek dla zapewnienia odpowiednich warunków działania szkół i przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania,
4) przygotowywanie dokumentacji remontów obiektów szkolnych i przedszkolnych, oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
5) uczestnictwo w inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie szkół i przedszkoli wymienionych w § 7,
6) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej i budżetowej w placówkach objętych obsługą Zespołu,
7) archiwizowanie dokumentacji,
8) opracowywanie projektów zadań rzeczowych oraz planów dochodów i wydatków
budżetowych i pozabudżetowych w zakresie dotyczącym oświaty i wychowania, dla
obsługiwanych placówek przy współpracy z Dyrektorami tych placówek, a także
organizowanie prawidłowego wykonania zatwierdzonych wskaźników i limitów
określonych w planach. Współpraca ze Skarbnikiem Miasta w zakresie realizacji
budżetu Miasta w części dotyczącej finansowania gminnych gimnazjów szkół i
przedszkoli,
9) współpraca z Dyrektorami gminnych gimnazjów, szkół i przedszkoli w zakresie
wykonania zadań merytorycznych Zespołu,
10) prowadzenie ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i przedmiotów
nietrwałych, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
11) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszu zdrowotnego dla nauczycieli
oraz scentralizowanego zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
12) obsługa finansowo-księgowa kasy zapomogowo-pożyczkowej,
13) rozliczanie finansowe dowozów uczniów do szkół,
14) obsługa finansowo-księgowa opłaty stałej w przedszkolach,
15)obsługa finansowo- księgowa opłat za wyżywienie w placówkach oświatowych,
16)prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników podległych placówek
oświatowych i ZEAS,
17)obsługa wypłat stypendiów socjalnych, naukowych i sportowych dla uczniów oraz
wyprawek szkolnych dla uczniów.
18) udzielanie i rozliczanie zaliczek stałych udzielanych na bieżące potrzeby placówek
oświatowych,
19) rozliczenie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników obsługiwanych
placówek oświatowych.
20) wystawianie faktur za wynajem pomieszczeń w placówkach oświatowych.
Zarządzenia Dyrektora ZEAS:
ROK 2006
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-1/2006 w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej dla ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-2/2006 w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych dla ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-3/2006 w sprawie wprowadzenia zakładowego planu kont dla ZEAS w Sandomierzu jako jednostki budżetowej [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-4/2006 w sprawie zmiany zakładowego planu kont dla ZEAS w Sandomierzu jako jednostki budżetowej [pobierz]
ROK 2007
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-5/2007 w sprawie zmian w Zarządzeniu nr ZEAS-0161-2/2006 (...) w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych dla ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
ROK 2009
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-1/2009 w sprawie wprowadzenia zasad polityki rachunkowości w ZEAS w Sandomierzu [pobierz] + załącznik
Nr 1 [pobierz]
- Zarządzenie Nr 0161-3-2009 w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania pracowników ZEAS w Sandomierzu [pobierz] + załącznik - regulamin [pobierz]
- Zarządzenie Nr 0161-7/2009 w sprawie dofinansowania zakupu okularów korygujących wzrok pracowników zatrudnionych na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-1616-10/2009 w sprawie ewidencji i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WS w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
ROK 2010
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-5/2010 w sprawie ustalenia zasad kontroli zarządczej [pobierz] + załącznik nr 1 "Kodeks etyki" [pobierz] + załącznik nr 2 "Rejestr celów i ryzyk" [pobierz] + załącznik nr 3 "Instrukcja zarządzania systemem informatycznym" [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-6-2010 w sprawie ustalenia regulaminu kontroli zarządczej i zasad jej prowadzenia (regulamin w jednym pliku wraz z zarządzeniem) [pobierz] + Instrukcja zarządzania ryzykiem [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-7/2010 w sprawie ustalenia procedury kontroli finansowej [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-12/2010 w sprawie dokonywania okresowych ocen pracowników samorządowych zatrudnionych w ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-0161-13/2010 w sprawie ustalenia Regulaminu służby przygotowawczej w ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
ROK 2011
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-2/2011 w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych dla ZEAS w Sandomierzu [pobierz] + załącznik: "Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych" [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-8-2011 w sprawie ustalenia dla pracowników ZEAS w Sandomierzu dnia 31.10.2011 r. dniem wolnym od pracy [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-9-2011 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-10-2011 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-11-2011 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji [pobierz]
ROK 2012
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-2/2012 w sprawie wprowadzenia zasad polityki rachunkowości w ZEAS w Sandomierzu [pobierz]
a/ Załącznik Nr 1 - Zakładowy Plan Kont dla ZEAS [pobierz]
b/ Załącznik Nr 2 - Opis systemu informatycznego [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-4-2012 w sprawie ustalenia dla pracowników ZEAS w Sandomierzu dnia 02.11.2012 r. dniem wolnym od pracy [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-3-2012 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej [pobierz]
ROK 2013
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-6-2013 w sprawie ustalenia dla pracowników ZEAS w Sandomierzu dnia 27 grudnia 2013 dniem wolnym od pracy [pobierz]
ROK 2014
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-2/2014 z dnia 1.04.2014 r. w sprawie ustalenia dnia 2 maja 2014 r. dniem wolnym od pracy [pobierz]
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-4/2014 z dnia 6.10.2014 r. w sprawie ustalenia dnia 10 listopada 2014 r. dniem wolnym od pracy [pobierz]
ROK 2015
- Zarządzenie Nr ZEAS-3201-5-2015 z dnia 28 lipca 2015 r. w sprawie ustalenia dla pracowników ZEAS Sandomierz dzień 21 sierpnia 2015 roku dniem wolnym od pracy [pobierz]
Organizacja:
1. Statut: [pobierz]
2. Regulamin Organizacyjny: [pobierz]
3. Instrukcje:
Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych [pobierz]
Instrukcja kancelaryjna [pobierz]
4. Zakładowy Plan Kont dla ZEAS: [pobierz]
5. Polityka rachunkowości [pobierz]
Rejestry i ewidencje: [pobierz]
Zasady naboru na wolne stanowiska pracy:
Zarządzenie w sprawie zasad naboru z dnia 16.03.2015 r. [pobierz]
Regulamin przeprowadzania rekrutacji [pobierz]
Załączniki do Regulaminu:
Załącznik Nr 1 [pobierz]
Załącznik Nr 2 [pobierz]
Załącznik Nr 3 [pobierz]
Załącznik Nr 4 [pobierz]
Załącznik Nr 5 [pobierz]
Załącznik Nr 6 [pobierz]
Załącznik Nr 7 [pobierz]


